Δεν θα μας καταβάλει βέβαια η σκέψη ότι το «είκοσι-είκοσι» l το εύσχημον 2020 l είναι έτος δίσεκτο. l Ο βρεγμένος βροχή δεν φοβάται λένε l -και όχι πως δεν έχει η Ελλαδίτσα μας πράγματα να φοβάται, αλλά, l πρώτον, και πότε δεν είχε. l Και δεύτερον, μετά τη λήξασα, και λυσσάξασα, δεκαετία της Κρίσης, l ιδίως δε μετά το δεύτερο μισό της, την τραγελαφική συριζανελική λοιμική, l έχουμε όσο να ’ναι αναπτύξει αντισώματα, l έχει γαλβανιστεί κάπως το ανοσοποιητικό μας l -το δε αναισθητοποιητικό μας καλά κρατεί, l ή μάλλον θεριεύει και πάει τις τελευταίες δεκαετίες, και δεν χρειάζεται να επικαλεστούμε ενδείξεις κι αποδείξεις. l
Μια πρώτη, πάντως, που μου έρχεται αμέσως στο νου είναι η Αναίδεια της Αγραμματοσύνης. l Η επιθετικότητα και το θράσος της οποίας ουδέποτε στο παρελθόν είχαν γνωρίσει τέτοια δόξα. l Ο Ελληνας κάποτε είχε το όνειρο να μάθει το παιδί του γράμματα. l Τώρα τρωγόμαστε να χωθεί σε κάνα ΑΕΙ, l αλλά δεν μας νοιάζουν τα γράμματα l -για πτυχία κενά παιδείας, για πτυχία διορισμού στο δημόσιο ενδιαφερόμαστε μόνο. l Ο «λειτουργικός αναλφαβητισμός», γενικότερα η άγνοια, όχι μόνο δεν θεωρείται κάτι αρνητικό, μια δυσχερής και δυσοίωνη κατάσταση, όπως άλλοτε, αλλά έχει σηκώσει κεφάλι l και περπερεύεται, και φυσιούται, και βγάζει γλώσσα δηλητηριώδη. l Η Αλαζονεία της Αμάθειας είναι πλέον βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας του 21ου αιώνα. l Και σπανίζει, αντιθέτως, η ταπεινοφροσύνη. l Αμαθών, ημιμαθών, αλλά φευ και ανθρώπων με γνώση, γνώσεις κι εμπειρίες. l Που, όντας άνθρωποι κι αυτοί, αντιμετωπίζουν άγριες συχνά επιθέσεις της Υπερηφάνου Αμαθείας l κι έτσι συμπεριφέρονται κι αυτοί σαν αγροίκοι ενίοτε. l Με αποτέλεσμα την κοινωνία της αναίδειας και της ασυδοσίας που επικρατεί γύρω μας σήμερα. l Σε όλα τα επίπεδα -πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό· l η καθημερινή μας ζωή δεινοπαθεί από τις επιθέσεις, από τις μύριες εκφάνσεις αυτής της κοινωνικής γάγγραινας. l
Αμήν αμήν λέγω ημίν δηλαδή l -κι όχι τίποτ’ άλλο, αλλά έχουμε δίπλα κι έναν αφρισμένον Ερντογάν, που το είδε μεσοτοιχία με τη Λιβύη. l Ασε δε τον Για Πρώτη Φορά Πλανητάρχη που διατάζει φόρα παρτίδα -και καλά μαγκιά να ’ούμε- τη δολοφονία κορυφαίου στελέχους άλλου κράτους με το οποίο δεν βρισκόταν σε πόλεμο, και μάλιστα στα εδάφη τρίτου κράτους. l Διότι άλλο «πάντα γίνονταν αυτά», κι άλλο l πολύ άλλο! l να γίνονται έτσι φανερά, απροσχημάτιστα και αναίσχυντα. l
Μόνο έτσι μην προχωρήσει το δίσεκτον. l
Εντωμεταξύ το μετρό έχει πλημμυρίσει επαίτες. l Στη γραμμή 3 πάντως, που συχνά χρησιμοποιώ, είναι των αδυνάτων αδύνατον να μη συναπαντήσω και έναν και δύο και τρεις σε κάθε διαδρομή. l Ενας Ανεμομυλόπουλος πέρασε από την ηγεσία του μετρό, μύρια κακά έπονται. l Και δεν είναι, ως γνωστόν, η παρέλαση επαιτών το χειρότερο απ’ όσα απειλούν το άλλοτε εύρυθμο και εύτακτο μετρό της Αθήνας. l
Οταν δούμε ποτέ την Ομόνοια και την οδό Σταδίου να ξαναζούν l και όχι απλώς να υπερφωτίζονται «εορταστικά» ως ζόμπι με μάτια λέιζερ l τότε και μόνον τότε θα πούμε ότι η Αθήνα, και ειδικά το κέντρο της, άρχισε να ανανήπτει και να παίρνει τ’ απάνω του. l Να ξεπερνάει την Κρίση και την Παρακμή l -φαινόμενα που δεν ταυτίζονται. l
Και χρονικά μόνο εν μέρει συνέτρεξαν – συντρέχουν. l Η παρακμή του κέντρου απλωνόταν σαν ψώρα πολλά χρόνια πριν από την Κρίση. l Να δούμε αν θα συμβάλει καθόλου στην ανάνηψή του η ψήφιση του νομοσχεδίου για την ασυδοσία των «πορειών» στο χειμαζόμενο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας. l Η ψήφιση και ιδίως η εφαρμογή του l -θέλουν δεν θέλουν ΚΚΕ, Σύριζα και λοιπά προοδευτικά τέλματα. l Ο λαός μίλησε και επ’ αυτού.