ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 650 εκατ. ευρώ το ελάχιστο τίμημα για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Η διοίκηση των ΕΛΠΕ εκτιμά ότι στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από αντίστοιχες ομοειδείς εταιρείες, αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια που επενδύουν σε υποδομές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στα 650 εκατ. ευρώ μπαίνει το κατώφλι του τιμήματος για τη ΔΕΠΑ Υποδομών με βάση την αποτίμηση της συμμετοχής των ΕΛΠΕ στην εταιρεία. Στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων των ΕΛΠΕ, που συγκλήθηκε χθες για να εγκρίνει τα δύο MoU τα οποία έχει ήδη υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ για τη διευθέτηση των μεριδίων που κατέχει στη ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Σιάμισιης ενημέρωσε τους μετόχους ότι η αξία της ΔΕΠΑ συνολικά καταγράφεται στα βιβλία των ΕΛΠΕ στα 300-350 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 250 με 300 αντιστοιχούν στην αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών και τα 50-100 εκατ. στη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Σιάμισιης προκύπτει μια πρώτη αποτίμηση για το 100% των μετοχών των δύο εταιρειών βάσει της αξίας του 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ. Η αξία που προκύπτει για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία σήμερα αναμένεται να εκδηλώσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον στο ΤΑΙΠΕΔ οι επενδυτές, ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στα 650 εκατ. ευρώ, ενώ μπορεί να ανέλθει και άνω των 700 εκατ. Η αντίστοιχη αξία για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας υπολογίζεται κατ’ ελάχιστον στα 150 εκατ. ευρώ, ποσό που μπορεί να προσαυξηθεί σημαντικά δεδομένης της καθαρής θέσης τη εταιρείας (μηδενικός δανεισμός) και των υψηλών ταμειακών διαθεσίμων.

Τα ΕΛΠΕ, όπως είναι γνωστό, στο πλαίσιο ΜοU που υπέγραψαν με το ΤΑΙΠΕΔ, διαθέτουν προς πώληση τη συμμετοχή τους στη ΔΕΠΑ Υποδομών από κοινού με τη συμμετοχή του Δημοσίου, αξιολογώντας ότι υπάρχει ασυμβατότητα με τη συμμετοχή τους στη ΔΕΠΑ Εμπορίας ή και με μελλοντική δραστηριοποίησή τους στο φυσικό αέριο λόγω αυστηρότατου ρυθμιστικού πλαισίου. Η από κοινού πώληση με το ΤΑΙΠΕΔ μετοχών και μεταβίβαση πλήρους ελέγχου σε τρίτο επενδυτή εκτιμάται, εξάλλου, πως θα επιφέρει τη μέγιστη δυνατή αποτίμηση από την πλευρά των ενδιαφερόμενων επενδυτών (υπερτίμημα ελέγχου). Σε ό,τι αφορά τα προσδοκώμενα έσοδα από την πώληση του 35% της ΔΕΠΑ Υποδομών, ο κ. Σιάμισιης ενημέρωσε χθες τους μετόχους ότι θα εφαρμοσθεί το μοντέλο που ακολούθησε ο όμιλος και στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ. Οπως είπε, το 50%, περίπου, του τιμήματος θα αξιοποιηθεί για τη μείωση του δανεισμού και το άλλο 50% θα επιστραφεί στους μετόχους, οι οποίοι –τόνισε– στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια τα ΕΛΠΕ και τη συμμετοχή τους στη ΔΕΠΑ.

Η διοίκηση των ΕΛΠΕ εκτιμά ότι στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από αντίστοιχες ομοειδείς εταιρείες, αλλά και ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια που επενδύουν σε υποδομές. Το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένει σήμερα τουλάχιστον οκτώ επενδυτές, οι οποίοι μπορεί να φθάσουν και τους 11. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η ιταλική Italgas, η γαλλική Εngie (συνεταίρος της ΤΕΡΝΑ στην ηλεκτροπαραγωγή), η ισπανική Reganosa, αλλά και η ιταλική Snam (επικεφαλής της κοινοπραξίας Senfluga, που εξαγόρασε το 66% του ΔΕΣΦΑ) και πιθανότατα και τα άλλα δύο μέλη της κοινοπραξίας (fluxys και Enagas). Από πλευράς funds, ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκφράσει εξ Αμερικής, η KKR και η Blackrock, αλλά και η Macquarie από τη μακρινή Αυστραλία.

Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, το μνημόνιο με το ΤΑΙΠΕΔ που ενέκρινε χθες η έκτακτη γενική συνέλευση προβλέπει τη δέσμευση των ΕΛΠΕ για συμμετοχή ως αγοραστή στη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 65% που κατέχει το Δημόσιο, εκδηλώνοντας μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Η συμμετοχή στη φάση των δεσμευτικών προσφορών δεν είναι υποχρεωτική. Το μνημόνιο, ωστόσο, διασφαλίζει για τα ΕΛΠΕ έξοδο από τη μειοψηφική τους συμμετοχή στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, είτε αποφασίσουν να μην υποβάλουν προσφορά είτε υποβάλουν αλλά δεν κηρυχθούν πλειοδότες, καθώς τους δίνει αφενός το δικαίωμα να πουλήσουν το ποσοστό τους στον πλειοδότη που θα αναδείξει ο διαγωνισμός, αφετέρου υποχρεώνει τον πλειοδότη να το αγοράσει με έκπτωση 10% επί του τιμήματος που θα προσφέρει για το 65%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ