Αποστολή: Yamaha T-MAX 560

4' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Είναι η Yamaha και είναι και το TMAX, ένα ξεχωριστό Brand name κάτω από την στέγη της Yamaha καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια κατηγορία μόνο του, με το πιο εμπορικό σκούτερ της εταιρίας να αποτελεί σημείο αναφοράς για την ιαπωνική εταιρία, σύμβολο lifestyle για τους ιδιοκτήτες του αλλά και στόχαστρο του ανταγωνισμού κάθε φορά.

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Το TMAX εδώ και 6 γενιές βρίσκεται στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου όσον αφορά τις πωλήσεις του με πάνω από 2.000.000 ΤΜΑΧ να έχουν πουληθεί από το 2001 μέχρι και σήμερα.
 
Για το 2020 η Yamaha μοναδικό σκοπό έχει να συνεχίσει το TMAX να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας κάνοντας το ακόμα πιο γρήγορο, πιο εξελιγμένο τεχνολογικά και πιο όμορφο.
 
Εμείς βρεθήκαμε στην Λισαβόνα και συγκεκριμένα στο τουριστικό θέρετρο CASCAIS όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου ΤΜΑΧ 560.
 
Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος μας καθ όλη την διάρκεια του διήμερου μιας και μόνο χαλάζι δεν έριξε αλλά να μου πεις στο στεγνό δρόμο όλα στρίβουν και όλα φρενάρουν, στα δύσκολα τι γίνεται;
 
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά της παρουσίασης έγινε ξεκάθαρο πως το νέο TMAX 560 είναι μαζί με το TRACER 700 τα δυο πιο σημαντικά μοντέλα της Yamaha για το 2020 έχοντας επενδύσει πολλά πάνω τους αλλά και πιστεύοντας πολύ στην επιτυχία που θα έχουν.
 
Σε συνάντηση που είχαμε με το ιαπωνικό team που εξέλιξε και σχεδίασε το νέο TMAX 560 αυτό που μας δήλωσαν ξεκάθαρα ήταν πως ο μόνος ανταγωνιστής του TMAX 560 είναι ο προκάτοχος του, το 530!
 
Κανένα άλλο σκούτερ δεν υπάρχει που να μπορεί να ανταγωνιστεί την επιτυχία του TMAX και τώρα ανεβάζουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά.
 
Μπορεί εμφανισιακά να μην φαίνονται τόσο πολύ οι αλλαγές του νέου 560, είναι όμως ουσιαστικές και ειδικά στους κατόχους TMAX θα κάνουν την διαφορά.
 
Ο σχεδιασμός έχει παραμείνει πιστός στο αρχικό σχήμα έχοντας όμως πλέον πιο λεπτές διαστάσεις στην μέση της σιλουέτας του κάνοντας έτσι και πολύ πιο εύκολη την τοποθέτηση των ποδιών στο οδόστρωμα.
 
Εμφανισιακά συνεχίζει να είναι επιθετικό και αιχμηρό με καινούργια ενσωματωμένα φώτα τύπου LED για μπροστά και με ένα χαρακτηριστικό Τ πίσω φως LED το οποίο παραπέμπει στο ΤΜΑΧ και βέβαια η ποιότητα κατασκευής συνεχίζει να είναι κορυφαία σε οποίο σημείο και αν κοιτάξεις.
 
Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η αύξηση του κυβισμού από τα 530 στα 562 κ.εκ, η οποία προήλθε από την αύξηση της διαμέτρου του εμβόλου από τα 68mm στα 70mm, ενώ αυξήθηκε παράλληλα κατά ένα χιλιοστό και η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής.
 
Έμβολα, μπιέλες, και εκκεντροφόροι είναι καινούργια, με τον στρόφαλο να είναι κι αυτός νέος αλλά και ελαφρύτερος.
 
 
Το νέο TMAX 560 αποδίδει 47,6 ίππους αντί για 46 στις 7.500 και 5,7kgm (από 5,4kgm) στις ίδιες ακριβώς στροφές με πριν (στις 5.200) ενώ όλες αυτές οι αλλαγές έχουν φέρει 8 χλμ περισσότερα στην τελική ταχύτητα, πιο δυνατή επιτάχυνση και γενικά στις μεσαίες στροφές να καταλαβαίνει κανείς την διαφορά στο τράβηγμα του κινητήρα σε σχέση με το 530.

 
Η τελική που είδα στο κοντέρ καθώς περνάγαμε την γέφυρα Vasco da Gama και με τουλάχιστον 5 μποφόρ να χτυπάνε πλευρικά το ΤΜΑΧ ήταν τα 180 χλμ.
 
Καθόλου άσχημο νούμερο αν αναλογιστεί κανείς ότι είσαι πάνω σε σκούτερ!
 
Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σκληρή χωρίς να επηρεάζεται καθόλου η άνεση και αυτό έγινε γιατί υπάρχει διαφορετικό setup αλλά και νέα ελατήρια, το αλουμινένιο πλαίσιο είναι και αυτό ίδιο ενώ και τα φρένα συνεχίζουν να είναι κορυφαία επίσης είναι ίδια με μια μόνο αλλαγή να υπάρχει στο ABS.
 
Ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα η συμπεριφορά του TMAX ήταν παρόμοια με τρένου, η ακρίβεια και η αίσθηση που σου εμπνέει μόνο με συμπεριφορά μοτοσυκλέτας μπορεί να συγκριθεί, εκτός από κάποιες φορές που το οδόστρωμα ήταν αρκετά γλιστερό και έβλεπες που και που καμία πλαγιολίσθηση!
 
Το καινούργιο TMAX έρχεται σε δυο εκδόσεις, την στάνταρ και την πλούσια TECHMAX.
 
Εμείς καθ όλη την διάρκεια της ημέρας είχαμε στην διάθεση μας την TechMax, όποτε απολαύσαμε όλες τις παροχές που προσφέρει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, η ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, τα θερμαινόμενα γκρίπ και το ντουλαπάκι με φόρτιση κινητού καθώς και το σύστημα My TMAX CONNECT για διασύνδεση με το smartphone μας.

 
 
Η σέλα ήταν λίγο σκληρή και μετά από περίπου 250 χλμ υπήρχε μια σχετική γκρίνια, άνετα πολύ όμως να χωρέσουν δυο άτομα και από κάτω ο χώρος φιλοξενεί ένα full face κράνος και διαφορά μικροαντικείμενα με ευκολία θα έλεγα.
 
Σίγουρα θα πει κάποιος για το κόστος απόκτησης ότι είναι υψηλό, ναι δεν λέω, φανταστείτε όμως ότι έχετε την πρακτικότητα που προσφέρει ένα σκούτερ, το επίπεδο εξοπλισμού μια touring μοτοσυκλέτας και πραγματικά κορυφαίες επιδόσεις, τότε εύκολα πιστεύω μπορεί να δικαιολογηθεί το κόστος.
 
Το TMAX λοιπόν βελτιώθηκε παντού, σε κάθε τομέα και αυτό που πραγματικά αποτελεί ενδιαφέρον είναι, ποιο θα είναι το επόμενο TMAX της Yamaha πόσο άλλο να τελειοποιήσουν τον βασιλιά των σκούτερ;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή