Αποστολή: Νέα Skoda Octavia

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΤΣΕΧΙΑ

Πιο ποιοτική, με εκφραστικότερο design, μεγαλύτερους χώρους, πιο ασφαλής και με μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας από ποτέ. Στην τέταρτη πλέον γενιά, η νέα Skoda Octavia, το best-seller της μάρκας στοχεύει ακόμα πιο ψηλά. Το μοντέλο που έχει συνδεθεί όσο κανένα άλλο με τη μάρκα, έχει μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος, έχει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ ενώ πλέον το design του, προσδίδοντάς του μία grand coupe φόρμα, είναι πιο μοντέρνο και ελκυστικό. Στο εσωτερικό, η ποιότητα είναι έκδηλη και απτή σε κάθε λεπτομέρεια, με τους ακόμα μεγαλύτερους χώρους να συνδυάζονται με την παραδοσιακή πρακτικότητα της μάρκας. Κορυφαία συνδεσιμότητα και καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ανεβάζουν το επίπεδο ασφάλειας και άνεσης ακόμα πιο ψηλά.

Το ολοκαίνουργιο grand coupe εντυπωσιάζει με το σχήμα και την αρμονία των αναλογιών του. Με μήκος 4.689 mm είναι κατά 19 mm πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, τη στιγμή που η αντίστοιχη διάσταση για το sportswagon είναι +22 mm. Το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 15 mm. Ο χώρος αποσκευών είναι 600 λίτρα (+10 από το προηγούμενο), ενώ στο sportswagon είναι πλέον ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, στα 640 λίτρα (αυξημένος κατά 30). Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Και τα πίσω φώτα (πέδησης, ομίχλης και οπισθοπορείας) είναι επίσης LED. Νέες ζάντες αλουμινίου έως 19 ιντσών και νέα παλέτα χρωμάτων δίνουν έμφαση στον δυναμισμό του μοντέλου.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το τιμόνι δύο ακτίνων το οποίο στην πολυλειτουργική του έκδοση επιτρέπει τον χειρισμό έως και 14 διαφορετικών λειτουργιών. Επανασχεδιασμένο και το ταμπλό, αναπτύσσεται σε διάφορα επίπεδα, με μία αιωρούμενη κεντρική οθόνη για τον οδηγό. Η αντίστοιχη στην κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται για την κομψότητα και την απλότητά της. Νέα υλικά εξαιρετικής ποιότητας κυριαρχούν παντού, στις επενδύσεις στις πόρτες, στις ταπετσαρίες των καθισμάτων, αποπνέοντας μία premium εικόνα και αίσθηση. 

Για πρώτη φορά σε Skoda διατίθενται ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα. Προσφέρουν και λειτουργία μασάζ, ενώ στην κορυφή της γκάμας είναι αεριζόμενα. Το προαιρετικό head-up display παρουσιάζεται επίσης για πρώτη φορά. Προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, εντολές πλοήγησης, σήματα κυκλοφορίας και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης στο παρμπρίζ. Η έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Για πρώτη φορά διατίθεται και τριζωνικός κλιματισμός, ενώ διαθέσιμα είναι και ειδικά κρύσταλλα για τα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση των εξωτερικών θορύβων.

Και υβριδική έκδοση

Η νέα Octavia για πρώτη φορά διαθέτει και plug-in υβριδική έκδοση, με τον κωδικό iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή, οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Συνοπτικά, η αποδιδόμενη ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 204 PS, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Στην plug-in υβριδική OCTAVIA iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας αθροιστικά 204 PS. Μία μπαταρία 13 kWH εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (κατά WLTP). Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές eTEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για καλύτερη κατανάλωση. Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης.

Η παραγωγή είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη. Θα το ξαναδούμε με τιμές και δόξες στο Σαλόνι της Γενεύης, τον Μάρτιο και το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Μαΐου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή