Είναι ένα μεγάλο ραντεβού της παγκόσμιας ανδρικής μόδας. Δύο φορές τον χρόνο, οι δρόμοι, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα μπαρ της Φλωρεντίας γεμίζουν από ένα ιδιαίτερο είδος bella gente –όμορφων ανθρώπων– που καταφθάνουν στην αγαπημένη πρωτεύουσα της Τοσκάνης για τη διοργάνωση «Pitti Uomo». Ανάμεσά τους, κομψότατοι «νεο-δανδήδες», μεταμοντέρνοι καουμπόηδες, αλλά και φαν του streetwear πολυτελείας δίνουν το «παρών» στο κεντρικό σημείο της εκδήλωσης, το Fortezza da Basso –φρούριο χτισμένο τον 16ο αιώνα, εποχή που την πόλη κυβερνούσε ο Αλέξανδρος των Μεδίκων–, αλλά και σε άλλα ιστορικά σημεία, όπως το Palazzo Corsini, με θέα στον ποταμό Άρνο, για μια σειρά επιδείξεων μόδας, εμπορικών και καλλιτεχνικών παρουσιάσεων, αλλά και γερού networking.

Και βέβαια, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια στις Εβδομάδες Μόδας ανά τον κόσμο, το street style δίνει, και αυτή τη φορά, τον τόνο. Στην πιο πρόσφατη έκδοση του «Pitti Uomo», νωρίτερα τον Ιανουάριο, νέοι αλλά και «παλαιότεροι» άνδρες influencers υπερασπίστηκαν επάξια τον ρόλο τους, αναρίθμητες φωτογραφίες ανέβηκαν στο Instagram, ενώ μία από τις δυνατές τάσεις στους δρόμους της πόλης ήταν τα καπέλα – σε πολλές διαφορετικές μορφές.

 

 

Η διοργάνωση «Pitti Uomo» ξεκίνησε το 1972 και έκτοτε έχει διανύσει πολλά ενδυματολογικά χιλιόμετρα, παρουσιάζοντας σημαντικές στιγμές της ανδρικής βιομηχανίας της μόδας, όπως την πρώτη ανδρική συλλογή του Hussein Chalayan το 2003, αλλά και του Haider Ackermann, λίγα χρόνια αργότερα. Αυτόν τον Ιανουάριο, προσκεκλημένοι της διοργάνωσης ήταν ο Ιταλός σχεδιαστής Stefano Pilati –ο οποίος παρουσίασε στο κοινό του την τελευταία συλλογή του προσωπικού του brand, Random Identities, με κυρίαρχη δημιουργική πηγή την ιδέα του στιλιστικού gender-bending μεταξύ των δύο φύλων–, αλλά και ο γοργά ανερχόμενος Αμερικανός Telfar Clemens και η σοφιστικέ κάζουαλ μάρκα του, Telfar Global. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν επίσης και κινεζικοί οίκοι που επιχειρούν να εισέλθουν σε δυτικές αγορές.

Η νέα έκδοση του «Pitti Uomo» είχε και μια ελληνική παρουσία, με τον σχεδιαστή Δημήτρη Ντάσιο να παρουσιάζει στο διεθνές κοινό την πρώτη του ανδρική συλλογή, που αποτελείται από σακάκια τζιν, γιλέκα και παλτά, μεταξύ άλλων – πάντα με τη νεο-μποέμ ματιά του.

Η πόλη της Φλωρεντίας είναι ένας ιστορικός πυλώνας της ιταλικής μόδας, γενέτειρα «τεράτων» της βιομηχανίας του στιλ και της πολυτέλειας, μεταξύ των οποίων οίκοι όπως ο Salvatore Ferragamo, ο Gucci, ο Roberto Cavalli και ο Pucci. Όμως, δύο φορές τον χρόνο στη Fortezza da Basso και αλλού η μόδα είναι μια αμιγώς ανδρική υπόθεση. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ