ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Διαζύγιο» με τη Renault εξετάζει η Nissan

O πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ (φωτ.), θα αποκαλύψει μέσα στις επόμενες εβδομάδες σχέδια τα οποία θα αποδείξουν ότι η συμμαχία μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται. Σημειώνεται ότι η Renault είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε τεντωμένο σκοινί βρίσκεται η γαλλοϊαπωνική συμμαχία μεταξύ της Renault και της Nissan, ως αποτέλεσμα των εξελίξεων στην υπόθεση του πρώην προέδρου της αυτοκινητοβιομηχανίας, Κάρλος Γκοσν, ο  οποίος κατηγορείται για οικονομικές ατασθαλίες. To πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg μεταδίδει ότι στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν εξετάσει την πιθανότητα απόσχισης της Nissan από τη Renault, καθώς ανησυχούν ότι οι σχέσεις με τη γαλλική εταιρεία έχουν γίνει δυσλειτουργικές, μετά και την απομάκρυνση του κ. Γκοσν. Ηδη από πέρυσι η Nissan εξετάζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συνεργασίας τους, ιδιαίτερα σε τομείς που αφορούν τη μηχανολογία και την τεχνολογία. Οπως αναφέρει στο Bloomberg πηγή που δεν κατονομάζεται, τα σχέδια αυτά προηγήθηκαν χρονολογικά της απόδρασης του κ. Γκοσν από την Ιαπωνία και της μετακίνησής του στην έπαυλή του στη Βηρυτό, γεγονός που υποδηλώνει ότι ακόμη δεν έχει ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση.

Στο μεταξύ, είναι αμφίβολο κατά πόσον μπορεί να πραγματοποιηθεί ο συγκεκριμένος διαχωρισμός μεταξύ των δύο εταιρειών, δεδομένου ότι η γαλλική Renault αποτελεί και τον μεγαλύτερο μέτοχο της ιαπωνικής Nissan. Ηδη η γαλλική εταιρεία έχει ασκήσει πιέσεις προκειμένου να αποκατασταθούν οι σχέσεις μεταξύ των δύο εταιρειών. Ωστόσο, σύμφωνα με δύο πηγές που μίλησαν στους Financial Times, παρά τις προσπάθειες της Renault, η συνεργασία αυτή έχει γίνει «τοξική», με αποτέλεσμα αρκετά στελέχη της Nissan να εκτιμούν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί βάρος για τον ιαπωνικό σύμμαχό της.

Βέβαια, η απόσχιση μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών θα τις αναγκάσει να αναζητήσουν άλλες επιχειρηματικές συμμαχίες, σε μια περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με τη μείωση των πωλήσεων αλλά και την αύξηση του κόστους μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες μπορεί να χάσουν μερίδιο αγοράς σε μια περίοδο που ανταγωνιστές τους αναπτύσσουν συνεργασίες. Τέτοια είναι η περίπτωση της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και του γαλλικού ομίλου PSA, καθώς και της συνεργασίας μεταξύ της Volkswagen και της Ford. Σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times, ο πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, θα αποκαλύψει μέσα στις επόμενες εβδομάδες σχέδια τα οποία θα αποδείξουν ότι η συμμαχία μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται. Παράλληλα, πληροφορίες των Financial Times αναφέρουν ότι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Μακόντο Ουχίντα, συνεργάζεται στενά με τον κ. Σενάρ προκειμένου να λανσάρουν τα νέα, υπό επεξεργασία σχέδια.

Ο κ. Σενάρ, ο οποίος διατηρούσε επιφυλάξεις για το κατά πόσον θα συνεχιστεί η συνεργασία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών αφότου αντικατέστησε τον κ. Γκοσν πέρυσι, εκτιμά ότι μια νέα ηγεσία και στις δύο εταιρείες θα μπορούσε να ανανεώσει τις σχέσεις τους, οι οποίες έχουν πληγεί αμέσως μετά τη σύλληψη του κ. Γκοσν, το 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπόθεση του κ. Γκοσν έλαβε δραματικές διαστάσεις όταν απέδρασε από την Ιαπωνία και μετέβη στον Λίβανο, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί ως ο μεγαλύτερος φυγάς παγκοσμίως. Οπως αναφέρει το Bloomberg, μετά την «πτώση» του κ. Γκοσν, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, καθότι πέρυσι οι μετοχές τους κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε σημείωμά του ο Αρντ Ελινγκορστ, αναλυτής της Evercore ISI Research, επισήμανε χαρακτηριστικά ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο εταιρειών έχουν ήδη διαρραγεί και βρίσκονται μακριά από το σημείο της επανασύνδεσης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ