ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Βρισκόμαστε σε μιαν εποχή όπου το αίμα, το παρελθόν, η δυστυχία ακόμα και η κακία είναι τα υλικά που αντλεί ένας δημιουργός για να τοποθετήσει το υλικό του ή ακόμα και να «διεγείρει» τον θεατή ή τον αναγνώστη. Διαβάζοντας το μυθιστόρημα της Λουκίας Δέρβη «Θέα Ακρόπολη» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, αισθάνθηκα ανακούφιση. Στήνει ένα κέλυφος να ειπωθεί μια καλά δομημένη ιστορία η οποία έχει ήπιες αποχρώσεις συναισθημάτων, αλλά και υπόγειο τρόπο να μιλήσει στην ψυχή του αναγνώστη. Καμιά φορά τα σημαντικά πράγματα τα λέμε με τον πιο απλό τρόπο, και αυτό το μυθιστόρημα θεωρώ ότι διαφέρει από πολλά που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Η συγγραφέας κατορθώνει να μιλήσει αριστοτεχνικά για έναν σύγχρονο χώρο, όπως είναι ένα μεγάλο ξενοδοχείο, συστήνοντάς μας μια ιστορία με ήρωες αληθινούς και βαθείς την ίδια στιγμή.

– Η πλοκή του βιβλίου σας διαδραματίζεται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο.
– Σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο όπως το «Αthens Excelsior» αναδεικνύω την αντίθεση ανάμεσα στο προσωπικό που εργάζεται εκεί και στους φιλοξενούμενούς του. Θέλησα να φέρω στο φως αυτήν την αντίθεση αλλά και να πετύχω την ένωση των δυο κόσμων μέσα από τις καθημερινές ιστορίες των ανθρώπων. Ενας επιπλέον λόγος είναι ότι τα πολυτελή ξενοδοχεία λειτουργούν και κατά κάποιον τρόπο ως θέατρα και οι υπάλληλοί τους ως ηθοποιοί που δίνουν καθημερινά μια παράσταση, ενώ όταν η βάρδια τελειώσει σαν ηθοποιοί αλλάζουν ρούχα και απέρχονται. Με μαγεύει η θεατρική διάσταση αυτού του επαγγέλματος. Και τα παρασκήνια του ξενοδοχείου, που είναι σε μεγάλο βαθμό και το θέμα του βιβλίου, είναι ένας κόσμος κρυμμένος και μαγικός.

– Είναι στη μόδα οι αυτοβιογραφίες. Το δικό σας μυθιστόρημα έχει αυτοβιογραφικά στοιχεία;
– Κάποιες αυτοβιογραφίες έχουν ενδιαφέρον, αναλόγως από τον άνθρωπο που αφορούν και από το πώς είναι γραμμένες, αλλά είναι ένα είδος που δεν με ενδιαφέρει. Θεωρώ πως ο συγγραφέας ως κύριο όπλο πρέπει να έχει τη φαντασία του. Η φαντασία του συγγραφέα είναι η καλύτερή του φίλη. Αυτή δημιουργεί τους χαρακτήρες, τις επιθυμίες, τα εμπόδια, τα ευρήματα, τις λύσεις αλλά και τον διάλογο ανάμεσα σε ανθρώπους τόσο διαφορετικούς. Μέσα από τις εμπειρίες του κάθε συγγραφέα, τη στάση ζωής του, την προσωπικότητά του, τα θέματα που τον απασχόλησαν καθώς έγραφε, γεννιούνται οι χαρακτήρες και οι συγκρούσεις τους στο χαρτί και μόνο υπό αυτήν την έννοια θα πω ότι κάπου μέσα στην ιστορία μπορεί κανείς να βρει και μένα – και φυσικά όχι σε ένα μόνο από τα πρόσωπα του βιβλίου. Για να απαντήσω στην ερώτησή σας, έχω εργαστεί σε μεγάλα ξενοδοχεία πολλά χρόνια. Αυτό με βοήθησε να δημιουργήσω τον πέμπτο κύριο ήρωα του μυθιστορήματος. Το ξενοδοχείο «Αthens Excelsior».


Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

– Γιατί επιλέξατε να ξεκινήσετε με τη δολοφονία του Θάνου Αξαρλιάν;

– Η δολοφονία του Θάνου Αξαρλιάν από τη «17 Νοέμβρη», στις 14 Ιουλίου του 1992, ήταν ένα γεγονός που σόκαρε την κοινή γνώμη. Εκείνη την εποχή είχα ακριβώς την ίδια ηλικία με το θύμα και το γεγονός μου προκάλεσε οργή. Η γειτνίαση του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία τόσο με την πλατεία Συντάγματος όσο και με την Ακρόπολη ήταν το έναυσμα για να «χτίσω» στο χαρτί ένα φανταστικό ξενοδοχείο στην ίδια θέση και για να περιγράψω τη σκηνή αμέσως μετά τη δολοφονία μέσα από τα μάτια του πορτιέρη.

– Οι ζωές των ανθρώπων είναι ρευστές όσο διαρκεί ένα τσεκ ιν στη ρεσεψιόν ή ακίνητες σαν την Ακρόπολη που έχει θέα το ξενοδοχείο;
– Η ζωή του κεντρικού ήρωά μου, Μάκη Ιγγλέση, του πιο ικανού, του υποδειγματικού ρεσεψιονίστ στο Athens Excelsior είναι σίγουρα ρευστή. Ο ίδιος προσπαθεί να κάνει μια καινούργια αρχή στη ζωή του, έχοντας πρόσφατα χάσει τη μητέρα του. Γεγονός που τον απελευθερώνει με έναν τρόπο. Τίποτα δεν έρχεται χωρίς κόστος. Για να χρησιμοποιήσω μια φράση από το μυθιστόρημα «Και η τύχη έρχεται καμιά φορά μασκαρεμένη σε ατυχία». Από την άλλη, η Θέκλα, αυτή η αλλοπρόσαλλη και συνάμα γοητευτική καμαριέρα, κάνει ένα βήμα μπρος και δέκα βήματα πίσω. Με έναν τρόπο κυνηγάει την ουρά της, όπως είπατε. Αυτή η συμπρωταγωνίστρια, η μοιραία γυναίκα αν θέλετε, για τον Μάκη, μένει «ακίνητη» στη θέα του ιδανικού χωρίς να μπορεί να το αγγίξει. Είναι παραδομένη αν και επαναστατεί όπως τόσες γυναίκες στη θέση τη δική της που δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον δυνάστη τους. Αλλά και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες ποικίλλουν ως προς την εξέλιξή τους: άλλοι παίρνουν τα μαθήματά τους, άλλοι ευτυχούν, άλλοι ελπίζουν σε μια δεύτερη ευκαιρία. Κάποια στιγμή πρέπει να τους αφήσει ο συγγραφέας, το ίδιο και ο αναγνώστης, αλλά η παράσταση μέσα στο μεγάλο ξενοδοχείο της πλατείας συνεχίζεται.

Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στο βιβλιοπωλείο «Πλειάδες», την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, στις 7 μ.μ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ