Υποβολείο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι θέλει άραγε να πει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μ’ αυτή την πρόσφατη ανακοίνωσή της l (που την τουίταρε κιόλας) l ότι «πρώτα η επιμόρφωση των δασκάλων και καθηγητών, και μετά η αξιολόγησή τους»; l Τη διαβάσαμε κι είναι ζήτημα αν αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς θέλει να πει, l γιατί, εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων, δεν είδα να σχολιάζεται ευρέως αυτή η ακατανόητη ανακοίνωση. l Διότι τι θέλει να πει εδώ η ποιήτρια; l Οτι πρέπει να περάσει πρώτα από επιμόρφωση όοολο το σώμα των 150.000 –και βάλε– εκπαιδευτικών του Δημοσίου και μετά να αρχίσει μια κάπου, κάποτε «αξιολόγησή» τους; l Αυτήν την αξιολόγηση υποσχέθηκε ο Μητσοτάκης (και η ίδια) προεκλογικά; l Και αν δεν εννοεί αυτό το εξωφρενικό, τότε τι ακριβώς θέλει να πει; l Οτι τώρα είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί μη αξιολογήσιμοι l όλοι του ίδιου πάνω-κάτω φυράματος l ή ότι όλοι έχουν την ίδια πάνω-κάτω απόδοση στη δουλειά τους l -να μην πω «στο λειτούργημά τους» και μ’ αρπάξει απ’ τ’ αφτί καμιά ΟΛΜΕ. l Δεν υπάρχουν τώρα στα σχολεία φιλότιμοι και επαρκείς εκπαιδευτικοί που μοχθούν να μάθουν τους μαθητές τους δυο γράμματα, l καθώς, βεβαίως και βεβαιότατα, και εκπαιδευτικοί ανεπαρκέστατοι ή/και αφιλότιμοι που αφήνουν τους μαθητές τους να φτάνουν ώς το λύκειο χωρίς καλά καλά να ξέρουν ανάγνωση και γραφή l -όπως αποδεικνύουν καταιγιστικές πλέον μαρτυρίες, ιθαγενείς και διεθνείς μάλιστα; l Αυτή την ήρα από το στάρι πότε θα τη διαχωρίσουμε στοιχειωδώς έστω για να επιτύχουμε μια κάποια βελτίωση αν όχι την εξυγίανση της εκπαίδευσης; l Οταν πρώτα θα έχουν «επιμορφωθεί» 150.000 εκπαιδευτικοί; l Που ακόμα και χίλιους το χρόνο να επιμορφώνεις, θες 150 χρόνια; l Ή βάζουμε μπροστά το Ζήσε Μάη μου για να αποφύγουμε το υπεσχημένο l -δηλαδή την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, l το κόκκινο πανί για τη συνδικαλαρία τους; l

Γενικότερα, οι περισσότερες αποφάσεις της κυβέρνησης για την εκπαίδευση είναι σωστές μεν, l αποσπασματικές δε, σκόρπιες. l Κάτι εδώ, λίγο εκεί, μπάλωμα παραπέρα -και κυρίως το ρημάδι το «σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ». l Ενα ολοκληρωμένο σχέδιο, μια δυνατή μεταρρυθμιστική πνοή στην εκπαίδευση, l αυτό που έχουμε απελπιστικά ανάγκη, και η οικονομία, και η θλιβερή παιδεία του λαού μας, l μια τέτοια μεγάλη πνοή δεν τη βλέπουμε. l Κι ας ξεφουρνίζουν τα σχολεία μας κάθε χρόνο χιλιάδες λειτουργικώς αναλφάβητους νέους. l

Αλήθεια, έχουν τουλάχιστον κανένα σχέδιο έτοιμο η Κεραμέως κι η Ζαχαράκη για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και πώς, πού, πότε θα γίνεται; l Ή ακόμα; l Στους πόσους μήνες κυβέρνηση θα το μάθουμε; l

Καιρό τώρα κρατιέμαι να μη γράψω στη στήλη πάλι κάτι για την εκπαίδευση -σαράκι ζωής. l Και ιδού σήμερα, μου καταβρόχθισε τη στήλη. l Αλλά, συγχωρήστε με, επιμένω· δεν την αλλάζω, όπως συχνά κάνω για να γράψω άλλα. l Συμφόρηση σου έρχεται να διαπιστώνεις την αδιαφορία της κοινωνίας μας για το χάλι της εκπαίδευσης l σε όλες τις βαθμίδες, l την αφασία μας ενώ υπονομεύεται το μέλλον της χώρας -που ποιο «μέλλον», ήδη το παρόν της ταλανίζεται αγρίως εξαιτίας της εκπαιδευτικής παρακμής, δεκαετίες τώρα. l Και σου έρχεται εγκεφαλικό να βλέπεις την Αριστερά να οργανώνει συλλαλητήρια για τα «κολλέγια» l -κολλημένη, εκεί, γκαγκά- l και να μη δίνει δεκάρα για το εθνικό έγκλημα που συντελείται στην ακριβοπληρωμένη δημόσια εκπαίδευση. l Αλλά, πάλι, τι να κάνει; l Διαδηλώσεις ενάντια στο κομματικό της συμφέρον; l Ενάντια στην πολιτική της, η οποία έχει συμβάλει 40 χρόνια τώρα όσο λίγα στην κατακρήμνιση της εκπαίδευσης; l Αυτή είναι όμως η ελληνική «παλαβή Αριστερά». l Κι ο φαύλος κύκλος καλά κρατεί: l Αφασική κοινωνία, στείρα εκπαίδευση, απαίδευτη κοινωνία κ.ο.κ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή