Σα ν’ ανοίξανε τα σκόρδα μας τελευταία. l Και ακροδεξιά θρασίμια που δέρνουν μέρα μεσημέρι στο Σύνταγμα ξένο δημοσιογράφο l και ποικιλαριστεροί ροπαλοφόροι εν παρατάξει l – τους καμαρώσαμε πάλι την περασμένη Τρίτη σε «πορεία» με τα ρόπαλα επ’ ώμου. l Και στην κορφή στερεωμένο, έτσι για ξεκάρφωμα, ένα κόκκινο πετσετάκι l – και καλά λάβαρο της ιδεολογίας τους. l Το ρόπαλο κι ο φερετζές του. l
Αρχισαν τα όργανα δηλαδή. l Κυβέρνησης συριζαίων πεσούσης, πας μπαχαλανήρ ξυλεύεται. l Πλήθυναν αίφνης οι «διαδηλώσεις», l αφού κοντά στους εφημερεύοντες του ΚΚΕ και των πάσης φύσεως «συλλογικοτήτων» προστρέχουν πλέον και τα «δικά μας, των συριζαίων, παιδιά». l Κατά τα άλλα συνταξιούχοι είναι που διαδηλώνουν, φοιτητές, εκπαιδευτικοί και άλλοι αυθορμήτως διαμαρτυρόμενοι l και όχι εκ ποικίλων κομματικών σωλήνων εκπορευόμενοι. l
«Τα πράγματα θ’ αρχίσουν φέτος να μπαίνουν στην τελική ευθεία για την αναγέννηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου», δήλωσε ασαφώς η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, l κι αναρωτιέται κανείς πού να βρίσκονται, αν έχουν καν αρχίσει, οι μελέτες για την επέκταση του Μουσείου στα παρακείμενα κτίρια του Πολυτεχνείου και του παλιού ξενοδοχείου Ακροπόλ. l Προσωπικά, αναρωτιέμαι και αν θα ληφθούν υπόψη εκείνες οι λογικές και λειτουργικές προτάσεις που είχε στο παρελθόν κατ’ επανάληψη υποβάλει l (σε ώτα υπουργών μη ακουόντων) l η τότε γενική διευθύντρια του ΥΠΠΟ Μαίρη Μιχαηλίδου, l εξέχουσα μορφή, με μακρά θητεία στη διοίκηση οργανισμών και θεσμών τέχνης και πολιτισμού. l Οι προτάσεις αυτές αναδεικνύουν το γεγονός ότι τα γύρω από το Μουσείο δημόσια κτίρια προσφέρονται ιδανικά ώστε: l Στο θηριώδες κτίριο της πίσω όψης του ΕΜΠ να στεγαστεί το υπουργείο Πολιτισμού l – όλες οι υπηρεσίες του, που τώρα βρίσκονται όχι μόνο στο μικρό σχετικά κτίριο επί της οδού Μπουμπουλίνας, ακριβώς πίσω από το Μουσείο, αλλά κατάσπαρτες σε πολλά «νοίκια» τριγύρω. l Στο σημερινό κτίριο του ΥΠΠΟ εγκαθίστανται οι διοικητικές υπηρεσίες, εργαστήρια κ.λπ. του Μουσείου – ζωογόνος ανάσα για την εύρυθμη λειτουργία και τους εργαζομένους του. l Ο θησαυρός αρχαίας ελληνικής τέχνης που κατέχει το Μουσείο, l ο πλουσιότερος στον κόσμο, αλλά με το μεγαλύτερο μέρος του καταχωνιασμένο σε αποθήκες λόγω έλλειψης χώρου, l θα εκτίθεται επιτέλους όπως του αξίζει: l α) στο νυν κτίριό του, β) σε αίθουσες των ανακηρυγμένων ως ιστορικών κτιρίων του Πολυτεχνείου l και γ) στο ανακαινισμένο κτίριο του Ακροπόλ, επί της Πατησίων, ακριβώς απέναντι απ’ το Μουσείο, το οποίο ανήκει στο ΥΠΠΟ – που χρόνια τώρα δεν ξέρει τι να το κάνει. l Δεκαετίες συζητιέται το ζήτημα του Μουσείου, αλλά δεν έχω ακούσει άλλη πρόταση που να νοικοκυρεύει έτσι l αξιοποιώντας τα πλήρως l όλα τα δημόσια κτίρια γύρω από το Μουσείο. l
Μητσοτάκης και Κικίλιας, l μιας και επιστράτευσαν τους εφοπλιστές για να ανανεώσουν τις τουαλέτες και τον ιματισμό των νοσοκομείων, l δεν τους ζητούν να βάλουν κατιτίς παραπάνω ώστε να μπουν περισσότερα καθίσματα στους χώρους των «επειγόντων»; l Γιατί εκεί, κοντά στον πόνο, και τον φόβο, όσων προσέρχονται για πρώτες βοήθειες, επικρατούν ζόφος και βρυγμός οδόντων. l Μου έλαχε να ζήσω πάλι πρόσφατα μια τέτοια ολονυχτία σωματικής και ψυχικής ταλαιπωρίας στα «επείγοντα» του «Γεννηματάς», l όπου υπέστην μαζί με εκατοντάδες άλλους την αναγκαστική αναμονή ωρών l – όρθιοι και στριμωγμένοι, μέσα σε φασαρία, φορεία και καροτσάκια, ένα κουβάρι όλοι. l Ελάχιστοι «τυχεροί» κάθονταν στα ελάχιστα καθίσματα του διαδρόμου. l Καταστάσεις ντροπής, από τις οποίες δεν φαίνεται γραφτό να λυτρωθούμε ποτέ. l Ασθενείς, φοβισμένοι, παραπεταμένοι και… όρθιοι. l Τέτοια ντροπή.