Στη διάρκεια μιας εμπορικής έκθεσης στο Σιάτλ, στις αρχές του 19ου αιώνα, ο επιτυχημένος έμπορος ξυλείας Γουίλιαμ Ε. Μπόινγκ είδε για πρώτη φορά μια επανδρωμένη ιπτάμενη μηχανή. Ήταν η στιγμή που άλλαξε για πάντα το μέλλον του ίδιου, αλλά και της αεροπλοΐας. Συνεπαρμένος, αποφάσισε να ξεκινήσει άμεσα μαθήματα για να γίνει πιλότος, αλλά και για να αγοράσει ένα αεροπλάνο. Λίγους μήνες αργότερα, όταν το υδροπλάνο του υπέστη ζημιές, δήλωσε με στόμφο και αποφασιστικότητα στον φίλο του Τζορτζ Βέστερβελτ ότι «μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα καλύτερο αεροπλάνο». Παρέδωσαν στους αιθέρες το B & W Seaplane, ένα «αμφίβιο» διπτέρυγο αεροπλάνο με εξαιρετικές επιδόσεις. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, η εταιρεία που ίδρυσε ο Γουίλιαμ Ε. Μπόινγκ και φέρει έως σήμερα το όνομά του κατόρθωσε να εξελιχθεί σε «γίγαντα» των αερομεταφορών. Όταν αποσύρθηκε από την εταιρεία, ασχολήθηκε με την εκτροφή αλόγων και στη φωτογραφία τον βλέπουμε στον ιππόδρομο Σάντα Ανίτα στο Λος Άντζελες με τον προπονητή του T. Xόρνινγκ, εν έτει 1938.

Την τελευταία διετία, η εταιρεία έχει δεχτεί σοβαρά πλήγματα στην αξιοπιστία αλλά και στις πωλήσεις, αρχής γενομένης με τα δύο τραγικά δυστυχήματα, τον Οκτώβριο του 2018 στη θάλασσα της Ιάβας και τον Μάρτιο του 2019 στην Αντίς Αμπέμπα, όπου έχασαν τη ζωή τους συνολικά 336 άνθρωποι και οδήγησαν στην καθήλωση του δημοφιλούς μοντέλου της εταιρείας 737 Max. Τελευταίο τραγικό περιστατικό όπου ενεπλάκη αεροσκάφος της εταιρείας, το Boeing 737-800, το πιο ευπώλητο μοντέλο των αερομεταφορών, ήταν η κατάρριψη από το Ιράν του αεροπλάνου των ουκρανικών αερογραμμών, με 189 επιβάτες. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ