ΕΛΛΑΔΑ

Οι μαθητές προβάρουν ευρωπαϊκά αξιώματα

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Στη διήμερη προσομοίωση μετείχαν 96 μαθητές από 16 σχολεία από όλη την Ελλάδα με τους συνοδούς καθηγητές τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

Ο «υπουργός Εξωτερικών» της Πολωνίας παρουσιάζει τις θέσεις της χώρας του για το μεταναστευτικό, ενώ στη σειρά ακολουθούν η «υπουργός Εξωτερικών» της Ιρλανδίας, ο «ομόλογός» του της Γερμανίας. Οι «επίτροποι», φυσικά, θα τοποθετηθούν μεταφέροντας την πολιτική της Ε.Ε., ενώ σε σημείο οπτικής επαφής από το τραπέζι των εργασιών οι «δημοσιογράφοι» κρατούν σημειώσεις.

Δίπλα τους οι... συντονιστές των μαθητών, μιας και οι «αξιωματούχοι» είναι μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου, οι οποίοι μετείχαν στη διήμερη προσομοίωση δύο οργάνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών Υποθέσεων, με θέμα την προσφυγική κρίση. Την προσομοίωση, που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, οργάνωσε το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct του Ελληνικού Ιδρύματος Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής του ΕΚΠΑ και την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

«Δυστυχώς, δεν υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τα παιδιά της ηλικίας μας για τα κέντρα λήψης των αποφάσεων και πώς λειτουργούν», λέει στην «Κ» η 16χρονη Αγάπη Βλάχου, μαθήτρια της Α΄ Λυκείου στο Αρσάκειο Θεσσαλονίκης. «Από τα 17 θα έχουμε δικαίωμα ψήφου. Οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι», προσθέτει ο επίσης 16χρονος Γιώργος Σαρόγλου από το Βαρβάκειο Λύκειο. Συνολικά, στη διήμερη προσομοίωση μετείχαν 96 μαθητές από 16 σχολεία από όλη την Ελλάδα, με τους συνοδούς καθηγητές τους.

«Η προσομοίωση, την οποία το ΕΛΙΑΜΕΠ οργανώνει για τέταρτη συνεχή χρονιά, επιτρέπει στους μαθητές να κατανοήσουν βιωματικά πώς πραγματοποιείται μια δύσκολη διαπραγμάτευση, πώς συντίθενται διαφορετικές θέσεις, πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Ε.Ε. Είναι μια άσκηση συλλογικής συνύπαρξης, που στηρίζεται στην κατανόηση του άλλου, ως προϋπόθεση βελτίωσης των επιχειρημάτων μας, υπεράσπισης των συμφερόντων μας και αναζήτησης σημείων σύνθεσης, συμφωνίας», ανέφερε στην «Κ» ο καθηγητής του Οικονομικού Παν. Αθηνών και γενικός διευθυντής του ΕΛΙΑΜΕΠ Γεώργιος Παγουλάτος. Και τόνισε: «Ετσι λειτουργεί η Ε.Ε., έτσι λειτουργεί και η δημοκρατία: με τη διαρκή διαπραγμάτευση των δεδομένων διαφορών».

Στο τέλος, η «Ευρωπαϊκή Επιτροπή» κατέληξε σε σειρά προτάσεων. Ενδεικτικά, σχετικά με τα κέντρα φιλοξενίας η «Επιτροπή» πρότεινε «την αναδιοργάνωσή τους προκειμένου να μειωθούν οι διαπληκτισμοί και οι εντάσεις μεταξύ των προσφύγων. Η διαδικασία αυτή θα επιτευχθεί με τους εξής τρόπους: α) Την αξιοποίηση των δεξιοτήτων των διαμενόντων στα κέντρα φιλοξενίας σε θέσεις μεταφραστών, διερμηνέων, ιατρών και νοσηλευτών, β) τον διαχωρισμό έστω και στον ίδιο χώρο των εθνικών, θρησκευτικών και φυλετικών ομάδων, και γ) τη δημιουργία μικρότερων κέντρων φιλοξενίας, προκειμένου να μη χάνεται ο έλεγχος».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ