ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πουλάει δραστηριότητες ο όμιλος Τhyssenkrupp

BLOOMBERG, FINANCIAL TIMES

Τον Σεπτέμβριο ο Thyssenkrupp έχασε τη θέση του στον δείκτη των 30 μεγαλύτερων εταιρειών στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Το γεγονός σηματοδότησε για ορισμένους το τέλος της δυναστείας των χαλυβουργιών και την αντικατάστασή τους από τεχνολογικές εταιρείες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αρχή του τέλους σηματοδοτείται για τον γερμανικό βιομηχανικό κολοσσό Thyssenkrupp, ο οποίος άλλοτε αποτελούσε κεντρική αρτηρία της γερμανικής οικονομίας. Επίδοξοι μνηστήρες έχουν ενδιαφερθεί για την εξαγορά των επιμέρους τμημάτων του Thyssenkrupp, ιδίως για το τμήμα ανελκυστήρων, το οποίο εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κερδοφόρο.

Ο βιομηχανικός όμιλος όχι μόνο τροφοδότησε με χάλυβα για την κατασκευή του εμβληματικού κτιρίου Chrysler, που στολίζει τη Νέα Υόρκη, αλλά και κατασκεύασε πολεμικές μηχανές των ναζί. Επιπλέον, δημιούργησε μια σειρά μηχανημάτων στα οποία η Κίνα οφείλει μεγάλο μέρος της βιομηχανικής της ανάπτυξης στις αρχές του 20ού αιώνα. Η εποχή της δόξας για τον γερμανικό Thyssenkrupp θεωρείται, ωστόσο, προ πολλού ξεπερασμένη, αφού πλέον προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα ώστε να μειώσει το χρέος της και να χρηματοδοτήσει την αναδιάρθρωση των λειτουργιών της. Αλληγορικά, η κατάρρευση του βιομηχανικού γίγαντα και της δυναστείας που εκπροσωπεί παραπέμπει στην επιβράδυνση της γερμανικής οικονομίας, η οποία συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί πλέον να επαφίεται στις εξαγωγές.

Υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για την πώληση του τμήματος ανελκυστήρων. Η αξία του εκτιμάται πως θα αγγίξει έως και τα 20 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times. Μεταξύ των επίδοξων μνηστήρων βρίσκεται και η εταιρεία επενδύσεων 3G Capital, στην οποία έχουν επενδύσει ορισμένοι από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Επιπλέον, ο Thyssenkrupp αναζητεί αγοραστή για το τμήμα των εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Τα κέρδη του εν λόγω τμήματος μειώνονται με σταθερό ρυθμό, καθώς γενικότερα ο γερμανικός κλάδος αυτοκινήτων διατρέχει ταραχώδη περίοδο. Τέλος, αναζητείται αγοραστής για το τμήμα των λαμαρινών χάλυβα, χάρη στο οποίο κατασκευάστηκαν πολλά τανκ και πολεμικά πλοία κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Αυτή είναι η συνέχεια μιας πτωτικής τάσης, η οποία ξεκίνησε μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο», όπως δήλωσε στο Bloomberg o Αλμπρεχτ Ριτσλ, καθηγητής Οικονομικής Ιστορίας στο London School of Economics. «Η βαριά βιομηχανία της Γερμανίας δεν ήταν ποτέ πλήρως βιώσιμη στις συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς, καθώς έχει πολλά ανθρακωρυχεία, τα οποία όμως δεν μπορεί να εκμεταλλευθεί με ευκολία», συμπλήρωσε ο Ριτσλ. Τον Σεπτέμβριο ο Thyssenkrupp έχασε τη θέση του στον δείκτη των 30 μεγαλύτερων εταιρειών στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και αντικαταστάθηκε με την εταιρεία παραγωγής μηχανών για αεροσκάφη MTU Aero Engines. Το γεγονός σηματοδότησε για ορισμένους το τέλος της δυναστείας των χαλυβουργιών και την αντικατάστασή τους από τεχνολογικές εταιρείες. Εκτός αυτού, αποδεικνύει ότι το εξαγωγικό οικονομικό μοντέλο, στο οποίο στηρίζεται η γερμανική οικονομία, είναι προβληματικό, αφού αφήνει τη χώρα εκτεθειμένη στα χτυπήματα του εμπορικού πολέμου και στους αμερικανικούς δασμούς.

Για τον κατακερματισμό και την πτώση του Thyssenkrupp ευθύνονται εν μέρει και οι ισχυροί ανταγωνιστές του από την Κίνα. «Η Ευρώπη θα δυσκολευθεί να παραμείνει στο παιχνίδι ενάντια στο φιλόδοξο κινεζικό κράτος, το οποίο θα συνεχίσει να βοηθά τις εταιρείες του σε βασικούς βιομηχανικούς κλάδους, ώστε να καταστήσει την Κίνα μια ανεπτυγμένη, εκλεπτυσμένη οικονομία», εξηγεί στο Bloomberg o Φιλίπε λε Κόρε, ειδικός στις κινεζικές και ευρωπαϊκές οικονομικές σχέσεις στην Carnegie Endowment for International Peace. Σύμφωνα με έρευνα του κινεζικού εμπορικού επιμελητηρίου, οι κινεζικές εταιρείες συνιστούν πλέον, χάρη στο πρόγραμμα Made in China, τη μεγαλύτερη απειλή για τους Γερμανούς παραγωγούς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ