Με τη στήριξη της ΕΤΕπ το πλοίο LNG της ΔΕΠΑ

Με τη στήριξη της ΕΤΕπ το πλοίο LNG της ΔΕΠΑ

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο σχεδιασμός της ΔΕΠΑ για επέκταση της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη ναυτιλία προχωρεί με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε χθες την υπογραφή συμφωνίας χρηματοδότησης με ποσό 20 εκατ. ευρώ της κατασκευής ενός νέου πλοίου τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) στην Ελλάδα, που θα έχει έδρα τον Πειραιά. Πρόκειται  για πλοίο χωρητικότητας 3.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, το πρώτο αυτού του είδους στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο, το οποίο θα τροφοδοτείται από τη Ρεβυθούσα και θα ανεφοδιάζει πλοία τόσο στον Πειραιά όσο και σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της ναυτιλίας σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως επιτάσσουν οι νέοι αυστηρότεροι διεθνείς κανονισμοί.

Τη συμφωνία υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς και ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Αντριου Μακ Ντάουελ παρουσία του προέδρου της ΔΕΠΑ Ιωάννη Παπαδόπουλου, ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων τη στήριξη της ΕΤΕπ σε «μια κρίσιμη επένδυση στον τομέα του φυσικού αερίου, που βρίσκεται στο επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων και η οποία συμβάλλει στη μετατροπή της σε περιφερειακό κόμβο». «Πρόκειται για μια πράσινη επένδυση που ανοίγει τον δρόμο για πιο “καθαρές” και ανταγωνιστικές θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους που θέτει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Η δανειακή σύμβαση έχει την εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων – EFSI (σχέδιο Γιούνκερ) και θα καλύπτει το 50% του κόστους κατασκευής του πλοίου. Για τη ναυπήγηση του πλοίου η ΔΕΠΑ έχει εξασφαλίσει επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 8,9 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε., στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΒlueHubs το οποίο συντονίζει, με στόχο την επέκταση του υγροποιημένου φυσικού αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου. «Mε στοχευμένες επενδύσεις σαν κι αυτή, αλλά και πολυεπίπεδες διεθνείς συνεργασίες, η ΔΕΠΑ υποστηρίζει τόσο τα μεγάλα λιμάνια όσο και τα πλοία ευρύτερης περιοχής προκειμένου να περάσουν στην εποχή του LNG, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για την ελληνική ναυτιλία και τα λιμάνια της χώρας μας», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κ. Ξιφαράς. «Η συνεργασία της ΕΤΕπ με τη ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του έργου αυτού είναι ιδιαίτερα σημαντική για την υποστήριξη του κοινού μας στόχου που είναι η προώθηση της πράσινης ναυτιλίας στα ελληνικά και διεθνή ύδατα. Το νέο πλοίο που θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ θα προσφέρει ένα εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο», τόνισε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Αντριου Μακ Ντάουελ.

Εξι ευρωπαϊκά λιμάνια

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΠΑ είναι συντονιστής και του ευρωπαϊκού προγράμματος Poseidon Med II που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ναυτιλία, ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου. Το πρόγραμμα Poseidon Med II υλοποιείται στην Ελλάδα, στην Ιταλία και στην Κύπρο και συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός, Βενετία) και ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή