ΕΛΛΑΔΑ

Τι απαντά το Υπ. Παιδείας για τη διάταξη που επιτρέπει διορισμό στην εκπαίδευση με πτυχίο κολεγίου

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tο σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποδεικνύει η νομοθετική ρύθμιση, δια της οποίας δίδεται το δικαίωμα σε αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων να εργαστούν στην ελληνική εκπαίδευση, απαντά το υπουργείο στις αντιδράσεις που έχουν διατυπώσει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το Υπουργείο υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υπενθυμίζοντας ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ», προκαλώντας «την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επιφέροντας τη διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης από την Κομισιόν».

«Επισημαίνεται», προσθέτει η ανακοίνωση του υπουργείου, «ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης».

Και καταλήγει: «Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:

1. Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής

2. Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

3. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ

4. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς».

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ