ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Μαθαίνοντας από την Disney και το Netflix

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Οι συνδρομητές πρέπει να ξαναμπούν στο επίκεντρο του Τύπου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Οι σχέσεις στην εποχή του Διαδικτύου, λένε, είναι δύσκολες. Οχι για όλους. Οπως πάντα το περιεχόμενο μετράει.

Σε ένα εκτενές θέμα του ο βρετανικός Economist της τρέχουσας εβδομάδας αναλύει την ανάδυση της νέας τηλεόρασης με αφορμή το λανσάρισμα του «Disney +», μιας νέας πλατφόρμας τύπου Netflix, μόνο που είναι φθηνότερο και ξεκινάει κατευθείαν με δικές του, νέες ταινίες και σειρές και ένα απίστευτο στοκ. Την πρώτη μέρα λειτουργίας του σε Αμερική, Καναδά και Ολλανδία συγκέντρωσε 10 εκατομμύρια συνδρομητές, μια πολύ μεγάλη επιτυχία ακόμη και για τα δεδομένα της Αμερικής.

Αυτό που ξεκίνησε να αλλάζει με το Netflix πριν από μερικά χρόνια και συνεχίζεται με την Disney δεν είναι μόνο οι ταινίες. Είναι το επιχειρηματικό μοντέλο. Οι εταιρείες επενδύουν σε μια μακροχρόνια σχέση με τους συνδρομητές τους μέσω του περιεχομένου τους.

Οχι πολύ παλιά, τα μεγάλα στούντιο έφτιαχναν ταινίες ή σειρές, οι εταιρείες διανομής τις πουλούσαν σε σινεμά και στην τηλεόραση (συνδρομητική ή ελεύθερη) και οι διαφημιστές αγόραζαν διαφημιστικό χρόνο ανάλογα με την τηλεθέαση. Ολοι ήθελαν να διαφημιστούν όσο έπαιζε το «The Sopranos». Τώρα, ο χρήστης επιλέγει την πλατφόρμα στην οποία θα δώσει τα λεφτά του. Στην πραγματικότητα επιλέγει το περιεχόμενο, τον ενδιαφέρει πρωτίστως τι θα δει.

Δεν είναι τυχαίο που, σύμφωνα με τον Economist, οι 16 τύπου Netflix πλατφόρμες που υπάρχουν στην αγορά θα ξοδέψουν συνολικά 100 δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή περιεχομένου, δηλαδή σε ταινίες και σειρές. Το αστρονομικό ποσό αντιστοιχεί περίπου στο ποσό που επενδύθηκε φέτος στην αμερικανική πετρελαϊκή βιομηχανία. Αυτό είναι επανάσταση.

Μπορεί τα μεγέθη να μοιάζουν ανόμοια αλλά δεν είναι. Τα ΜΜΕ έχουν πολλά να μάθουν από τη βιομηχανία του θεάματος, ειδικά οι εφημερίδες. Οχι στο πώς να γράφουν πιο διασκεδαστικές ειδήσεις, αλλά στο πώς να καλλιεργούν σχέσεις με τους αναγνώστες στη νέα εποχή του Διαδικτύου.

Γιατί να κατεβάσεις παράνομα ταινίες όταν μπορείς να τις δεις με χαμηλό αντίτιμο; Αντίστοιχα, γιατί να διαβάζεις κακογραμμένες, ανώνυμες, ομοειδείς ειδήσεις όταν μπορείς να έχεις ποιοτική δημοσιογραφία, βίντεο, έρευνες, διάφορες υπηρεσίες, με μια συνδρομή; Ο συνδρομητής είναι ο νέος καταναλωτής. Οι εφημερίδες και τα ποιοτικά περιοδικά ξέρουν τον τρόπο, το έκαναν και στο παρελθόν. Χρειάζεται ένας επαναπροσδιορισμός, κυρίως τεχνολογικός. Συμβαίνει στο εξωτερικό και μπορεί να συμβεί και στην Ελλάδα. Η αγορά δεν είναι μικρή, είναι απλώς μικρότερη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ