«Πώς θα έχουμε ανάπτυξη χωρίς συγκοινωνίες;»

«Πώς θα έχουμε ανάπτυξη χωρίς συγκοινωνίες;»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Από το 2013 είμαι σταθερά υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, και μάλιστα το 2014 διαφώνησα ανοιχτά με τον Γιάννη Μπουτάρη. Χάσαμε έξι χρόνια. Ο σταθμός «Βενιζέλου» θα είχε τελειώσει τώρα και δεν θα βρισκόμασταν πάλι στο ίδιο σημείο», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. Ο κ. Ζέρβας, που γνωρίζει το θέμα στην παραμικρή λεπτομέρεια καθώς για κάποια χρόνια διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, βρέθηκε χθες στην Αθήνα για την έκτακτη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

«Εχω μεγάλη ευθύνη απέναντι στους συμπολίτες μου, απέναντι στην πόλη», τονίζει. «Το έργο πρέπει να τελειώσει το 2023, είναι χρονιά ορόσημο. Αν χαθεί αυτή η ημερομηνία, ίσως υποχρεωθούμε να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Ενωση 712 εκατομμύρια ευρώ και το κυριότερο, δεν θα έχουμε σταθμό». Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό έργο στην Ελλάδα που έχει χρηματοδοτηθεί από τρεις Προγραμματικές Περιόδους, το Γ΄ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αν δεν ολοκληρωθεί στην ώρα του, η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να καλύψει το κόστος ολοκλήρωσης του έργου. Επιπλέον, ενδέχεται να βρεθεί στη δυσχερή θέση να πρέπει να επιστρέψει μέρος των κονδυλίων που έχει λάβει.

«Αλλά δεν είναι αυτό το μοναδικό πρόβλημα. Είναι ότι η πόλη χωρίς μετρό, σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει, χάνει 3 εκατ. ευρώ τη μέρα, σε εργατοώρες, μειωμένη κίνηση στην αγορά –τα μαγαζιά γύρω από τη Βενιζέλου έχουν ερημώσει–, επιβάρυνση στο περιβάλλον. Πώς θα έχουμε ανάπτυξη και καινοτομία αν δεν φτιάξουμε συγκοινωνίες; Η Θεσσαλονίκη υποφέρει και οι πολίτες της δεν θα ανεχθούν άλλο κάποιοι να παίζουν μονόπολη στις πλάτες τους. Σας θυμίζω ότι εκλέχτηκα με αυτήν την ατζέντα, λέγοντας καθαρά την άποψή μου υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης, και οι πολίτες με τίμησαν σε ποσοστό 67%. Μου έδωσαν εντολή», λέει ο κ. Ζέρβας.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη πλευρά. Αρχαιολόγοι, κίνηση πολιτών, ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, αντιδρούν σφόδρα, υποστηρίζοντας την in situ ανάδειξη ως τη μόνη λύση για τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό «Βενιζέλου». Μάλιστα κατηγορούν την Αττικό Μετρό ότι «δεν σχεδιάζει την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου εκεί όπου βρέθηκαν, αλλά μια αναπαράσταση τμήματος της βυζαντινής Μέσης Οδού, σε άλλο σημείο του σταθμού».

«Ολο αυτό το διάστημα το πλάνο για την in situ ανάδειξη των αρχαιοτήτων, το οποίο είχε ούτως ή άλλως πολλά προβλήματα με την πυρασφάλεια αλλά και με την κατασκευή δεύτερου κλιμακοστασίου, το οποίο ουσιαστικά καταργείται, είναι στον αέρα», σχολιάζει ο Κ. Ζέρβας. «Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ούτε το κόστος ούτε τον χρόνο που θα απαιτηθεί. Η μόνη εφαρμόσιμη λύση είναι η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων η οποία μάλιστα θα γίνει σε ποσοστό 92%. H εταιρεία που θα την κάνει έχει μεγάλη εμπειρία, έχει ήδη αποσπάσει και μεταφέρει με ασφάλεια από το μετρό Θεσσαλονίκης τόνους αρχαιοτήτων χωρίς κανένα πρόβλημα. Οσοι αντιδρούν, είναι οι ίδιοι που αντιδρούσαν στη νέα παραλία, στο νέο δημαρχιακό μέγαρο, στην Εγνατία Οδό, σε οτιδήποτε καινούργιο. Το μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει και θα κάνω ό,τι μπορώ προς αυτήν την κατεύθυνση». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή