Υποβολείο

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτό το γνωρίζαμε, αφού ζούμε συνέχεια γύρω μας «ιστορίες καθημερινής τρέλας». l Να όμως τώρα που το πιστοποιεί και επιστημονική έρευνα: l Μόλις το 12% των Ελλήνων είναι ορθολογιστές. l Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Π. Πετράκη του Πανεπιστημίου Αθηνών – αλλά, για κάτσε. l Μόνο το 12%; Δηλαδή και το υπόλοιπο, τι είμαστε οι Ελληνες; l Ε, το 25% από «το υπόλοιπο» είμαστε μη ορθολογιστές. l Και το υπόλοιπο του υπολοίπου, κάπου 63%, χαίρε χάος απροσμέτρητον. l Αγεται και φέρεται «από τον φόβο της αβεβαιότητας για το αύριο». l Ας μου επιτραπεί, όμως, να διατηρώ μια μικρή αμφιβολία. l Διότι και χωρίς «τον φόβο της αβεβαιότητας», ορθολογισμός σ’ ετούτα ’δω τα χώματα δεν έχει και πολλές ελπίδες ευδοκίμησης.

l Διαβάζω στα «Νέα» για τις μεταρρυθμιστικές προθέσεις της κυβέρνησης (Ελένη Ευαγγελοδήμου, 24/2): l «Στο ίδιο μεταρρυθμιστικό αφήγημα εντάσσεται επιπλέον το πρότζεκτ για την υπόγεια ανάπτυξη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και την ενοποίησή του με το ΕΜΠ.

l Ο πρωθυπουργός εμφανίζεται και εδώ αποφασισμένος, περιγράφοντας στους συνομιλητές του μια σημαντική αστική και οικονομική ανάπλαση. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός αγγίζει, πάντως, και το ευρύτερο κεφάλαιο “τάξη και ασφάλεια”…» l – προσδοκάται, δηλαδή, ότι με την ενοποίηση Μουσείου – ΕΜΠ θα υπάρξει και αποκατάσταση της νομιμότητας τόσο στα αναρχοκρατούμενα κτίρια του Πολυτεχνείου όσο και γενικότερα στα πέριξ Εξάρχεια. l Μάλιστα. l Πλην όμως, το πρωί της ίδιας ημέρας (24/2), άλλα ελάλησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και στον Παύλο Τσίμα: l «Τις επόμενες 10 μέρες θα μας δοθεί η μελέτη σκοπιμότητας που εκπονείται για την επέκταση του Μουσείου, ώστε να έχουμε τον οδικό χάρτη για να προχωρήσουμε. l Στόχος μας είναι να αναπτυχθεί το Μουσείο εν υπογείω στον χώρο του προκηπίου, να συνδεθεί με το Ακροπόλ και κάποια στιγμή να συλλειτουργήσει με το Πολυτεχνείο».

l Αποκάλυψε, δηλαδή, η υπουργός ότι δεν πρόκειται το Μουσείο να ενωθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο με το Πολυτεχνείο, παρά τα όσα είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και παρά τις ακόμη και σήμερα, σύμφωνα με τα «Νέα», προθέσεις του. l Αντίθετα, το Μουσείο θα ενωθεί «εν υπογείω με το Ακροπόλ», στην απέναντι πλευρά της Πατησίων. l Και, ινσαλά, «κάποια στιγμή», ελπίζει η αρμόδια υπουργός, «να συλλειτουργήσει με το ΕΜΠ». l Εμένα μου φαίνεται ή πράγματι άλλα έχει διακηρύξει ο Μητσοτάκης και άλλα δρομολογούνται;

l Διότι αυτά που η αρμόδια υπουργός περιγράφει είναι άλλα. l Πολύ άλλα. l Το ενσταντανέ προ αρκετών ετών. l Σε σύναξη νεοδιορισθέντος υπουργού Πολιτισμού, κάποιος του συστήνει την ποιήτρια Κική Δημουλά.

l «Κάτσε εδώ Κική», της απευθύνει αυτός τον λόγο, σε άπταιστο ενικό και ανοίκεια οικειότητα. l Ενιωσα εγώ, δηλαδή, τότε. l Οι πολιτικοί συνηθίζουν να συμπεριφέρονται με μια ανυπόφορη συγκαταβατικότητα στους καλλιτέχνες, είχε πει κάποτε ο Μάνος Χατζιδάκις. * Και προειδοποίησε: «Αλλη φορά υπουργός που θα μου χασκογελάσει μόλις με δει, θα φάει καλαμιά». l Θυμήθηκα αυτά, l μαζί και ανάλογους «τρόπους» πολλών καλλιτεχνών, l όταν την επομένη του θανάτου της ποιήτριας είδα στο Διαδίκτυο ένα σύντομο βίντεο που ανέβασε πασίγνωστη τραγουδίστρια.

l Την έδειχνε να έχει τραβήξει πάνω της, μ’ ένα τρυφερό κεφαλοκλείδωμα, τη σεβάσμια, και ηλικιακώς πια, Δημουλά l και να της τραγουδά την «Ανοιξη» των Νικολακοπούλου – Κραουνάκη. l Κι όταν έφτασε στο «κι έτσι ξαφνικά όπως θα μπαίνει η άνοιξη, μια και καλή θα σε ξεγράψω», l «Οχι, δεν θα σε ξεγράψω!» χαχάνισε μπροστά στο κεφαλοκλειδωμένο πρόσωπο της ποιήτριας. l Αυτό το πόσταρε την ημέρα του θανάτου της. l Θα το βρήκε «πολύ γλυκό».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή