Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Ενα ράλι ταλαιπωρίας για ανανέωση άδειας

Κύριε διευθυντά
Πληροφορούμεθα ότι σύντομα ο πολίτης θα μπορεί να επικοινωνεί ηλεκτρονικά, απευθείας ο ίδιος, με τις κρατικές υπηρεσίες για διεκπεραίωση υποθέσεων που τον αφορούν!

Κατά τα άλλα, σε παρόντα χρόνο... έχων ηλικία για ανανέωση της άδειας οδήγησης:

- Φεβρουάριο 2019 καταθέτει τα σχετικά δικαιολογητικά σε υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

- Μάιο 2019 καλείται για να υποστεί πρακτική εξέταση οδήγησης όπου κρίνεται ικανός!

- Ιούλιο 2019 προσέρχεται για την παραλαβή του νέου διπλώματος όπου του δηλώνεται να προσέλθει τον Σεπτέμβριο.

- Προσερχόμενος τον Σεπτέμβριο του δηλώνεται να προσέλθει «πριν από τα Χριστούγεννα».

- Προσερχόμενος «πριν από τα Χριστούγεννα» για την παραλαβή του διπλώματος, και στην ουρά όπου αναμένουν πάνω από 20 άτομα, φθάνοντας στον  γκισέ, του δηλώνεται να προσέλθει αρχές Ιανουαρίου του νέου έτους!

- Προσερχόμενος στις 8.1.20 λαμβάνει έγγραφη παράταση για την παραλαβή του διπλώματος πριν από  την «30ή Απριλίου 2020, συμπεριλαμβανομένης».

Εως τότε, πιθανώς θα χρειασθεί να καταθέσει νέα δικαιολογητικά για νέα ανανέωση διπλώματος οδήγησης, που ποτέ δεν παραδόθηκε κατά την τρέχουσα φάση.

Δημητρης Ταμπαογλου

Διασώζοντας τους «ατρόμητους»

Κύριε διευθυντά
Συμπληρώνοντας την επιστολή του κυρίου Δ. Καμαράδου («Καθημερινή» 8-1-2020) θα ήθελα να προσθέσω μερικά στοιχεία με την ελπίδα να προβληματίσουν και να συνετίσουν στο μέλλον άφοβους και ατρόμητους ιστιοπλόους, ορειβάτες, σκιέρ και γενικά ασχολούμενους με θαλάσσια και ορεινά αθλήματα αλλά μη σεβόμενους τη θάλασσα και τα καιρικά φαινόμενα συμπολίτες μας.

Να προβληματίσουν επίσης τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, οι οποίοι κάποτε θα πρέπει να σκεφθούν σοβαρά να χρεώνουν τα έξοδα της επιχείρησης διάσωσης στους ατρόμητους διασωθέντες, θιασώτες του κινδύνου και των περιπετειών σε θάλασσες και όρη, όπως γίνεται σε πάρα πολλές χώρες.
Ας δούμε λοιπόν πόσοι άνθρωποι απασχολήθηκαν και ταλαιπωρήθηκαν για να διασωθούν, σε δύο περιπτώσεις των τελευταίων ημερών, οι ατρόμητοι απόγονοι των Vikings με το καρυδότσουφλο ιστιοφόρο και τη σανίδα.

Για να επιχειρήσει το ελικόπτερο (Ε/Π) S-70B του Π.Ν.: Δύο χειριστές (κυβερνήτης - συγκυβερνήτης), ένας χειριστής συσκευών και ένας διασώστης.

Για να ετοιμασθεί το Ε/Π για την πτήση: Ενας μηχανικός κινητήρων, ένας μηχανικός σκάφους, ένας τεχνικός ηλεκτρονικός, ένας τεχνικός ηλεκτρολόγος, ένας ελεγκτής, ένας υπόλογος καυσίμων και ένας οδηγός του βυτιοφόρου.

Για να παρακολουθούν την πτήση του Ε/Π και την όλη επιχείρηση: ένας τεχνικός ηλεκτρονικός και ένας ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας στον πύργο ελέγχου του ελικοδρομίου.

Στους θαλάμους επιχειρήσεων του ελικοδρομίου, του Αρχηγείου Στόλου, του Στρατηγείου Ανατολικής Μεσογείου (ΣΔΑΜ) και του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ): Τουλάχιστον εννέα άτομα.

Για την πυρασφάλεια στην πίστα του ελικοδρομίου τέσσερα άτομα και άλλα τέσσερα, πλήρωμα του επομένου Ε/Π ετοιμότητος. Σύνολο τριάντα άτομα. Αν προσθέσουμε το κόστος των ωρών πτήσεως του Ε/Π, την πιθανότητα ατυχήματος στο Ε/Π, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και την προσθήκη αχρείαστων ωρών λειτουργίας στο Ε/Π βλέπουμε τι ταλαιπωρία και κόστος έχει η διάσωση ενός ανόητου που θέλει να κάνει το κέφι του αγνοώντας τις προβλέψεις, προειδοποιήσεις και εκκλήσεις της ΕΜΥ και της Πολιτικής Προστασίας.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με επιχειρήσεις διασώσεων από τους υπόλοιπους κλάδους των Ε.Δ. και Σωμάτων Ασφαλείας. Τα Ε/Π ανάλογα με τις ώρες πτήσεων υφίστανται ορισμένες υποχρεωτικές επιθεωρήσεις, οι οποίες τα καθηλώνουν από μερικές ώρες μέχρι πολλές ημέρες και απαιτούν ανταλλακτικά μεγάλης αξίας. Είναι απαράδεκτο να καθηλώνονται Ε/Π επειδή στον αριθμό των ωρών πτήσεως έχουν προστεθεί αχρείαστες ώρες για διάσωση ασυνείδητων και ανόητων ατόμων. Αλλες είναι οι κύριες αποστολές τους και όταν απαιτηθεί πρέπει να είναι έτοιμα γι’ αυτές.

Οι καιροί δεν είναι κατάλληλοι για άσκοπη καταπόνηση προσωπικού και υλικού των Ε.Δ. όπως, για παράδειγμα, η χρησιμοποίηση δύο αρματαγωγών του Π.Ν. σαν ξενοδοχεία μεταναστών.

Ματθαιος Μ. Δημητριου, Πλοίαρχος Π.Ν. ε.α.

Από τη μυθολογία έως τον κακό μας τον καιρό

Κύριε διευθυντά
Εύστοχη η επιλογή, από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, μυθολογικών ονομάτων για τον χαρακτηρισμό ακραίων καιρικών φαινομένων: θυελλωδών ανέμων, θαλασσοταραχών, καταιγίδων και χιονοπτώσεων, που πλήττουν τη χώρα μας τον τελευταίο καιρό. Ως εκ τούτου, ενδείκνυται η χρήση λέξεων της μυθολογίας μας που υποδηλώνουν άμεσα την ψυχρή επέλαση της κακοκαιρίας, όπως: Ποσειδών, Χάρυβδις, Αμφιτρίτη, Βορέας, Ζήτης, Κάλαϊς, Αστραίως, Εύρος, Τυφωεύς κ.ά.

Ωστόσο, αν η Διδώ, μυθική βασίλισσα και ιδρύτρια της Καρχηδόνας, συνδεθείσα ερωτικά με τον Αινεία, γιο του Αγχίση και της Αφροδίτης, τον πιο διάσημο από τους Τρώες μετά τον Εκτορα (βλ. Βιργιλίου, Αινειάς), υπονοεί ίσως τις θαλάσσιες περιπλανήσεις της Διδούς από την Τύρο ώς την Τύνιδα, όμως η ονομασία της Ζηνοβίας για τη δριμύτατη πρόσφατη επιδείνωση του καιρού είναι προβληματική. Η Ζηνοβία, απόγονη των Ελλήνων Πτολεμαίων και της θρυλικής Κλεοπάτρας, ωραιότατη και με πνεύμα σπινθηροβόλο, ήταν βασίλισσα της Παλμύρας (267-273 μ.Χ.), εμπορικής πόλης της Συρίας, ιδρυθείσας από τον Σολομώντα, με λαμπρά ερείπια αρχαίων ναών (ναός του Ηλίου), επιτάφιων πύργων και εντυπωσιακών οικοδομημάτων, η οποία δυστυχώς στις τελευταίες πολεμικές επιχειρήσεις έχει υποστεί πολλές καταστροφές. Η Ζηνοβία ηττήθηκε από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αυρηλιανό-Λεύκιο Δομίτιο (270-275) και κόσμησε τον θρίαμβό του στη Ρώμη, δεμένη με χρυσές αλυσίδες. Ενδεχομένως, η μοναρχία της Ζηνοβίας, αποκαλούμενης «Σεβαστής» (Σεπτιμίας) που επέτυχε ό,τι επιδίωξε, με την κυριαρχία της, παρουσιάζει κάτι από την ορμή των μεγαλειωδών φυσικών φαινομένων, των οποίων την πορεία καμιά δύναμη δεν είναι δυνατή να αναχαιτίσει.

Αναστασιος Αγγ. Στεφος, δ.φ., Ειδικός γραμματέας της ΠΕΦ

Περί EastMed και πανηγυρισμών

Κύριε διευθυντά
Πανηγυρίζουμε για την τριμερή υπογραφή του αγωγού φυσικού αερίου EastΜed. Τα στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί δείχνουν ότι το κόστος μεταφοράς μέσω του αγωγού αυτού θα είναι γύρω στα 3,5 δολ. ανά εκατομμύριο Mtu και το κόστος κατασκευής του περί τα 6 δισ. δολάρια. Το κόστος μεταφοράς μέσω των υπαρχόντων τουρκικών αγωγών αναφέρεται ότι είναι 0,97 δολ., δηλ. τρεις και μισή φορές μικρότερο. Εάν οι πανηγυρισμοί δεν εντάσσονται στην πολιτική πίεσης προς την Τουρκία, πράγμα λίγο αφελές, είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς, όσο αδαής και αν είναι, ότι ο EastΜed έχει δυνατότητα να πραγματοποιηθεί; Πέρα από το υπερβολικό κόστος, η κατασκευή ενός τέτοιου αγωγού θα αντιμετωπίσει και άλλα προβλήματα, ότι δηλ., μας αρέσει δεν μας αρέσει, θα περνάει μέσα από τουρκική ΑΟΖ. Η δικαιολογία ότι λόγοι πολιτικοί επιβάλλουν την παράκαμψη της Τουρκίας, φαίνεται επίσης αφελής, αφού τα οικονομικά συμφέροντα πάντα προηγούνται, τα δε πολιτικά εύκολα μεταβάλλονται. Μήπως η κυβέρνηση, που όντως προσπαθεί, θα πρέπει να ζυγίζει καλύτερα τις επιλογές της;

Γεωργοπουλος Αποστολος, Επιχειρηματίας 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ