ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώληση μονάδας ανελκυστήρων της ThyssenKrupp

Βάσει των όρων της συμφωνίας, η ThyssenKrupp θα πωλήσει το σύνολο της εταιρείας της Elevator Technology, ενώ λίγες είναι οι πιθανότητες να διατηρήσει μειοψηφικό μερίδιο σε αυτήν μετά την πώληση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης του βραχίονα κατασκευής ανελκυστήρων Elevator Technology πλησιάζει ο άλλοτε κραταιός κολοσσός ThyssenKrupp, ο οποίος μάλλον δεν θα διατηρήσει μερίδιο σε αυτόν – και, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν αναλυτές, αυτό αποτελεί θέμα προς συζήτηση, εφόσον είναι η πιο επικερδής δραστηριότητα της ThyssenKrupp. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες έγκυρων πηγών, η πώληση θα γίνει με την υψηλότερη αποτίμηση της εταιρείας στα περίπου 16 δισ. ευρώ, γεγονός που θα βοηθήσει την ThyssenKrupp να αποπληρώσει μέρος των χρεών της. Ο πολυσχιδής όμιλος που ίδρυσε το 1811 ο Φρίντριχ Καρλ Κρουπ διέρχεται μια κρίσιμη περίοδο, ενώ το 2019 είχε προειδοποιήσει αρκετές φορές τις αγορές και τους αναλυτές ότι τα έσοδά του θα υποστούν πλήγματα. Επί σειράν ετών, οι μέτοχοι της ThyssenKrupp ασκούσαν πιέσεις για κατάτμηση δραστηριοτήτων και αυτονόμηση μονάδων, ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία της.

Ιδιωτικά κεφάλαια

Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, πρόκειται να είναι η μεγαλύτερη συναλλαγή των τελευταίων 13 ετών που διεκπεραιώνεται με ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια. Δύο κοινοπραξίες διαγκωνίζονται στο τελευταίο, πλέον, στάδιο, ώστε να αποκτήσουν την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου στην κατασκευή ανελκυστήρων. Ο γερμανικός όμιλος, ο οποίος μαζί με τη Siemens είναι συνώνυμο της βιομηχανικής επανάστασης στη χώρα, ανέφερε ότι επικεντρώνεται σε συζητήσεις με δύο κονσόρτσια. Το πρώτο συναπαρτίζουν οι Blackstone, Carlyle και το συνταξιοδοτικό ταμείο Canada Pension Plan Investment Board, ενώ το δεύτερο είναι εκείνο των Advent και Cinven. Βάσει των όρων, η ThyssenKrupp θα πωλήσει το σύνολο της εταιρείας της Elevator Technology, αποτιμώντας την στα 16 δισ. ευρώ, περίπου όσα και το σύνολο του χρέους ολόκληρου του ομίλου και των οφειλών στο συνταξιοδοτικό ταμείο των εργαζομένων. Επιπλέον, είναι λίγες οι πιθανότητες να διατηρήσει μειοψηφικό μερίδιο στην Elevator Technology μετά την πώλησή της. Στις αρχές της εβδομάδας, ο όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται σε μεγάλο εύρος, από την παραγωγή χάλυβα και τα λιπάσματα έως την κατασκευή ανελκυστήρων και υποβρυχίων, είχε ανακοινώσει πως είτε θα πωλούσε ένα πλειοψηφικό μερίδιο είτε το σύνολο της μονάδας.

Τόσο οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων όσο και ο μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου, το ίδρυμα Αλφρεντ Κρουπ φον Μπόλεν και Χάλμπαχ, αντιτείνουν ότι η ThyssenKrupp θα πρέπει να διατηρήσει ποσοστό στην Elevator Technologies. «Προφανώς και θα ήταν επικερδές για την εταιρεία να διατηρήσει μερίδιο», τονίζει στην εφημερίδα Westdeutsche Allgemeine Zeitung η Ούρσουλα Γκάθερ, επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της ThyssenKrupp. «Φυσικά, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες. Αλλά και πάλι, η απόφαση εναπόκειται στη διοίκηση του ομίλου, η οποία θα πρέπει σύντομα να αποφανθεί πώς θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα από την πώληση και πώς θα διοχετευθούν, ειδικά στις δραστηριότητες του χάλυβα», προσθέτει.

Είναι πιθανό, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η οποιαδήποτε πώληση του βραχίονα των ανελκυστήρων να τον επιβαρύνει με χρέη και αυτό θα περιορίσει τις δυνατότητες καταβολής μερισμάτων, καθιστώντας μη ελκυστική τη διατήρηση μεριδίου. Αν και η αποτίμηση των 16 δισ. ευρώ είναι υψηλή και υπερδιπλάσια της αποτίμησης του υπόλοιπου ομίλου ThyssenKrupp, δεν είναι και η πιο γενναιόδωρη. Μια προσφορά άνω των 17 δισ. ευρώ είχε υποβάλει η φινλανδική εταιρεία Kone, η οποία ωστόσο αποσύρθηκε. Αναλυτές τονίζουν, εν κατακλείδι, ότι πρόκειται για λυπηρή εξέλιξη, αλλά ο γερμανικός όμιλος δεν έχει καιρό για χάσιμο εάν επιθυμεί να εξορθολογίσει τη λειτουργία του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ