Η δημοσιογράφος Κατερίνα Φρέντζου είναι μια γυναίκα που δραστηριοποιείται διακριτικά και οργανικά, βάσει ενός ουσιαστικού οράματος. Το Βranding Ηeritage, o μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός που έχει ιδρύσει, ερευνά το νήμα που συνδέει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη δημιουργία σε τομείς όπως η μόδα, η τέχνη, η γαστρονομία και η μουσική.

Ο χρόνος μετράει υπέρ της. Οι αιώνες καλπάζουν, όμως τα σύμβολα που ενώνουν τον έναν με τον άλλο παραμένουν. Όπως η τεχνοτροπία της υφαντικής, που σήμερα συστήνεται και πάλι μέσα από την τεχνολογία ή το ελληνικό σανδάλι, τώρα best seller σε πολλές παγκόσμιες αγορές. Το κλειδί για τη Φρέντζου είναι η ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού προϊόντος που βρίσκεται μακριά από την αισθητική ενός τουριστικού φολκλόρ. «Σκοπός μας είναι να υπογραμμίσουμε τη διαχρονική επιρροή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, αλλά και να στηρίξουμε επιχειρηματικές προσπάθειες που αναβιώνουν αρχαίες τεχνικές, αναπτύσσοντας προϊόντα με προστιθέμενη πολιτισμική αξία», σημειώνει η ίδια.

Στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα, η Κατερίνα Φρέντζου καλωσόρισε προσωπικότητες όπως η σχεδιάστρια μόδας Μαίρη Κατράντζου και ο Γιάννης Πολίτης –ο οποίος τα τελευταία είκοσι χρόνια συντηρεί τις τοιχογραφίες στο Παλάτι της Κνωσού–, στο πλαίσιο της ημερίδας «Σύγχρονοι Μινωίτες: Ο κρητικός πολιτισμός πηγή έμπνευσης» στο Museum of London. Η εκδήλωση αφιερώθηκε στη Σοφία Κοκοσαλάκη, την παγκόσμια σχεδιάστρια που ενσάρκωσε την ιδέα μιας πλούσιας κληρονομιάς που μεταφράζεται σε σύγχρονη ενδυματολογική πρόταση. Πέρυσι, στην πρώτη μεγάλη δράση του οργανισμού στο Ηράκλειο της Κρήτης –στην οποία είχε τιμηθεί η σχεδιάστρια, που «έφυγε» πρόωρα τον Οκτώβριο– το «παρών» είχε δώσει και ο πρίγκιπας Κάρολος. Και στις δύο δράσεις το Branding Heritage είχε την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Στο μεταξύ, η ίδια αναπτύσσει προγράμματα για παιδιά, ενώ στα σχέδιά της βρίσκεται και η ανάπτυξη δομών στον δημιουργικό κλάδο, που θα ενισχύουν το πάντρεμα παράδοσης και καινοτομίας. Οι πηγές της παραμένουν πλούσιες. «Μετά τον μινωικό πολιτισμό, το Branding Heritage θα στραφεί και σε άλλες περιόδους της ελληνικής αρχαιότητας, σε πολιτισμούς όπως ο μυκηναϊκός και ο κυκλαδικός», σημειώνει. Και μετά, σειρά έχει ο υπόλοιπος κόσμος. Με τον διακριτικό δυναμισμό που τη χαρακτηρίζει, η Κατερίνα Φρέντζου θα θέσει τις βάσεις για μια συνομιλία του αρχαιοελληνικού κόσμου με άλλους παγκόσμιους πολιτισμούς.  ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ