«Σπιτικές» παραστάσεις χωρίς κινητά να χτυπούν

«Σπιτικές» παραστάσεις χωρίς κινητά να χτυπούν

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάποτε ήταν το Θέατρο της Δευτέρας που έφερνε τις παραστάσεις στα σπίτια μέσα από τη μικρή οθόνη. Σήμερα είναι το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν που φέρνει το θέατρο στο σπίτι αξιοποιώντας την τεχνολογία του Διαδικτύου, σε μια προσπάθεια να έρθει κοντά στο θεατρόφιλο κοινό που δεν μπορεί να προσέλθει στις παραστάσεις του λόγω κορωνοϊού.

«Ηταν κάτι που είχα στον νου μου από την αρχή που ξέσπασε αυτή η επιδημία», μας λέει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη, προσθέτοντας ότι αυτή η πρωτοβουλία δεν έρχεται να αντικαταστήσει τη λειτουργία του θεάτρου, που συνεχίζεται κανονικά. Τουλάχιστον ακόμη.

Πρακτικά, οι παραστάσεις του θεάτρου θα βιντεοσκοπηθούν από πολυκάμερο κινηματογραφικό συνεργείο και τον σκηνοθέτη Διαμαντή Καραναστάση και το υλικό θα ανέβει στη γνωστή πλατφόρμα Vimeo. Με ένα μικρό αντίτιμο οι θεατές θα αποκτούν πρόσβαση στη βιντεοσκοπημένη παράσταση για μερικές ώρες, ώστε να μπορούν να τη δουν μόνοι τους, αν βρίσκονται σε οικειοθελή απομόνωση στο σπίτι, ή με φίλους – αλλά καλύτερα όχι με πολλούς.

Αυτές τις μέρες ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της παράστασης «Εντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ, μας λέει η κ. Κάλμπαρη, και σταδιακά θα ακολουθήσουν και τα άλλα έργα που ανεβαίνουν αυτή την περίοδο στη Φρυνίχου και στο Υπόγειο, όπως το «Χρονικό του χρόνου», ο «Οθέλλος», η «Ηλέκτρα» αλλά και το «Χωρίς Οικογένεια» της παιδικής σκηνής και το «Μια μέρα χωρίς #» της εφηβικής σκηνής.

«Το θέατρο είναι μια πράξη ζωντανή, το γνωρίζουμε αυτό, αλλά υπό αυτές τις συνθήκες θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε αυτή την αίσθηση όσο καλύτερα μπορούμε. Είναι κάτι πρωτόγνωρο για όλους μας, αλλά νομίζω ότι η τέχνη πάντα μας βοηθάει σε καιρούς δύσκολους και σε καιρούς ανασυγκρότησης», σημειώνει η κ. Κάλμπαρη.

Η δραματική σχολή του θεάτρου έκλεισε στο πλαίσιο των μέτρων που ελήφθησαν για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, αλλά το θέατρο συνεχίζει τη λειτουργία του με αυξομειώσεις στην προσέλευση του κοινού. Οι παραστάσεις που προσελκύουν ένα πιο νεανικό κοινό, όπως ο «Οθέλλος», μας λέει η κ. Κάλμπαρη, δεν παρουσιάζουν μείωση, ενώ άλλες που απευθύνονται σε μεγαλύτερης ηλικίας θεατρόφιλους είναι μειωμένες κατά 50%. «Απολυμαίνουμε, αερίζουμε τους χώρους, λέμε και στον κόσμο να κάθεται σε μια απόσταση ο ένας από τον άλλον. Αλλοι μας ακούν, άλλοι όχι», μας λέει.

Η πρωτοβουλία του Θεάτρου Τέχνης είναι σημαντική για το ίδιο το θέατρο και τους εργαζομένους, ηθοποιούς και τεχνικούς, για τους θεατές που θα περνούν αρκετές ώρες στο σπίτι τους, αλλά είναι και μια στάση «αντίστασης» στην ανησυχία, στο αίσθημα παραίτησης και βεβαίως ανίας που μπορεί να προκαλέσει ο (αυτο)περιορισμός λόγω της επιδημίας. Με παρόμοιο σκεπτικό, η όπερα La Fenice της αποκλεισμένης πια Βενετίας στρίμαρε μια συναυλία ενός κουαρτέτου εγχόρδων και αντί χειροκροτημάτων «γέμισε» χαρούμενα emoji. Η Συμφωνική της Σαγκάης ακύρωσε τις παραστάσεις της, αλλά οι μουσικοί της αποφάσισαν να κάνουν μαθήματα μέσω Διαδικτύου από το σπίτι τους. Είναι μια ένδειξη ότι, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει τρόπος. Μπορεί όχι για όλα, ίσως για τα περισσότερα. Τουλάχιστον, κανένα κινητό δεν θα χτυπήσει την ώρα της παράστασης.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή