Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Ιδού η Ρόδος, ιδού και η γραφειοκρατία

Κύριε διευθυντά

Τον Ιούλιο του 2018 υποβάλλω αίτηση συνταξιοδότησης στην αρμόδια διεύθυνση. Η κύρια σύνταξη εκδίδεται σε 4,5 μήνες! Δεκέμβριο του ’18 κατατίθενται τα πρώτα χρήματα! Κατ’ αναλογία με αυτά που ακούγονται για τεράστιες καθυστερήσεις, να πω από καρδιάς, μπράβο! Πάμε να δούμε τι συμβαίνει με τη διαδικασία έκδοσης της επικουρικής σύνταξης  (Ε.Σ.)...

Εδώ αρχίζουν τα γελοία και προσβλητικά. Ναι, το ξέρω, τα έχουν βιώσει εκατοντάδες χιλιάδες πριν από μένα...

Δεν συνηθίζω να ενοχλώ τις διάφορες υπηρεσίες.

Ετσι για πρώτη φορά έπειτα από 15 μήνες, επισκέφθηκα το ΕΤΕΑΕΠ/ΤΕΑΥΕΚ να ρωτήσω σχετικά με την εξέλιξη  της έκδοσης της Ε.Σ.  Η απάντηση ήταν ότι με έγγραφό τους που ισχυρίστηκαν ότι μου έστειλαν στις 4/7/19 –που ποτέ δεν συνέβη– ζητούσαν τις φωτοτυπίες των καρτελών ενσήμων μου και την απόφαση έκδοσης της κύριας σύνταξης! Μετά τρεις μέρες, στις 7/7/18 έγιναν εκλογές, αλλά ο Μανωλιός δεν έβαλε ούτε καν τα ρούχα του αλλιώς!

Τους πήγα τις φωτοτυπίες την επομένη ημέρα. 

Στο ερώτημα: «Και τι γίνεται από εδώ και πέρα; Τι να αναμένω;» Η απάντηση: «Τώρα επεξεργαζόμαστε τις αιτήσεις του 2016...».

Αγαπητοί κύριοι υπουργοί Γ. Βρούτση και Κυρ. Πιερρακάκη, ορισμένα διερωτήματα, ίσως καθ’ όλα ή και καθόλου αφελή:

α) Το σύνολο των πρωτότυπων ενσήμων είχε κατατεθεί. Αρα μπορούσαν να αποσταλούν υπηρεσιακώς στο ΤΕΑΥΕΚ οι φωτοτυπίες τους...

β) Αν δεν είχα επισκεφθεί το ΕΤΕΑΕΠ/ΤΕΑΥΕΚ, τι θα γινόταν; Θα έμπαινε η υπόθεση στον αυτόματο πιλότο μέχρι στάση «νεκροταφείο...»;

γ) Αν δεν είχα προνοήσει να κρατήσω αντίγραφα των κατατεθειμένων...; Η απάντηση: «Θα πηγαίνατε να κάνετε αίτηση να σας δοθούν τα πρωτότυπα, να βγάλετε φωτοτυπίες, για να μας τις φέρνατε».

Ωραία! 15 μήνες χαμένοι για το αυτονόητο της... διαλειτουργικότητας!

Να μας ζήσεις, κοινωνική αλληλεγγύη και ηλεκτρονική διακυβέρνηση!!!

δ) Και αν τώρα επεξεργάζονται τις αιτήσεις του 2016, να υπολογίζω τη σύνταξη κατά το 2022 ή και μετά θάνατον; 

Δηλαδή 201 έτη από την κήρυξη  της Ελληνικής Επανάστασης;

ε) Η κύρια σύνταξη σε 4,5 μήνες και η επικουρική σε 4,5 χρόνια; 

Δηλαδή το 12πλάσιο του χρόνου;

στ) Να ζούμε δηλαδή με δανεικά και πετσοκομμένες συντάξεις, αλλά ο ΕΝΦΙΑ, οι λοιπές υποχρεώσεις σε φόρους και τράπεζες λόγω αδυναμίας καταβολής τους την 1η κάθε μήνα, να μας δημιουργούν πρόσθετες επιβαρύνσεις μέσω τόκων υπερημερίας και κίνδυνο κατασχέσεων;

Να σοβαρευτούμε επιτέλους ως δημόσια διοίκηση, κύριοι υπουργοί. Φροντίστε να σταματήσουν το ταχύτερο αυτά τα γελοία,  προσβλητικά και εξοντωτικά για τον κάθε απόμαχο του εργασιακού βίου.

Διαβεβαιώστε μας για συγκεκριμένες άμεσες λύσεις και στοιχηματίστε με τον εαυτό σας γι’ αυτό!

Βασιλης Διζης

Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου επισημαίνει

Κύριε διευθυντά

Αναφορικά με δημοσίευμα της έγκριτης εφημερίδας σας στο φύλλο της Κυριακής 1.12.2019, σελίδα 15 της Οικονομικής «Καθημερινής», σχετικά με την υπόθεση ΔΕΠΑ - ELFE, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι, προφανώς λόγω της μη ολοκληρωμένης ενημέρωσης του συντάκτη, η πληροφόρηση που προσφέρει περιέχει ανακριβή στοιχεία και ως εκ τούτου υποχρεούμαστε να προβούμε στις παρακάτω διευκρινίσεις.

Πρωτίστως επισημαίνουμε ότι η υπόθεση ευρίσκεται ενώπιον της Δικαιοσύνης και ότι δεν έχει αλλάξει η θέση της εταιρείας και της διοίκησης ως προς την αντιμετώπιση της εταιρείας ELFE.

Του λόγου το αληθές καταδεικνύει, άλλωστε, και ο νομικός χειρισμός της υπόθεσης από τη νέα διοίκηση της εταιρείας, σε συνεργασία με τη διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών, ο οποίος παραμένει ενιαίος και αμετάβλητος με αποκλειστικό γνώμονα τη νομιμότητα και το συμφέρον της εταιρείας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία μέσω της διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών της και των εξωτερικών νομικών συνεργατών, αφού μελέτησε την πρωτόδικη απόφαση υπ’ αριθμ. 3038/2019 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, προετοιμάζεται για την άμεση κατάθεση έφεσης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου και της διοίκησης.

Θεωρούμε επίσης σημαντικό να διευκρινιστεί ότι ο τέως διευθυντής Νομικών Υπηρεσιών, για τον οποίο γίνεται αναφορά στο σχετικό άρθρο της «Καθημερινής της Κυριακής», αποχώρησε από την εταιρεία με κοινή συναίνεση στις 14 Οκτωβρίου 2019. Ενώ το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, έπειτα από σχετική εισήγηση της διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών της, αποφάσισε να κατατεθεί υπόμνημα - δήλωση κατά το άρθρο 464 του νέου Ποινικού Κώδικα για συνέχιση - πρόοδο της ποινικής διαδικασίας κατά του πρώην διευθύνοντος συμβούλου κ. Θ. Κιτσάκου αλλά και της δεύτερης ποινικής υπόθεσης ΔΕΠΑ κατά ELFE, στις 30 Οκτωβρίου 2019.

Είναι προφανές ότι η εταιρεία, δεκαπέντε ημέρες μετά την με κοινή συναίνεση λύση της συνεργασίας με τον τέως διευθυντή Νομικών Υπηρεσιών, επαναβεβαίωσε την απόφαση της προηγούμενης διοίκησης για τις παραπάνω ποινικές υποθέσεις. Συνεπώς, δεν δικαιολογείται η αναφορά του άρθρου περί διαφορετικού χειρισμού των εν λόγω υποθέσεων από τη νέα διοίκηση, η οποία υπενθυμίζεται ότι ανέλαβε στις 5 Σεπτεμβρίου του 2019.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά σε επιλογές της διοίκησης, ουδέποτε υπήρξε οποιαδήποτε επικοινωνία της εφημερίδας ή του υπογράφοντος το άρθρο δημοσιογράφου προκειμένου να διασταυρωθούν οι πληροφορίες και να διατυπωθεί η ακριβής θέση της διοίκησης.

Κωνσταντινος Δ. Ξιφαρας
Διευθύνων Σύμβουλος


Αισθάνθηκα ότι υβριζόμουν

Κύριε διευθυντά

Ο κ. Στέφανος Κασιμάτης θα διακατέχεται μάλλον από τρικυμία εν κρανίω. Δεν εξηγείται διαφορετικά για το κατάπτυστο και θλιβερό σχόλιό του «αστακός» για την Κρήτη και τους Κρητικούς. Είναι η πολλοστή φορά που προκαλεί. Αυτό δεν είναι «ελευθεροτυπία». Είναι χυδαιότητα και γελοιότητα που κοστίζει στη σοβαρότητα μιας ιστορικής εφημερίδας της χώρας!

Ο αρθρογράφος σας δεν καλύπτεται από καμία ασυλία να υβρίζει έναν ολόκληρο λαό και να γενικεύει θλιβερές και καταδικασμένες μειοψηφίες και από τους ίδιους τους Κρητικούς. Κρίμα για την «Καθημερινή».

Κωστης Μαυρικακης
Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ

Η Καλαμάτα, το τρένο, ο ώμος της κυρίας

Κύριε διευθυντά

Διάβασα στην «Καθημερινή» της Κυριακής (24/11/19) το άρθρο του κ. Αγγελου Συρίγου, που πρότεινε η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Καλαμάτα να γίνει ποδηλατόδρομος, και συμφωνώ απολύτως.

Το 1970, όταν απολύθηκα από γιατρός - αλεξιπτωτιστής, ζήτησα να με στείλουν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της Ελλάδος για εμπειρία και όχι σε αγροτικό ιατρείο που είχε τριπλάσιο μισθό. Με διόρισαν στην Καλαμάτα όπου έμεινα ένα χρόνο, άγνωστος χώρος για μένα.

Εχω τις καλύτερες εντυπώσεις και από το νοσοκομείο και από τους κατοίκους. Οταν πρωτοπήγα, πήρα το τρένο, τρίτη θέση βέβαια, δίπλα σε μια συμπαθέστατη ηλικιωμένη κυρία. Το ταξίδι διήρκεσε 12 ώρες! Κοιμόμουν στον ώμο της κυρίας. «Κοιμήσου, παιδί μου», μου έλεγε. Μετά πήρα το λεωφορείο για Αθήνα, πάλι 12 ώρες, με συνταξιδιώτες διάφορα πτηνά, κότες, χήνες κ.λπ.

Τότε ο Ωνάσης έκανε την ολυμπιακή γραμμή Αθήνα - Καλαμάτα, και πλέον ταξίδευα με το αεροπλάνο σε μισή ώρα, αφού πλήρωνα τον μισό μισθό μου. Η διαφορά τεράστια. Η γραμμή του τρένου πήγαινε σε άγρια μονοπάτια εμπρός - πίσω στον Αχλαδόκαμπο. Ταλαιπωρία και κακομοιριά! Τώρα με το αυτοκίνητο σε 2-3 ώρες είμαι στην Καλαμάτα. Αριστη η ιδέα να γίνει ποδηλατόδρομος η σιδηροδρομική γραμμή, να αναπτυχθεί η άσκηση και ο τουρισμός.

Κωνσταντινος Λ. Μπουραντας
Καθηγητής Παθολογίας - Αιματολογίας

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ