Τα λαμπερά «κορίτσια» του Φιλήμονα είναι φτιαγμένα με αγάπη

Τα λαμπερά «κορίτσια» του Φιλήμονα είναι φτιαγμένα με αγάπη

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οταν τελείωσα την καριέρα μου στη μόδα, κράτησα την κούκλα πάνω στην οποία δούλευα. Και μια μέρα, επάνω σ’ αυτήν την ίδια κούκλα, ξεκίνησα να φτιάχνω κάτι. Σιγά σιγά, όσο περισσότερο δούλευα και πειραματιζόμουν με τα υφάσματα, τα χρώματα και μια μεγάλη ποικιλία υλικών, τόσο έπαιρνε σχήμα στο μυαλό μου αυτό που ήθελα να φτιάξω. Ετσι προέκυψε αυτή η δουλειά και τώρα, που είναι πλέον σχεδόν ολοκληρωμένη –λεπτομέρειες υπολείπονται–, είμαι έτοιμος να κάνω μια έκθεση».

Βρίσκομαι στο διαμέρισμα του σχεδιαστή μόδας Φιλήμoνα, απέναντι στα λαμπερά, εκτυφλωτικά σε κάποιες περιπτώσεις «κορίτσια» του. Το πρώτο που με εντυπωσιάζει είναι το πόσο λεπτοδουλεμένη είναι κάθε κούκλα. Τον φαντάζομαι απολύτως αφοσιωμένο, να εργάζεται μεθοδικά και αργά, συνθέτοντας καθεμία από αυτές τις μορφές με μεγάλη προσοχή αλλά και αγάπη. Πλησιάζοντας για να παρατηρήσω τις λεπτομέρειες, μου αποκαλύπτεται μια πραγματικά θαυμαστή δουλειά στο χέρι.

Λες και διαβάζει τη σκέψη μου, ο αγαπητός Ελληνας σχεδιαστής λέει: «Ξέρετε, μαθήτευσα στο Παρίσι δίπλα στον Γιάννη Ντεσσέ. Υπήρχαν φορές που για μια κουμπότρυπα μάς βασάνιζε μια ολόκληρη εβδομάδα. Επομένως, η επιμονή και η προσήλωση είναι κάτι που έμαθα πολύ νωρίς στη ζωή μου. Ετσι, τώρα, για κάθε κούκλα δούλευα επί σχεδόν δύο μήνες. Δεν ήταν εύκολο. Επρεπε να αφιερώσω χρόνο. Ξεκινούσα πάντα μεσημέρι και συνέχιζα μέχρι αργά το βράδυ. Κουμπιά, χάντρες, πούλιες, ό,τι βλέπετε να έχω χρησιμοποιήσει είναι από διάφορα μαγαζάκια που έχω ανακαλύψει στην Αθήνα. Πάντα μου άρεσε να “σκαλίζω” σε τέτοια μέρη».

Ο Φιλήμων αποπειράται για πρώτη φορά να παρουσιάσει μια έκθεση με έργα του. Είναι σαν ένα φλερτ με την τέχνη που περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να πραγματοποιηθεί. «Παρακολουθώ όσο μπορώ τον χώρο της τέχνης και τα εικαστικά», εξηγεί, «έχω φίλους καλλιτέχνες, αλλά ποτέ δεν το είχα πάρει απόφαση. Τώρα αισθάνθηκα ότι βγαίνει από μέσα μου φυσικά».

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1932. Ως σχεδιαστής μόδας άφησε ισχυρό το αποτύπωμά του, με ξεχωριστές δημιουργίες υψηλής ραπτικής αλλά και καινοτομίες ως προς την παρουσίαση. Ηταν ο πρώτος στην Ελλάδα που είχε την ιδέα να αντικαταστήσει στις επιδείξεις του τα μανεκέν με γνωστά ονόματα της αθηναϊκής κοινωνίας, τα οποία δέχθηκαν την πρόσκλησή του για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Ξεκίνησε να εργάζεται το 1959, όταν και επέστρεψε από το Παρίσι, όπου στο ατελιέ του σπουδαίου Γιάννη Ντεσσέ είχε συμμαθητές τον Βαλεντίνο και τον Γκι Λαρός. Στο διεθνές τζετ σετ συστήθηκε το 1972, με την παρουσίαση της συλλογής του δίπλα σε μοντέλα του Ιβ Σεν Λοράν και της Μέρι Κουάντ στο μεγάλο γκαλά των «Λευκών Κύκνων» στο Λονδίνο. Εντυσε ονόματα όπως η Τζέιν Μάνσφιλντ και η Μερλ Ομπερον, ενώ από το ατελιέ που διατηρούσε για χρόνια στο Κολωνάκι πέρασαν όλες οι Ελληνίδες σταρ της εποχής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή