Εκτός Benetton ο φωτογράφος Ολ. Τοσκάνι

Εκτός Benetton ο φωτογράφος Ολ. Τοσκάνι

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εδώ και δεκαετίες, ο φωτογράφος και διαφημιστής Ολιβιέρο Τοσκάνι βοήθησε την εταιρεία ρούχων Benetton να κατακτήσει την κορυφή της νεανικής μόδας, εν μέρει χάρη στις προκλητικές και κοινωνικά προοδευτικές διαφημιστικές καμπάνιες του. Οι διαφημίσεις του Τοσκάνι προκάλεσαν σάλο και απασχόλησαν τα πρωτοσέλιδα του Τύπου, με εικόνες ασθενούς του έιτζ που πέθαινε σε κρεβάτι νοσοκομείου, θυμάτων της μαφίας, αλόγων που αναπαράγονταν ή δύο ηθοποιούς που παρίσταναν έναν ιερέα και μία μοναχή να φιλιούνται στο στόμα.

Την Πέμπτη, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση του 77χρονου Τοσκάνι, μετά τον σχολιασμό του για την κατάρρευση της οδικής γέφυρας Μοράντι, το 2018 στη Γένοβα, με τραγικό αποτέλεσμα 43 νεκρούς. Η εταιρεία και ο επικεφαλής της, Λουτσιάνο Μπένετον, ανακοίνωσαν την αποστασιοποίησή τους από τις δηλώσεις του Τοσκάνι, ο οποίος σε ραδιοφωνική εκπομπή είπε: «Ποιος νοιάζεται που κατέρρευσε μια γέφυρα; Αρκετά με το θέμα αυτό! Η υπόθεση δεν με ενδιαφέρει». Ο Τοσκάνι προσπαθούσε να υπογραμμίσει ότι το στούντιο σχεδιαστών μόδας της Benetton στο Βένετο δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία Atlantia, διαχειρίστρια της γέφυρας της Γένοβας, της οποίας κύριος μέτοχος είναι η Benetton.

Δύο ημέρες μετά το ξέσπασμά του, ο Τοσκάνι επανήλθε με μήνυμά του στο Twitter, όπου με εμφανή ταπεινοφροσύνη εξέφρασε την ειλικρινή συγγνώμη του προς τους συγγενείς θυμάτων. «Μπορεί οι 43 νεκροί να μη σημαίνουν πολλά γι’ αυτόν, αλλά για εμάς ήταν το παν», δήλωσε ο Εγκλε Ποσέτι, πρόεδρος επιτροπής με στόχο τη διατήρηση της μνήμης των θυμάτων της γέφυρας Μοράντι.

Η οικογένεια Μπένετον έχει ήδη αντιμετωπίσει οξείες επικρίσεις για τη σιωπή της μετά την κατάρρευση της γέφυρας, στις 14 Αυγούστου 2018. Ο Τζιλμπέρτο Μπένετον, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας, είχε πει σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις του πριν από τον θάνατό του, τον Οκτώβριο του 2018, ότι η σιωπή των μελών της οικογένειας αποτελούσε ένδειξη σεβασμού προς τα θύματα. Η σιγή αυτή είχε θεωρηθεί, ωστόσο, σπάνιο ατόπημα για μια εταιρεία με τόσες επιτυχίες και τόση εμπειρία στις δημόσιες σχέσεις και στη διαφήμιση. Παρότι, όμως, ο Τοσκάνι, ως καλλιτεχνικός διευθυντής είχε οικοδομήσει τη φήμη του πάνω στην προκλητική διαφήμιση, η πτώση του προήλθε από μια αυθόρμητη δήλωση σε ραδιοφωνικό μικρόφωνο. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή