Υποβολείο

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν θα μας καταβάλει βέβαια η σκέψη ότι το «είκοσι-είκοσι» l το εύσχημον 2020 l είναι έτος δίσεκτο. l Ο βρεγμένος βροχή δεν φοβάται λένε l -και όχι πως δεν έχει η Ελλαδίτσα μας πράγματα να φοβάται, αλλά, l πρώτον, και πότε δεν είχε. l Και δεύτερον, μετά τη λήξασα, και λυσσάξασα, δεκαετία της Κρίσης, l ιδίως δε μετά το δεύτερο μισό της, την τραγελαφική συριζανελική λοιμική, l έχουμε όσο να ’ναι αναπτύξει αντισώματα, l έχει γαλβανιστεί κάπως το ανοσοποιητικό μας l -το δε αναισθητοποιητικό μας καλά κρατεί, l ή μάλλον θεριεύει και πάει τις τελευταίες δεκαετίες, και δεν χρειάζεται να επικαλεστούμε ενδείξεις κι αποδείξεις. l

Μια πρώτη, πάντως, που μου έρχεται αμέσως στο νου είναι η Αναίδεια της Αγραμματοσύνης. l Η επιθετικότητα και το θράσος της οποίας ουδέποτε στο παρελθόν είχαν γνωρίσει τέτοια δόξα. l Ο Ελληνας κάποτε είχε το όνειρο να μάθει το παιδί του γράμματα. l Τώρα τρωγόμαστε να χωθεί σε κάνα ΑΕΙ, l αλλά δεν μας νοιάζουν τα γράμματα l -για πτυχία κενά παιδείας, για πτυχία διορισμού στο δημόσιο ενδιαφερόμαστε μόνο. l Ο «λειτουργικός αναλφαβητισμός», γενικότερα η άγνοια, όχι μόνο δεν θεωρείται κάτι αρνητικό, μια δυσχερής και δυσοίωνη κατάσταση, όπως άλλοτε, αλλά έχει σηκώσει κεφάλι l και περπερεύεται, και φυσιούται, και βγάζει γλώσσα δηλητηριώδη. l Η Αλαζονεία της Αμάθειας είναι πλέον βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας του 21ου αιώνα. l Και σπανίζει, αντιθέτως, η ταπεινοφροσύνη. l Αμαθών, ημιμαθών, αλλά φευ και ανθρώπων με γνώση, γνώσεις κι εμπειρίες. l Που, όντας άνθρωποι κι αυτοί, αντιμετωπίζουν άγριες συχνά επιθέσεις της Υπερηφάνου Αμαθείας l κι έτσι συμπεριφέρονται κι αυτοί σαν αγροίκοι ενίοτε. l Με αποτέλεσμα την κοινωνία της αναίδειας και της ασυδοσίας που επικρατεί γύρω μας σήμερα. l Σε όλα τα επίπεδα -πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό· l η καθημερινή μας ζωή δεινοπαθεί από τις επιθέσεις, από τις μύριες εκφάνσεις αυτής της κοινωνικής γάγγραινας. l

Αμήν αμήν λέγω ημίν δηλαδή l -κι όχι τίποτ’ άλλο, αλλά έχουμε δίπλα κι έναν αφρισμένον Ερντογάν, που το είδε μεσοτοιχία με τη Λιβύη. l Ασε δε τον Για Πρώτη Φορά Πλανητάρχη που διατάζει φόρα παρτίδα -και καλά μαγκιά να ’ούμε- τη δολοφονία κορυφαίου στελέχους άλλου κράτους με το οποίο δεν βρισκόταν σε πόλεμο, και μάλιστα στα εδάφη τρίτου κράτους. l Διότι άλλο «πάντα γίνονταν αυτά», κι άλλο l πολύ άλλο! l να γίνονται έτσι φανερά, απροσχημάτιστα και αναίσχυντα. l

Μόνο έτσι μην προχωρήσει το δίσεκτον. l

Εντωμεταξύ το μετρό έχει πλημμυρίσει επαίτες. l Στη γραμμή 3 πάντως, που συχνά χρησιμοποιώ, είναι των αδυνάτων αδύνατον να μη συναπαντήσω και έναν και δύο και τρεις σε κάθε διαδρομή. l Ενας Ανεμομυλόπουλος πέρασε από την ηγεσία του μετρό, μύρια κακά έπονται. l Και δεν είναι, ως γνωστόν, η παρέλαση επαιτών το χειρότερο απ’ όσα απειλούν το άλλοτε εύρυθμο και εύτακτο μετρό της Αθήνας. l

Οταν δούμε ποτέ την Ομόνοια και την οδό Σταδίου να ξαναζούν l και όχι απλώς να υπερφωτίζονται «εορταστικά» ως ζόμπι με μάτια λέιζερ l τότε και μόνον τότε θα πούμε ότι η Αθήνα, και ειδικά το κέντρο της, άρχισε να ανανήπτει και να παίρνει τ’ απάνω του. l Να ξεπερνάει την Κρίση και την Παρακμή l -φαινόμενα που δεν ταυτίζονται. l

Και χρονικά μόνο εν μέρει συνέτρεξαν – συντρέχουν. l Η παρακμή του κέντρου απλωνόταν σαν ψώρα πολλά χρόνια πριν από την Κρίση. l Να δούμε αν θα συμβάλει καθόλου στην ανάνηψή του η ψήφιση του νομοσχεδίου για την ασυδοσία των «πορειών» στο χειμαζόμενο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας. l Η ψήφιση και ιδίως η εφαρμογή του l -θέλουν δεν θέλουν ΚΚΕ, Σύριζα και λοιπά προοδευτικά τέλματα. l Ο λαός μίλησε και επ’ αυτού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή