ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα προβλήματα του 737 MAX βάζουν την Boeing σε περιδίνηση

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters, ο επικεφαλής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA), Στιβ Ντίξον, συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Ντένις Μίλενμπουργκ, και τον ενημέρωσε ότι το σχέδιο της εταιρείας να επαναφέρει σύντομα σε λειτουργία τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ «δεν είναι ρεαλιστικό».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αλλεπάλληλα πλήγματα εξακολουθεί να δέχεται η Boeing, που δεν μπορεί ακόμη να ξεφύγει από τις επιπτώσεις  των ατυχημάτων του 737 ΜΑΧ, καθώς αποδεικνύεται πως ο κολοσσός της αεροναυπηγικής αδυνατεί να ανακτήσει την εμπιστοσύνη αεροπορικών εταιρειών και ρυθμιστικών αρχών. Μία ακόμη αεροπορική εταιρεία, η αυστραλιανή Quantas, εξέφρασε χθες την πρόθεση να προτιμήσει την Airbus  εάν προχωρήσει τελικά στην υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος πτήσεων διάρκειας 19 ωρών που θα συνδέουν το Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη με το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη χωρίς στάση.

Την ίδια στιγμή, όμως, αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters φέρει την Boeing να αναβάλλει το φιλόδοξο σχέδιό της να φτάσει μέσα στο επόμενο έτος ρεκόρ μηνιαίας παραγωγής 57 αεριωθούμενων αεροσκαφών 737. Ανέβαλε επίσης μέχρι τον Μάρτιο του 2020 την αύξηση της μηνιαίας παραγωγής των τζετ από τα 42 στα 46 τον μήνα αφού η εταιρεία πασχίζει να αποσπάσει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για το φημισμένο αεριωθούμενο μετά τα δύο θανατηφόρα ατυχήματά του. Κατέληξε μάλιστα σε αυτές τις αποφάσεις προτού ακόμη ανακοινώσει η αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει την επανέναρξη πτήσεων του επίμαχου μοντέλου πριν από το τέλος του έτους και ότι διερευνά διεξοδικά κάθε υποψία προβλήματος στην παραγωγή της μονάδας της Boeing στο Ρέντον της Ουάσιγκτον. Σύμφωνα, πάντα, με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters, ο επικεφαλής της FAA, Στιβ Ντίκσον, συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Ντένις Μίλενμπουργκ, και τον ενημέρωσε ότι το σχέδιο της εταιρείας να επαναφέρει σύντομα σε λειτουργία τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ «δεν είναι ρεαλιστικό».

Τον Οκτώβριο, ο Μίλενμπουργκ είχε δηλώσει σε αναλυτές της βιομηχανίας ότι η Boeing είναι σε θέση να διατηρήσει τον σημερινό ρυθμό παραγωγής των 42 αεροσκαφών τον μήνα και σταδιακά να φτάσει την παραγωγή στα 57 αεροσκάφη στα τέλη του επόμενου έτους. Πηγές του κλάδου αναφέρουν πως το σχέδιο της Boeing έχει ήδη καθυστερήσει επί μήνες. Σημειωτέον πάντως ότι η Boeing μείωσε τη μηνιαία παραγωγή της στα 42 τζετ 737 μόλις τον Απρίλιο, ενώ είχε ήδη διακόψει την παράδοση παραγγελιών του επίμαχου αεροσκάφους σε αεροπορικές εταιρείες. Είχαν προηγηθεί αλλεπάλληλες ακυρώσεις παραγγελιών, με αποτέλεσμα μια ραγδαία μείωση των εσόδων της και της κερδοφορίας της.

Σε ό,τι αφορά τις προθέσεις της Qantas, η αυστραλιανή εταιρεία τόνισε χθες πως δεν έχει ακόμη δώσει καμία παραγγελία στην Airbus, αλλά πρόθεσή της είναι να καταλήξει μαζί της σε συμφωνία για 12 αεροσκάφη τα οποία θα παρουσιαστούν στο Δ.Σ. της εταιρείας. Τόσο η Boeing όσο και η Airbus παρουσίασαν τα αεριωθούμενα αεροσκάφη τους στην Qantas, με την Boeing να της προτείνει το 777Χ και την Airbus το Α350. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αυστραλιανής αεροπορικής, Αλαν Τζόις, επρόκειτο περί «δύσκολης επιλογής». Η Airbus έδωσε πάντως στην Qantas περισσότερο χρόνο για να αποφασίσει αν θα επιβεβαιώσει την παραγγελία, κάτι που σύμφωνα με την αυστραλιανή εταιρεία έπαιξε θετικό ρόλο στην επιλογή της. Και αυτό γιατί αυτήν την περίοδο η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το ιπτάμενο προσωπικό της σχετικά με τις αμοιβές του.  

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ