ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτο λιμάνι της Μεσογείου ο Πειραιάς το 2019

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Η Cosco φιλοδοξεί να γίνει το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα κορυφαία της Ευρώπης, μαζί με εκείνα του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, που παραμένουν οι βασικές πύλες εισόδου προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην πρώτη τετράδα των λιμανιών στην Ευρώπη και στην πρώτη στη Μεσόγειο αναμένεται να βρεθεί το λιμάνι του Πειραιά κατά το 2019, με βάση τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Οπως ανακοίνωσε χθες ο ΟΛΠ, στις 9.58 π.μ. διακινήθηκε από το λιμάνι το εμπορευματοκιβώτιο υπ’ αριθμόν 5.000.000 για το τρέχον έτος. Πρόκειται για το κοντέινερ με αριθμό CSUN7025891 που εκφορτώθηκε από το πλοίο «Cosco Shipping Capricorn». Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, το γεγονός ότι το εν λόγω όριο των 5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο (πέρυσι το αντίστοιχο μέγεθος όλου του χρόνου ήταν λίγο κάτω από τα 5 εκατ. κοντέινερ) «φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στον στόχο της πρώτης τετράδας στην Ευρώπη και στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο». Αυτό σημαίνει ότι θα ξεπεράσει φέτος και το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια, που σήμερα είναι πρώτο στη Μεσόγειο.

Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε για τον μήνα Οκτώβριο η μητρική Cosco Shipping Ports. Ειδικότερα, η σχετική δραστηριότητα ανήλθε σε 460.700 εμπορευματοκιβώτια, αυξημένη κατά 15,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή για την περίοδο από τις αρχές Ιανουαρίου έως και τον Οκτώβριο, από τoυς προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) διακινήθηκαν συνολικά 4,37 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 20,1%.

Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα σχεδόν 200.000 κοντέινερ που διακινήθηκαν κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, με βάση τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία της εισηγμένης. Πάντως, οι συνεχείς εργασίες συντήρησης της υποδομής στον εν λόγω προβλήτα έχουν περιορίσει τη δυναμικότητά του. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με τον ανταγωνισμό έχουν οδηγήσει σε μείωση της σχετικής δραστηριότητας κατά 22,4% φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Η μεγαλύτερη πτώση κατά 28,8% οφείλεται στη μείωση του διαμετακομιστικού εμπορίου, καθώς το εγχώριο φορτίο (εισαγωγές - εξαγωγές) εμφανίζει αύξηση κατά 5,6%.

Μια θέση στην «ελίτ»

Σε κάθε περίπτωση, φιλοδοξία της Cosco παραμένει η περαιτέρω αναρρίχηση του λιμανιού του Πειραιά στην πανευρωπαϊκή κατάταξη, με απώτερο στόχο μια θέση στην «ελίτ» μαζί με τα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, που παραμένουν οι βασικές πύλες εισόδου προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά. Για να συμβεί αυτό, προϋπόθεση είναι η έγκριση της νέας επένδυσης που προωθεί η Κίνα, δηλαδή ο τέταρτος προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, με το ύψος της επένδυσης να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα συζητήθηκε εκτενώς στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψης του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ, με την κινεζική πλευρά να εκφράζει σε ξένα μέσα ενημέρωσης, αλλά και στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων, την αισιοδοξία της ότι το πολυπόθητο ελληνικό «ναι» θα ειπωθεί κάποια στιγμή εντός του 2020.

Υπενθυμίζεται ότι, εκτός από την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά, η Cosco έχει επενδύσει επίσης σε λιμενικές υποδομές σε Ιταλία, Μάλτα, Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο και Ολλανδία, ενώ αναμένεται να διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Σινές στην Πορτογαλία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ