Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Σας καταθέτω τον συγκλονισμό μου

Κύριε διευθυντά
Τα δύο τελευταία «Γράμματα από το μέτωπο» του εκλεκτού συνεργάτη της «Κ» και βραβευμένου συγγραφέα Ηλία Μαγκλίνη με συγκίνησαν κατάβαθα. Οσοι γίναμε γονείς και μεγαλώσαμε παιδιά μπορούμε να συναισθανθούμε το ψυχικό άλγος του πατέρα όταν έχει να αντιμετωπίσει μια αναπάντεχη ασθένεια ενός τετράχρονου, αθώου και ανήμπορου να εκφρασθεί σπλάχνου του.

Οι εικόνες που μας έχει μεταφέρει τις δύο τελευταίες Κυριακές με την πονεμένη γραφίδα του είναι συγκλονιστικές και μας έχουν προκαλέσει οικογενειακώς δάκρυα συμπόνιας και συμπαράστασης στη δραματική κατάσταση που βιώνει και που πιστεύουμε ότι θα ξεπεραστεί σύντομα. Με την ιδιαίτερη εκτίμηση που τρέφω στο πρόσωπό του, καθώς τον έχω γνωρίσει από κοντά, θέλω να γνωρίζει ότι νοερά βρίσκομαι συνεχώς κοντά του, συμμερίζομαι τον ανείπωτο πόνο του και προσεύχομαι να αναρρώσει γρήγορα  το αγγελούδι του, στον ίδιο, δε, να δίνει κουράγιο και δύναμη Εκείνος που σήκωσε τον βαρύ σταυρό του μαρτυρίου, ώστε να αντιμετωπίσει με υπομονή και καρτερικότητα την απρόσμενη καταιγίδα που ανεξερεύνητα τον έπληξε.

Δημητριος Δημηνας, Δικηγόρος, Κατερίνη

Η ευσυνειδησία δεν διδάσκεται

Κύριε διευθυντά
Στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 22/2/2020, διάβασα στη σελ. 7 το ρεπορτάζ του αξιόλογου δημοσιογράφου Απόστολου Λακασά, με τίτλο «Πακέτο αλλαγών στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης» που θα κάνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Επειδή το ρεπορτάζ παρουσιάζει τέσσερα θέματα, θα αναφερθώ στα δύο και ειδικότερα στη θέση του σχολικού συμβούλου και όπως προκύπτει, απαιτούνται οκτακόσιοι (800) σχολικοί σύμβουλοι. Σύντομα θέτω τις απορίες μου:

α) Από ποια επιτροπή θα γίνει η επιλογή των σχολικών συμβούλων; Η επιτροπή θα είναι δίκαιη και αντικειμενική;

β) Ποιο θα είναι το αντικείμενο προσφοράς του σχολικού συμβούλου στην Α/θμια και Β/μια Εκπαίδευση; Συμβουλευτική και σε ποίο αντικείμενο; Μήπως θα είναι αξιολογική συντάσσοντας τις εκθέσεις των εκπαιδευτικών; Δεν καθορίζεται αυτό με πλήρη σαφήνεια και κάθε λεπτομέρεια.

γ) Εάν γίνει νόμος για τη δημιουργία σχολικού συμβούλου και μετά με υπουργικές αποφάσεις καθοριστούν οι αρμοδιότητές τους, όλες αυτές θα ακυρωθούν από το ΣτΕ.

δ) Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ πιστεύω ότι θα λάβουν αρνητική θέση.

ε) Οι οκτακόσιες θέσεις υψηλής μισθολογικής κλίμακας είναι τόσο εύκολο να καλυφθούν από το υπουργείο Οικονομικών;

στ) Στην εκπαίδευση, καλύτερος σύμβουλος για κάθε εκπαιδευτικό είναι η συνείδησή του και κανένας δεν μπορεί να του επιβάλλει τίποτα. Η προετοιμασία του δασκάλου για το μάθημα, η διαυγής διδασκαλία του σύμφωνα με επιστημονικά και παιδαγωγικά αποδεκτές διδακτικές πρακτικές, η αξιολόγηση των μαθητών προφορικά και γραπτά, όλα τα παραπάνω είναι τα καθήκοντά του και η ευσυνειδησία του.

Ως προς τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που λέγεται ότι θα φτιαχτούν 240 στην Α/βθμια και Β/θμια Εκπαίδευση, βλέπω αντικειμενικές δυσκολίες στέγασης, επιλογής προσωπικού, επιλογής μαθητών κ.λπ. Τέλος, ας μη βιάζεται η κυρία υπουργός. Το υπουργείο Παιδείας είναι πολυσύνθετο, λαμβάνοντας μεγάλο μέρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Ι.Θ. Χαϊνης, Ομ. καθηγητής Ε.Μ. Πολυτεχνείου, Κηφισιά

Ο άρπαγας Ερντογάν, ο ΟΗΕ και οι ΑΟΖ

Κύριε διευθυντά
Από το εξαιρετικά εμπεριστατωμένο άρθρο του Βασίλη Νέδου στην «Κ» της 16/02/20 συνάγεται ότι –επικυρώνοντας τη συμφωνία Σαράζ - Ερντογάν– ο ΟΗΕ είναι απλός διεκπεραιωτής αυθαίρετων οριοθετήσεων και εν γένει διεκδικήσεων που απορρέουν από συμφωνίες μεταξύ αναγνωρισμένων, έστω διεθνώς, κυβερνήσεων.

Με την ίδια λογική θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε και εμείς με το... Μαρόκο στη χάραξη μιας διαγώνιας στη Μεσόγειο ζώνης που θα ενώνει τις ΑΟΖ μας και μετά την κατάθεση της συμφωνίας μας στον ΟΗΕ θα αναμένουμε απλώς την επικύρωσή της, διά της αναρτήσεως των συντεταγμένων θαλάσσιας δικαιοδοσίας που θα έχουμε ορίσει στο μεταξύ μας μνημόνιο.

Βεβαίως, αυτό επαναφέρει το πόσο τραγικά πίσω έχουμε μείνει στον καθορισμό των μεταξύ μας ΑΟΖ με Αίγυπτο (έτσι θα είχαμε κόψει τον δρόμο της Τουρκίας) αλλά ακόμη και με την Ιταλία.

Με δεδομένα όλα αυτά πιστεύω ακράδαντα, ότι πλέον είναι κατάλληλη αυτή η στιγμή για την προσεκτικά προετοιμασμένη άσκηση του δικαιώματός μας στην επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια.

Ας πάψουμε, απέναντι σε έναν αρπακτικό γείτονα, να λέμε ότι δεν διεκδικούμε τίποτε, ούτε καν αυτό το αυτονόητο δικαίωμά μας.

Μιχ. Λιωσης

Ελληνοτουρκικά και περί διπλωματίας

Κύριε διευθυντά
Πολύς λόγος γίνεται την τελευταία περίοδο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, και όχι αναίτια τη στιγμή που η Τουρκία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εκδηλώνει μία ιδιαίτερα επιθετική στρατηγική, από το Αιγαίο έως την Κύπρο, ιδωμένη υπό το πρίσμα ενός ιστορικού και περαιτέρω γεωπολιτικού αναθεωρητισμού.

Από τη στιγμή που το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε κυβερνητικά καθήκοντα  δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην επιδίωξη «διεθνοποίησης» του ζητήματος της επιθετικής πολιτικής της Τουρκίας, με άξονα και την καταγγελία του τουρκολιβυκού μνημονίου για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών. Και σαφώς το τουρκολιβυκό μνημόνιο είναι μη συμβατό με το διεθνές δίκαιο.

Βλέπουμε πως η πολιτική συμμετοχής σε τριμερείς συμμαχίες - μέτωπα, εναλλάσσεται με την αλλού σύσφιγξη και αλλού εμβάθυνση διμερών σχέσεων.

Ακριβώς και λόγω των εξελίξεων που καθίστανται ιδιαίτερα πυκνές την τελευταία περίοδο, στο συγκεκριμένο πεδίο, θεωρούμε ότι η ελληνική εξωτερική πολιτική οφείλει να λάβει στρατηγικά χαρακτηριστικά, διαμορφώνοντας τις δικές της αιχμές δίχως να ακολουθεί τις επιλογές και τις κινήσεις στις οποίες προβαίνει η Τουρκία. Ανοιχτό πρέπει να είναι ένα ρεπερτόριο διπλωματικών επιλογών (που συμπεριλαμβάνει και τη Χάγη) από το οποίο μπορεί να αναδειχθεί το υπόδειγμα της διασφάλισης των θέσεων της χώρας σε όλα τα επίπεδα.

Σιμος Ανδρονιδης, Υποψήφιος διδάκτωρ στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ

Οι άνω των 8, 12 κ.λπ. και μια απαίτηση

Κύριε διευθυντά
Ολα τα κανάλια και όλες οι εκπομπές τους, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις –ας με συγχωρήσουν που δεν θυμάμαι το όνομα των εξαιρέσεων– αναφέρουν τη γνωστή πλέον ανακοίνωση: «Κατάλληλο για άνω των 8 ή για άνω των 12...». 

Η ελληνική γλώσσα μετά τη διατύπωση «κατάλληλο για» απαιτεί ένα ουσιαστικό, π.χ. ενοικιάζεται δωμάτιο κατάλληλο για φοιτητές, ή ξηρές τροφές κατάλληλες για γάτες κ.λπ. Η έκφραση: κατάλληλο για άνω των 8... «δεν στέκει» στα ελληνικά, μπορεί κάλλιστα κάποιος να αναρωτηθεί π.χ. για τι είδους πλάσματα άνω των 8, σκύλους, εξωγήινους; Ας το συμπληρώσουν λοιπόν οι αρμόδιοι: κατάλληλο για άτομα άνω των 8 ετών ή κατάλληλο για παιδιά/εφήβους άνω των... 

Τα παραπάνω δεν είναι φιλολογικές ιδιοτροπίες, είναι απαίτηση ενός απλού Ελληνα πολίτη που αρνείται τον ευτελισμό της γλώσσας του – νησιά και ξερονήσια επιχειρούν να μας τα πάρουν, ας κρατήσουμε  τουλάχιστον τη γλώσσα μας. 

Κικη Αλατζογλου, Αθήνα

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ