Θολό «διαζύγιο», πεντακάθαρο έργο

Θολό «διαζύγιο», πεντακάθαρο έργο

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αιφνιδίασε η παραίτηση του Νίκου Διαμαντή από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης τον ευχαρίστησε και ο απελθών διευθυντής με τη σειρά του τον δήμαρχο για τη συνεργασία. Αλλά το πώς και το γιατί έφτασαν εκεί έμεινε θολό.

Αυτό που είναι πεντακάθαρο είναι το έργο που πραγματοποίησε ο σκηνοθέτης, ως διευθυντής, αυτά τα πέντε χρόνια. Ο Νίκος Διαμαντής έδωσε χαρακτήρα και μάλιστα διαρκή στο θέατρο. Ανοίχτηκε στην πόλη με εκδηλώσεις, ένα οργανωμένο πλέγμα με πρόταση. Γνώρισε το Δημοτικό Θέατρο στους Πειραιώτες, οι οποίοι  –επί χρόνια, πριν από την αναστήλωσή του–, το ταύτιζαν με θιάσους αρπαχτών και κοπές πίτας, έφερε τους Αθηναίους στον Πειραιά.

Συγκρότησε πάνω απ’ όλα ρεπερτόριο. Ανοίχτηκε σε όλες τις γενιές του θεάτρου, έφερε ονόματα όπως οι Γιάννης Χουβαρδάς, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Γιάννης Μόσχος, Γιάννης Στάνκογλου, Μαρία Κίτσου, Πέτρος Φιλιππίδης, Αρης Μπινιάρης, Ρούλα Πατεράκη, Κώστας Καζάκος, Χρήστος Λούλης, Ιωάννα Παππά, σε λίγο καιρό θα έρθει ο Δημήτρης Λιγνάδης κ.ά. Περίπου 200 καλλιτέχνες με στίγμα αυτά τα χρόνια.

Πέτυχε συνέργειες με τα μουσεία της πόλης, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, σκόρπισε δράσεις με κοινωνική ματιά που έφτασαν μέχρι το Πέραμα και την ιχθυόσκαλα. Κατάφερε να έχει ανοιχτό το θέατρο από το πρωί μέχρι το βράδυ με προγράμματα και συνέργειες, μετρώντας 120.000 θεατές τον χρόνο.

Παραμένει, όμως, ένα θέατρο με πήλινα πόδια. Η αναστήλωση αλλά και η αποκατάσταση του πολύπαθου αυτού κτιρίου κόστισε πολλά, παραδόθηκε στην πόλη, αλλά από την πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας του δεν μπορούσε να έχει ανεξάρτητη διοικητική λειτουργία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οργανόγραμμα συνεχίζει να μην έχει και προβλέπει μόνο μία θέση, αυτή του καλλιτεχνικού διευθυντή. Ετσι ξεκίνησε πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του ο σκηνοθέτης Τάκης Τζαμαργιάς  και έπειτα ο Νίκος Διαμαντής. 

Ο απελθών (η θητεία του είχε ανανεωθεί μόλις πριν από ένα μήνα!), είχε να διαχειριστεί επιχορήγηση 300.000 ευρώ από την Περιφέρεια, 350.000 ευρώ από τον Δήμο Πειραιά, 150.000 ευρώ από το ΥΠΠΟΑ (τριετής σύμβαση  σε τρεις φορείς) και τις εισπράξεις του ταμείου.  Εδωσε φόρα στο θέατρο, το έκανε ανταγωνιστικό των κρατικών σκηνών, αλλά τα προβλήματα υπήρχαν.

Γιατί κι αυτό κουβαλά στην πλάτη του την «κατάρα των ΔΗΠΕΘΕ»: Εξαρτάται μονίμως από τη βούληση της εκάστοτε τοπικής αρχής. Το συγκεκριμένο εξαρτάται από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Πειραιά (ΟΠΑΝ), κι έτσι θα πορευθεί. Να τι θα αναλάβει ο επόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής του. Είτε διατηρήσει το προφίλ που έδωσε στο θέατρο ο Ν. Διαμαντής είτε όχι, η ανεξαρτησία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά είναι θέμα πολιτικής βούλησης και μόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή