ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Γερμανία το πρώτο εργοστάσιο της Tesla επί ευρωπαϊκού εδάφους

Ο Ελον Μασκ, ιδρυτής της Tesla, ανακοίνωσε την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων λίγο έξω από το Βερολίνο και τη δημιουργία κέντρου μηχανολογίας και σχεδιασμού στη γερμανική πρωτεύουσα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη Γερμανία, πατρίδα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, επέλεξε η αμερικανική Tesla για να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ετσι, η εταιρεία που προκάλεσε «ηλεκτροσόκ» στην αυτοκινητοβιομηχανία θα αρχίσει από το 2021 να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φέρουν την περιπόθητη ετικέτα «Made in Germany», τη στιγμή που Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW ετοιμάζουν τη δική τους αντεπίθεση με ηλεκτρικά μοντέλα.

Σε εκδήλωση που οργάνωσε η γερμανική εφημερίδα Bild, ο Ελον Μασκ, ιδρυτής της Tesla, ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων λίγο έξω από το Βερολίνο και τη δημιουργία κέντρου μηχανολογίας και σχεδιασμού στη γερμανική πρωτεύουσα, παρουσία των επικεφαλής των Volkswagen, BMW και Audi. Ο Μασκ είχε αποκαλύψει εδώ και καιρό την πρόθεσή του να φτιάξει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά δεν είχε ανακοινώσει σε ποια χώρα. Τελικά δεν εξέτασε καν την περίπτωση της Βρετανίας, εξαιτίας της πολύ μεγάλης αβεβαιότητας που έχει προκαλέσει το Brexit. «Η γερμανική μηχανουργία είναι εξέχουσα και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους επιλέξαμε τη Γερμανία ως έδρα του γιγάντιου εργοστασίου μας στην Ευρώπη», είπε ο Μασκ, προσθέτοντας ότι στη Γερμανία κατασκευάζονται ορισμένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο. Το εργοστάσιο της Tesla έξω από το Βερολίνο θα παράγει το μεσαίου μεγέθους Model 3 της εταιρείας και το μεσαίο crossover Model Y, σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times. Η υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων του ομόσπονδου κρατιδίου του Βερολίνου, Ραμόνα Ποπ, δήλωσε ότι θα δημιουργηθούν περίπου 6.000 με 7.000 νέες θέσεις εργασίας μόνο στο εργοστάσιο. Ακόμη 3.000 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν στο κέντρο μηχανολογίας και σχεδιασμού της Tesla και σε υποστηρικτικές υπηρεσίες.

Κοινό όραμα

Στη σκηνή της εκδήλωσης «Χρυσό Τιμόνι» της Bild, δίπλα στον Μασκ βρέθηκε και ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, του ομίλου με τις υψηλότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο Ντις δεν δίστασε να επαινέσει τον Μασκ «για το ότι πρωτοπόρησε, για το ότι μας τράβηξε, μας έσπρωξε» προς την κατεύθυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εγώ και ο Μασκ έχουμε «κοινό όραμα», είπε ο επικεφαλής της Volkswagen, ωστόσο πρόσθεσε ότι «η γερμανική βιομηχανία αρχίζει τώρα να επενδύει πραγματικά και θα σας κρατήσουμε σε εγρήγορση».

Μέχρι πριν από δύο χρόνια, οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δίσταζαν να επενδύσουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς δεν ήθελαν να χάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν κερδίσει τον τελευταίο αιώνα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ομως, η δημιουργία της Tesla σε συνδυασμό με το σκάνδαλο Dieselgate, το οποίο ξέσπασε αρχικά από τη Volkswagen, ανάγκασε τις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν πορεία και να στραφούν (και) στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Μασκ είχε υπερασπιστεί πριν από μερικές ημέρες τον Ντις, γράφοντας στο Twitter ότι ο επικεφαλής της Volkswagen «κάνει περισσότερα απ’ οποιαδήποτε άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για να στραφεί στα ηλεκτρικά» αυτοκίνητα.

Η VW έχει θέσει ως στόχο να γίνει η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει επενδύσει γύρω στα 30 δισ. ευρώ και σκοπεύει να παραγάγει περισσότερα από 22 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ερχόμενη δεκαετία. Το ID.3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της VW και το χάτσμπακ θα αρχίσει να πωλείται στις αρχές του 2020, με αρχική τιμή 29.999 ευρώ. Η τιμή του Model 3 στη Γερμανία αρχίζει από 44.349 ευρώ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Tesla. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Tesla το 2018 ανήλθαν σε 245.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, και το Model 3 πήρε τα σκήπτρα στην αμερικανική αγορά στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η αμερικανική εταιρεία δυσκολεύεται να αυξήσει την παραγωγή της, προ ημερών άρχισε να παράγει Model 3 και στο νέο εργοστάσιό της στη Σαγκάη της Κίνας και δεν έχει αποδείξει ότι μπορεί να εμφανίσει σταθερά κέρδη. Καθώς οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται όλο και πιο αποφασιστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο ανταγωνισμός θα γίνεται όλο και πιο σκληρός για την Tesla. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ