Φυγάς σε έπαυλη στη Βηρυτό ο πρώην επικεφαλής της Nissan

Φυγάς σε έπαυλη στη Βηρυτό ο πρώην επικεφαλής της Nissan

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κάποτε πανίσχυρος ηγέτης της αυτοκινητιστικής συμμαχίας της γαλλικής Renault με την ιαπωνική Nissan, Κάρλος Γκοσν, βρίσκεται ως φυγάς στον Λίβανο, εκεί όπου πέρασε την παιδική του ηλικία. Ο επιχειρηματίας μπαινόβγαινε τον τελευταίο χρόνο στις ιαπωνικές φυλακές εξαιτίας της ελλιπούς και ανακριβούς καταγραφής των αποδοχών του στη Nissan και της συνεπαγόμενης φορολόγησής τους. Την τελευταία φορά είχε αποφυλακισθεί με εγγύηση και τα διαβατήριά του τα είχαν οι δικηγόροι του, όπως αναφέρει το Reuters. Τελούσε υπό αυστηρή επιτήρηση αλλά χθες, χωρίς να είναι γνωστό το πώς, κατόρθωσε να ξεφύγει από τις Αρχές και βρέθηκε στον Λίβανο. Ο Κάρλος Γκοσν, ο οποίος έχει βραζιλιάνικη, γαλλική και λιβανέζικη υπηκοότητα, καταφέρθηκε εναντίον του συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας, το οποίο δεν επέτρεπε καν την επικοινωνία με τη σύζυγό του Κάρολ Γκοσν – η απευθείας επικοινωνία τους είχε απαγορευθεί επί επτά μήνες και τελικά μίλησαν διά ζώσης μόλις φέτος τον Νοέμβριο. Και αυτό είναι αδιανόητο σε σύγκριση με τα ισχύοντα στα δυτικά συστήματα δικαιοσύνης.

Η Κάρολ Γκοσν είχε οργανώσει διεθνή εκστρατεία για να δημοσιοποιήσει τι συμβαίνει στον σύζυγό της. Η σύλληψή του πριν από περίπου δώδεκα μήνες ήταν η αρχή του τέλους για τη γαλλοϊαπωνική συμμαχία, όπως την είχε κατασκευάσει ο ίδιος, αλλά και για την άνοδό του. «Τώρα βρίσκομαι στον Λίβανο και πλέον δεν θα κρατούμαι αιχμάλωτος ενός διεφθαρμένου συστήματος δικαιοσύνης όπως αυτό της Ιαπωνίας, όπου η ενοχή εικάζεται, οι διακρίσεις βρίθουν και τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται», δήλωσε χθες ο 65χρονος Κάρλος Γκοσν. «Δεν είμαι φυγόδικος, απλά διέφυγα την άδικη πολιτική δίωξη. Μπορώ επιτέλους να μιλήσω ελεύθερα με τα ΜΜΕ και προσβλέπω σε αυτό με χαρά». Η επαφή του με τους δημοσιογράφους ορίστηκε την προσεχή εβδομάδα. Οι αρμόδιες αρχές του Τόκιο διαψεύδουν τα περί απάνθρωπου συστήματος, τονίζοντας ότι στον Γκοσν συμπεριφέρθηκαν όπως και σε κάθε άλλο κρατούμενο. Ο λιβανέζικος τηλεοπτικός σταθμός MTV επικαλέστηκε επίσημες πηγές και ανέφερε πως ο Κάρλος Γκοσν εισήλθε με γαλλικό διαβατήριο στον Λίβανο μέσω Κωνσταντινούπολης. Η Γαλλία και η Ιαπωνία δήλωσαν πως δεν γνώριζαν τη φυγή του.

Σημειωτέον ότι ένας εκ των δικηγόρων του στην Ιαπωνία, ο Γιουνιχίρο Χιρονάκα, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι στα χέρια τους βρίσκονταν τα διαβατήρια του Γκοσν, χαρακτήρισε την κίνησή του ασυγχώρητη. Η Ιαπωνία έχει συμφωνίες για έκδοση υπόπτων μόνο με ΗΠΑ και Νότια Κορέα, κάτι που σημαίνει ότι δύσκολα θα υποχρεώσει τον Κάρλος Γκοσν να επιστρέψει.

Ο Γκοσν γεννήθηκε στη Βραζιλία, μεγάλωσε στον Λίβανο και δεν έπαυσε να διατηρεί στενές σχέσεις με τη χώρα. Εχει κάνει επενδύσεις εκεί και διατηρεί έπαυλη στη Βηρυτό, όπου και κατέλυσε υπό ισχυρή φύλαξη. Στην Ιαπωνία είχε πρώτη φορά συλληφθεί τον Νοέμβριο του 2018. Κατηγορείται μεταξύ άλλων για απόκρυψη εσόδων και πλουτισμό μέσω πληρωμών σε αντιπροσωπείες της Nissan στη Μ. Ανατολή. Μετά τη σύλληψη το Δ.Σ. της εταιρείας τον απέλυσε, ενώ διεξήγαγε εσωτερική έρευνα σχετικά με τις αμοιβές του. Το συμπέρασμα ήταν ότι, ενόσω διατελούσε διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε δηλώσει λιγότερα έσοδα στην εφορία και μετέφερε 5 εκατ. δολάρια από τα κεφάλαια της Nissan σε λογαριασμό ιδίων συμφερόντων. Αρχικά απελευθερώθηκε με εγγύηση-ρεκόρ 9 εκατ. δολαρίων πέρυσι τον Μάρτιο, έπειτα από μερικές εβδομάδες συνελήφθη ξανά και στα τέλη Απριλίου απελευθερώθηκε και πάλι με εγγύηση. Εγκυρη πηγή δήλωσε στο Reuters ότι ίσως ο Κάρλος Γκοσν παραιτήθηκε από την προσπάθεια να υπερασπιστεί εαυτόν στα ιαπωνικά δικαστήρια. Τέλος, αναφέρεται πως οι δικηγόροι του δεν κατόρθωσαν μέχρι σήμερα να αποκτήσουν πρόσβαση σε 6.000 αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τη Nissan και είναι ζωτικής σημασίας για μια δίκαιη δίκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή