ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πόσοι από εμάς, γυρνώντας το βράδυ στο σπίτι, αντί να παρακολουθήσουμε κάποια ταινία ή τηλεοπτική σειρά, αφοσιωνόμαστε στα αγαπημένα μας βίντεο στο YouΤube; Μέσα στα δύο τελευταία χρόνια η πλατφόρμα κατάφερε να βρεθεί στο νούμερο 2 της λίστας με τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες του παγκόσμιου Ιντερνετ, πίσω μόνο (προφανώς) από τη μηχανή αναζήτησης της Google. Αν βέβαια αναλογιστεί κανείς πως το ίδιο το YouΤube ανήκει στην Google, τότε αντιλαμβάνεται μάλλον και την ισχύ του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού. Αυτή όμως είναι άλλη κουβέντα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 37% όλης της κίνησης δεδομένων στον παγκόσμιο ιστό, πάνω από το ένα τρίτο δηλαδή, αφορά το YouΤube. Δύο δισεκατομμύρια ξεχωριστοί χρήστες το χρησιμοποιούν κάθε μήνα και 720.000 ώρες(!) νέου υλικού «ανεβαίνουν» καθημερινά στην πλατφόρμα. Αυτός ο τελευταίος αριθμός είναι το κλειδί.

Το YouΤube οφείλει βασικά τη δημοφιλία του στην ευκολία που προσφέρει στον οποιονδήποτε να μοιραστεί τα βίντεό του με το παγκόσμιο χωριό. Κι όταν μιλάμε για βίντεο εννοούμε τα πάντα: από χειροποίητα, σύντομα κινηματογραφικά φιλμ μέχρι αναλυτικούς οδηγούς βαφής... νυχιών. Είμαστε, λοιπόν, όλοι εν δυνάμει σκηνοθέτες; Περίπου, μιας και μέσα σε όλον αυτό τον ωκεανό του υλικού, μεγάλο κομμάτι του οποίου είναι απολύτως απλοϊκό αισθητικά, υπάρχουν και κανάλια που ξεχωρίζουν για το μεράκι και την επαγγελματική δουλειά των, κατά τα άλλα, ερασιτεχνών δημιουργών τους. Σύμμαχος των τελευταίων είναι η τεχνολογική εξέλιξη (κινητά τηλέφωνα, κάμερες Go Pro κ.ο.κ.) η οποία κάνει την κινηματογράφηση όλο και λιγότερο περίπλοκη –και κυρίως φθηνότερη– υπόθεση.


Συναρπαστικές παρουσιάσεις μοτοσικλέτας (αριστερά), καρτούν για γνώση και ψυχαγωγία (δεξιά).

Ως γνωστόν, οι ανεξάρτητοι YouΤubers αμείβονται ανάλογα με τη δημοφιλία των εκπομπών τους και σε κάποιες περιπτώσεις γίνονται όντως επαγγελματίες, έχοντας επί της ουσίας αναδείξει το ταλέντο τους έξω από τα παραδοσιακά μέσα όπου αυτό γινόταν επί δεκαετίες. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικά παραδείγματα καναλιών που δεν ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες, κυρίως από το εξωτερικό, αλλά και ένα από την Ελλάδα, τα οποία ξεχωρίζουν για την καλλιτεχνική ποιότητα της παραγωγής και τη δημιουργική δουλειά των διαχειριστών τους. Προφανώς, η λίστα είναι απλώς ενδεικτική. Εκεί έξω, στην απεραντοσύνη του παγκόσμιου YouΤube με τα εκατομμύρια κανάλια, υπάρχουν πολλές ακόμα εξαιρετικές δουλειές που αξίζει κανείς να γνωρίσει.

Thomas Heaton (383.000 συνδρομητές)

Επαγγελματίας φωτογράφος με ειδίκευση στα τοπία, ο Αμερικανός Τόμας Χίτον είναι στην πραγματικότητα ένας κυνηγός εικόνων, που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο αναζητώντας τις πιο συναρπαστικές λήψεις. Τα ταξίδια του μεταφράζονται σε μικρές ταινίες τις οποίες δημιουργεί ο ίδιος, ενώ το τελικό φωτογραφικό αποτέλεσμα είναι τις περισσότερες φορές στο επίπεδο του έργου τέχνης. Ολα αυτά από έναν ευχάριστο τύπο, ο οποίος δεν παραλείπει να ενθαρρύνει συνεχώς νέους ομότεχνους να ακολουθήσουν την κλίση τους.

Extra Credits (2,22 εκατ. συνδρομητές)

Ξεκινώντας αρχικά από την επεξήγηση βιντεοπαιχνιδιών μέσω χειροποίητων καρτούν, το δίδυμο που τρέχει το συγκεκριμένο κανάλι έχει ξεπεράσει πια τα 300 επεισόδια, ενώ έχει επεκταθεί σε μια πλειάδα θεμάτων, από την ιστορία και την επιστημονική φαντασία μέχρι τη μουσική και τη λογοτεχνία. Πάντα με καλοφτιαγμένα κινούμενα σχέδια και ευφάνταστη αφήγηση που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους.


Καινούργιες κοινότητες που ξεκινούν με μια... πρόποση (δεξιά) είναι μερικά από όσα μπορεί κανείς να συναντήσει στο YouTube.

FortNine (715.000 συνδρομητές)

Για τους λάτρεις της μοτοσικλέτας, αλλά όχι μόνο, το κανάλι του Καναδού Ράιαν «F9» είναι αληθινή απόλαυση. Εδώ, πέρα από πρακτικές συμβουλές και συγκριτικές δοκιμές, θα βρει κανείς αληθινά κινηματογραφικές παρουσιάσεις νέων και παλιών μοντέλων, με κανονικά σενάρια και σπάνιες, για το είδος, δόσεις ειλικρίνειας και χιούμορ. Επιπλέον, υπάρχουν συναρπαστικά ταξίδια στους δύο τροχούς, αλλά και παλαβά πειράματα, όπως η συναρμολόγηση μιας μηχανής, η οποία έχει γίνει, κυριολεκτικά, βίδες.

Lessons from the screenplay (1,16 εκατ. συνδρομητές)

«Πιστεύω πως ένα καλύτερα πληροφορημένο κοινό ανεβάζει γενικά τον πήχυ όσον αφορά την αφήγηση ιστοριών. Η εξέταση των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στις σπουδαίες ιστορίες κάνει καλύτερο το δικό σας γράψιμο, ενώ εμβαθύνει και την κατανόηση πάνω στα έργα των υπολοίπων», λέει ο Μάικλ, διαχειριστής του καναλιού και λάτρης του σινεμά. Οι παρουσιάσεις του αποτελούνται από εξαιρετικά μονταρισμένα αποσπάσματα ταινιών, με στοχευμένα θέματα, θεωρητικά και πρακτικά, καθώς και ενδιαφέρουσες αντιπαραβολές, πάντα με απλό και κατανοητό ύφος.

Whiskey Vault - Whiskey Tribe (256.000 συνδρομητές)

Τα δίδυμα κανάλια του Ρεξ και του Ντάνιελ δεν διακρίνονται ακριβώς για την αισθητική πρωτοτυπία ή τον κινηματογραφικό τους χαρακτήρα –αν και έχουν βελτιωθεί και σε αυτούς τους τομείς–, ωστόσο αποτελούν σίγουρα πρότυπο επιτυχίας. Οι δύο λάτρεις του ουισκιού κατάφεραν, μέσω του YouΤube, να δημιουργήσουν μια ολόκληρη κοινότητα από χιλιάδες «Magnificent Bastards», θαυμαστές του καναλιού και του... αποστάγματος, και να χρηματοδοτήσουν έτσι τη λειτουργία ενός καινούργιου, δικού τους αποστακτηρίου στο Τέξας.

Unboxholics (677.000 συνδρομητές)

H ελληνική αντροπαρέα των πέντε φίλων ξεκίνησε, όπως υποδεικνύει και ο τίτλος από το unboxing, δηλαδή την παρουσίαση, τεχνολογικών προϊόντων, βιντεοπαιχνιδιών κ.λπ., ωστόσο έχει πια επεκταθεί σε παντός είδους σχολιαστικών βίντεο. Εκτός αυτών όμως, το κανάλι πια παράγει και μικρού μήκους σειρές, όπως το καλογυρισμένο θρίλερ «Κουκλοθέατρο», όπου οι ίδιοι οι θεατές διαμορφώνουν τη συνέχεια, μέσω των σεναριακών προτάσεων που κάνουν στα σχόλια κάθε επεισοδίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ