ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύθηκε η διακίνηση κοντέινερ στον Πειραιά

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν 5,158 εκατ. κοντέινερ, από 4,4 εκατ. το 2018.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αύξηση 17% «έκλεισε» το 2019 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κινεζικός όμιλος, το τελικό νούμερο διαμορφώθηκε σε 5,158 εκατ. κοντέινερ, από 4,4 εκατ. το 2018. Αν στα παραπάνω προστεθούν και τα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν μέσω της προβλήτας Ι, η οποία εξακολουθεί να υποαποδίδει λόγω των εκτεταμένων εργασιών ανακατασκευής κι εκσυγχρονισμού της, υπολογίζεται ότι το τελικό νούμερο προσέγγισε τα 5,5-5,6 εκατ. κοντέινερ για το 2019.

Σε λίγες εβδομάδες θα φανεί αν θα είναι αρκετό για να προσδώσει στον Πειραιά τον τίτλο του μεγαλύτερου λιμανιού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο ή όχι. Υπενθυμίζεται πως, με βάση τα στοιχεία του 2018, ο Πειραιάς βρέθηκε στην έκτη θέση στην Ευρώπη και στη δεύτερη στη Μεσόγειο, καθώς το λιμάνι της Βαλένθιας διατήρησε, οριακά, την πέμπτη θέση πανευρωπαϊκά και την πρώτη στη Μεσόγειο. Με δεδομένη τη μεγάλη αύξηση του 2019, είναι πιθανό ο Πειραιάς να ξεπέρασε τη Βαλένθια, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται να αναρριχήθηκε ακόμα και στην τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, πάνω ακόμη και από το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης, η ανάπτυξη του οποίου πέρυσι ήταν αναιμική.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το λιμάνι της Βαλένθιας, στο 11μηνο του 2019 (Ιανουάριος - Νοέμβριος) η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφωνόταν οριακά πάνω από τα 5 εκατομμύρια, αφήνοντας «παράθυρο» αισιοδοξίας για τον Πειραιά. Αντίστοιχα, στη Βρέμη, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 είχε διαμορφωθεί σε 5,44 εκατ., με το 2019 να κινείται όμως σταθεροποιητικά και όχι ανοδικά (μάλιστα, μερικοί μήνες κατέγραψαν και πτώση σε ετήσια βάση). Υπενθυμίζεται πως τα πρώτα τρία λιμάνια στην Ευρώπη είναι κατά σειρά το Ρότερνταμ (Ολλανδία), η Αμβέρσα (Βέλγιο) και το Αμβούργο (Γερμανία). Πρόκειται για παγκόσμιες «υπερδυνάμεις» και το γεγονός ότι πλέον ο Πειραιάς είναι πιθανό να συγκαταλέγεται μεταξύ τής εν λόγω «ελίτ» συνιστά πρώτης τάξεως επιτυχία.

Στόχος της διοίκησης του ΟΛΠ για το 2020 είναι η περαιτέρω αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα 6,5 εκατ., δηλαδή αύξηση ανάλογη με εκείνη του 2019. Για δε το 2021, στόχος είναι να αξιοποιηθεί η μέγιστη ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά, η οποία ανέρχεται σε 7,2 εκατ. κοντέινερ. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο η διοίκηση της Cosco και η Κίνα πιέζουν την ελληνική κυβέρνηση να εγκρίνει το σχέδιο για την ανάπτυξη και της προβλήτας υπ’ αριθμόν τέσσερα στον Πειραιά, καθώς με τη συνδρομή της το λιμάνι θα αποκτήσει ετήσια δυναμικότητα της τάξεως των 10 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Τις τελευταίες εβδομάδες, δε, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει πραγματοποιήσει σειρά επαφών με τοπικούς φορείς, προκειμένου να κοινοποιηθούν οι λόγοι που η εταιρεία επιθυμεί τη συγκεκριμένη επένδυση και να καμφθούν οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν πριν από μερικούς μήνες. Το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης υπολογίζεται πως ανέρχεται σε 350 εκατ. ευρώ. Εφόσον το σχέδιο εγκριθεί τελικά εντός του 2020, εκτιμάται ότι η νέα προβλήτα θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει μέχρι το 2023.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ