ΑΤΖΕΝΤΑ

Η ΚΟΑ μεταξύ Βάγκνερ και Σοπενάουερ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΖΩΗΣ

Ο Τριστάνος και η Ιζόλδη, σε πίνακα του Αγγλου Χέρμπερτ Τζέιμς Ντρέιπερ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οταν ο Ρίχαρντ Βάγκνερ έγραφε τη Β΄ πράξη του μουσικού δράματος «Τριστάνος και Ιζόλδη», η ζωή του θα έλεγε κανείς πως ήταν άνω-κάτω. Τη θέση του στην Οπερα της Δρέσδης την είχε εγκαταλείψει λόγω των πολιτικών αναταραχών στις οποίες συμμετείχε· από τη Μίνα, τη γυναίκα του, είχε απομακρυνθεί, βρίσκοντας πλέον τη μούσα του στο πρόσωπο της Ματθίλδης Βέζεντονκ. Ισως γι’ αυτό, την ίδια εποχή, είχε δεχθεί την επιρροή ενός φιλοσοφικού έργου που μιλούσε για ανεκπλήρωτες επιθυμίες σε ένα γνωστικά αδιαπέραστο κόσμο: ήταν το έργο του Αρθουρ Σοπενάουερ. Τελικά, το «Τριστάνος και Ιζόλδη» αποτέλεσε μία από τις υψηλότερες κορυφές του Ρομαντισμού, αλλά και το άνοιγμα σε ένα νέο κόσμο, γεμάτο χρωματικές κλίμακες και τονική αμφισημία.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή και με τους Στέφαν Φίνκε και Πέτρα Λανγκ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, θα έχει να αντιμετωπίσει μερικές ακόμη προκλήσεις: η Β΄ πράξη δυσχεραίνει τόσο την επικοινωνία αρχιμουσικού και ερμηνευτών, είναι τόσο τεχνικά απαιτητική για τους μουσικούς (χώρια εκείνο το φιλοσοφικό περιεχόμενο, που πρέπει να αναδειχθεί), ώστε στην εποχή της θεωρήθηκε αδύνατον να παιχτεί. Ομως η μεγάλη βραδιά είναι απόψε, στο Μέγαρο Μουσικής.

Η συναυλία αρχίζει στις 8.30 μ.μ., Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ