Μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου, αυτές οι σκάλες ανήκαν στον Φράνκι Ριβέρα, που ζούσε εκεί κοντά. Ή, τουλάχιστον, έτσι θεωρούσε εκείνος. Όσο έτρεχε σε μαραθωνίους, η προπόνησή του γινόταν εκεί. Τις ανεβοκατέβαινε έως και 25 φορές την ημέρα, χωρίς διακοπή, τότε που οι μόνοι που τις χρησιμοποιούσαν –ασθμαίνοντας– ήταν οι κάτοικοι αυτής της γωνιάς του Μπρονξ. 

Στα τέλη του 2018, ο σκηνοθέτης Τοντ Φίλιπς άρχισε να αναζητεί την τέλεια τοποθεσία για μια εμβληματική σκηνή της νέας του ταινίας. Ο ήρωάς του, Άρθουρ Φλεκ, θα έκανε σε αυτά το ντεμπούτο του ως Τζόκερ. Αρχικά ο σκηνοθέτης αναζητούσε τα σκαλιά που εμφανίζονται στην ταινία «American Gangster», όμως μετά το ρεπεράζ αποδείχθηκε ότι εκείνα τα σκαλιά είχαν ανακαινιστεί. Δεν ταίριαζαν πια με την αισθητική που είχε στο μυαλό του. Ήθελε κάτι πιο δραματικό, πιο σκληρό, κάτι που να μεταφέρει την αίσθηση απελπισίας του ήρωα, κάτι εν τέλει διόλου... τουριστικό. Και να που αυτή η ταπεινή σκάλα μεταξύ της 167ης οδού και της Shakespeare Avenue, πολύ πέρα από την 161η, όπου βρίσκεται το στάδιο των Yankees, το νοητό όριο που χωρίζει το τουριστικό Μπρονξ από το αληθινό και πιο υποφωτισμένο κομμάτι του, έγινε ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός σε ολόκληρη τη Νέα Υόρκη. 

Από τις αρχές Οκτωβρίου, λοιπόν, την ημέρα που κυκλοφόρησε στις αίθουσες του πλανήτη το «Τζόκερ», οι σκάλες του Φράνκι Ριβέρα έγιναν το πιο πολυφωτογραφημένο αξιοθέατο του Μεγάλου Μήλου. Τουρίστες από όλο τον κόσμο, instagrammers, influencers, παρέες πιτσιρικάδων, ζευγάρια ηλικιωμένων, μοντέλα, επίδοξοι ηθοποιοί, χορευτές, απλοί περαστικοί που είδαν αναμπουμπούλα και κόπιασαν να πάρουν μέρος στο πάρτι συνέρρεαν και συρρέουν στα #JokerStairs, όπως καταγράφηκαν ως hashtag, προκειμένου να φωτογραφηθούν – κάποιοι βαμμένοι και ντυμένοι όπως ο Τζόκερ, επιχειρώντας να μιμηθούν τον τρελό του χορό. 

Οι ντόπιοι πλέον διαγκωνίζονται για να φτάσουν στα σπίτια τους. Κάποιοι το διασκεδάζουν, άλλοι το αντιμετωπίζουν με περιπαικτική διάθεση, άλλοι με οργή. «Η φτώχεια μου δεν είναι εδώ για να τη φωτογραφίζεις», γράφτηκε στον τοίχο. Και φωτογραφήθηκε κι αυτό ξανά και ξανά.  ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ