ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος μεταξύ των μεγάλων εταιρειών ανελκυστήρων

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εντονες αντιδράσεις πρόκειται να προκαλέσει η συγχώνευση της μονάδας ανελκυστήρων της γερμανικής βιομηχανίας Thyssenkrupp με τη φινλανδική εταιρεία Kone, διότι θα αποκτήσει αυτομάτως κυρίαρχη θέση στην αγορά. Λόγω ανησυχιών περί μονοπωλίου, ο Αλφρεντ Σίντλερ, επίτιμος πρόεδρος της ανταγωνιστικής Schindler, δήλωσε ότι στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί η συγχώνευση θα υποβάλει καταγγελία στις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού.

«Είναι πιθανό πως θα ασκήσουμε αγωγές στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Κίνα και πιθανότατα στην Αυστραλία. Αυτές οι υποθέσεις διαρκούν τουλάχιστον τρία έως τέσσερα χρόνια», όπως σχολίασε στο Reuters ο Σίντλερ. Ο ίδιος αναμένει ότι πολλές ανταγωνιστικές θα κινηθούν δικαστικώς εάν ολοκληρωθεί η συγχώνευση. «Να είστε σίγουροι ότι ούτε η Otis ούτε η Schindler θα δεχθούν έτσι απλά να εκδιωχθούν», συμπλήρωσε ο Σίντλερ. Στην παγκόσμια αγορά ανελκυστήρων, η αμερικανική Otis και η Schindler κατατάσσονται στην πρώτη και στη δεύτερη θέση αντίστοιχα, αλλά μια συνεργασία μεταξύ Thyssenkrupp και Kone θα έκλεβε την κορυφαία θέση.

Η εποχή της δόξας για την Thyssenkrupp, άλλοτε κεντρική αρτηρία της γερμανικής οικονομίας, είναι προ πολλού ξεπερασμένη. Το τμήμα ανελκυστήρων όμως εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κερδοφόρο, εξ ου και προσείλκυσε πολλούς επίδοξους μνηστήρες. Την Τρίτη έληξε η προθεσμία που είχε θέσει η γερμανική βιομηχανία για την υποβολή προσφορών. Σύμφωνα με το Reuters, η συνολική αξία της συμφωνίας μεταξύ της Thyssenkrupp, της φινλανδικής Kone και τριών επενδυτικών κεφαλαίων θα μπορούσε να ανέλθει στα 17 δισ. ευρώ. «Θα υπάρξει τεχνολογικός πόλεμος. Εχει ξεκινήσει ήδη, αλλά θα κλιμακωθεί ακόμη περισσότερο», όπως σχολίασε στο Reuters ο Σίντλερ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στην περίπτωση συνεργασίας των δύο εταιρειών θα αντιδράσει αφενός σε νομικό και αφετέρου σε τεχνολογικό επίπεδο. Εάν πράγματι η Thyssenkrupp επιλέξει την Kone, τότε αναμένεται να δεχθεί πολλές καταγγελίες για μονοπώλιο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Ενδέχεται επίσης να υποχρεωθεί να πουλήσει ορισμένα περιουσιακά στοιχεία σε ανταγωνιστές της, προκειμένου να λάβει έγκριση από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές. Η γερμανική βιομηχανία πρόκειται να αποφασίσει για το τμήμα των ανελκυστήρων μέχρι το τέλος του μήνα. Επιπλέον, εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής του τμήματος αυτού στο χρηματιστήριο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ