Εκπαίδευση: Αρση «απαγορευτικού» προσλήψεων

Εκπαίδευση: Αρση «απαγορευτικού» προσλήψεων

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως αλλαγή σελίδας στον τρόπο κάλυψης των κενών στα σχολεία, προβάλλει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, τους διορισμούς μονίμων που θα γίνουν το 2020 στην εκπαίδευση, για πρώτη φορά από το 2009. Η δημοσιονομική λιτότητα, που επέβαλε την παύση των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, εκτίναξε τη φυγή των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα έχει τη διεθνή πρωτοκαθεδρία ως προς τον αριθμό των αναπληρωτών που προσλαμβάνει κάθε χρόνο αντί μονίμων.

Ειδικότερα, η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών για μόνιμο διορισμό ξεκινά τη Δευτέρα 13/1 για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 12/2 για τους υποψηφίους της 1ΓΕ/2019 προκήρυξης (κυρίως για πρωτοβάθμια) και έως και την Τετάρτη 4/3 για τους υποψηφίους της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης (για δευτεροβάθμια). «Δεν θα δίσταζα να χαρακτηρίσω τη σημερινή ημέρα ιστορική. Είναι η πρώτη φορά από το 2009 που το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μόνιμους διορισμούς προσωπικού γενικής εκπαίδευσης. Απαντάμε έμπρακτα στις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών, ελλείψεις που είχαν γίνει χρόνιες. Πριν από λίγες ημέρες, με την εκκίνηση της διαδικασίας διορισμού, για πρώτη φορά, 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και με την ενίσχυση της γενικής εκπαίδευσης με 5.250 εκπαιδευτικούς, προχωράμε σταθερά και μεθοδικά στην αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας. Εμείς χτίζουμε το μέλλον με πράξεις. Εκεί που άλλοι καταψήφιζαν τον προϋπολογισμό του 2020 και τους συνολικά 9.750 διορισμούς, εμείς υλοποιούμε μία προς μία τις δεσμεύσεις μας βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για το δημόσιο σχολείο», δήλωσε χθες η κ. Κεραμέως.

Ολα τα προηγούμενα χρόνια, πολλοί ήταν οι εκπαιδευτικοί που επέλεξαν τη φυγή στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα 2019, την περίοδο 2008-2018 14.869 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπέβαλαν αίτηση για αναγνώριση προσόντων σε άλλη χώρα της Ε.Ε., ώστε να ασκήσουν το επάγγελμά τους εκεί σε μόνιμη βάση. Την προηγούμενη δεκαετία, ο αριθμός ήταν μόλις 594 άτομα. Πρόκειται για τον δεύτερο υψηλότερο αριθμό στην Ε.Ε. μετά την Ισπανία.

Την ίδια στιγμή, με αναπληρωτές καλύπτεται σχεδόν το 25% των αναγκών των σχολείων. Το 2018 περισσότερα από 120.000 άτομα υπέβαλαν αίτηση για 20.000 θέσεις αναπληρωτών, ενώ για φέτος έγιναν 40.000 προσλήψεις και εξ αυτών δεν ανέλαβαν υπηρεσία 2.650. Μάλιστα, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε (ΑΝΤ1) ότι «είναι δέσμευση του πρωθυπουργού στις 7 Ιανουαρίου να προχωρήσουμε στην ονομαστική κλήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανά κενό, στις περιοχές που υπάρχουν ανάγκες, για να μπορέσουν να καλυφθούν και τα τελευταία».

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που καλύπτει ετησίως πάγιες ανάγκες με αναπληρωτές. Ο θεσμός, βέβαια, υπάρχει και σε άλλες χώρες (π.χ. ΗΠΑ, Καναδάς, Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία), αλλά για ανάγκες που προκύπτουν λόγω έκτακτων προσωπικών ή επαγγελματικών λόγων των μόνιμων εκπαιδευτικών.

Τέλος, υπάρχουν διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών ότι είναι άδικο να παραμένει στο σύστημα μοριοδότησης η πρόβλεψη που λέει ότι οι εκπαιδευτικοί-σύζυγοι ατόμων με σοβαρά προβλήματα τυφλότητας μπορούν να λάβουν μοριοδότηση λόγω της αναπηρίας του συζύγου, με την προϋπόθεση ότι είναι τουλάχιστον τέσσερα χρόνια παντρεμένοι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή