ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική online πλατφόρμα επιμόρφωσης

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

Η εταιρεία έχει έδρα το Οστιν του Τέξας και παρουσία στη Θεσσαλονίκη, όπου εργάζονται 70 άτομα από τα 110 που απασχολεί συνολικά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη δική τους «διαδικτυακή» ακαδημία για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προσωπικού μπορούν να δημιουργήσουν online, εταιρείες απ’ όλους τους κλάδους, με τη βοήθεια της πλατφόρμας που έχει αναπτύξει η ελληνική νεοφυής εταιρεία Schoox.

Η εταιρεία, με έδρα το Οστιν του Τέξας και παρουσία στη Θεσσαλονίκη –όπου εργάζονται 70 άτομα από τα 110 που απασχολεί συνολικά η εταιρεία– έχει κατορθώσει από το 2012, όταν ξεκίνησε η δραστηριότητά της, να «επιμορφώσει» μέσω του τεχνολογικού της εργαλείου περίπου 6 εκατομμύρια υπαλλήλους από 120 χώρες. «Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πολυεργαλείο που θέτει στο επίκεντρο τον υπάλληλο και τη διαδικτυακή του εκπαίδευση. Περιλαμβάνει ωστόσο και άλλες λειτουργικότητες που βοηθούν μια επιχείρηση να αναπτύξει τις δεξιότητες του προσωπικού της», αναφέρει στην «Κ» ένας εκ των ιδρυτών και CCO της εταιρείας, Κώστας Βασιλείου. «Μέσα από την πλατφόρμα οι εταιρείες μπορούν να αναθέσουν online μαθήματα στους υπαλλήλους τους. Αυτά είτε είναι υποχρεωτικά (πιστοποιήσεις, compliance training) είτε θα τους βοηθήσουν να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα και αποδοτικότερα. Ταυτόχρονα οι υπάλληλοι μπορούν να αναπτύξουν τις όποιες δεξιότητες απαιτούνται ώστε να αναβαθμιστούν επαγγελματικά». 

Ετσι, μέσω της Schoox κάθε διεύθυνση ή τμήμα της εταιρείας μπορεί να παρακολουθεί άμεσα την εκπαιδευτική διαδικασία και να βλέπει σε πραγματικό χρόνο την επίδραση που αυτή έχει στην ανάπτυξη και τη λειτουργία της επιχείρησης. Με τη σειρά του, και ο υπάλληλος μπορεί με ένα κλικ να δει ποια είναι τα προτεινόμενα –από την πλατφόρμα– βήματα για να εξελιχθεί σε υπεύθυνος τμήματος ή διεύθυνσης. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου, «με βάση τις δεξιότητες που απαιτούνται γι’ αυτές τις θέσεις, το σύστημα θα του δείξει τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τις εξετάσεις και τα σεμινάρια που πρέπει να παρακολουθήσει για να καταφέρει να θέσει τον εαυτό του υποψήφιο γι’ αυτή τη θέση».

Ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται η Schoox λέγεται talent development, και ειδικά στις ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος. Η αξία του μάλιστα υπολογίζεται έως το 2023 να ανέλθει στα 15 δισ. δολάρια. «Παγκοσμίως πλέον, υπάρχουν πάνω από 700 εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο, ενώ οι πρώτες εταιρείες που άρχισαν να λανσάρουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής εκπαίδευσης ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1990. Τα συστήματά τους όμως ήταν δύσχρηστα και δεν παρείχαν προς τις επιχειρήσεις την απαραίτητη ευελιξία».

Η Schoox συνιστά μία εταιρεία που βρίσκεται πλέον σε στάδια ωρίμανσης, μετρώντας 1.500 πελάτες από εταιρείες διαφόρων κλάδων (υγεία, αυτοκινητοβιομηχανία, τεχνολογία, εστίαση κ.ά.) με 100 έως 500.000 υπαλλήλους. «Την πλατφόρμα μας τη χρησιμοποιούν κυρίως εταιρείες με έδρα την Αμερική, που έχουν όμως παρουσία σε 120 χώρες. Μερικά παραδείγματα είναι η KIA USA, Takeda, FedEx, Subway, LG, REMax, BNI, κ.ά». Στη Θεσσαλονίκη η Schoox διατηρεί το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης, ενώ στην Αμερική, όπου απασχολούνται 40 άτομα, φιλοξενείται το τμήμα των πωλήσεων και business development. Η δε δημιουργία της επιχείρησής τους ήταν κυριολεκτικά ένα ρίσκο, καθώς πριν εγκαταλείψουν την Ελλάδα της κρίσης, τον Ιανουάριο του 2012, οι τρεις ιδρυτές, ο Κώστας Βασιλείου, ο Λευτέρης Ντουάνογλου και ο Βασίλης Λώλος, δούλευαν ήδη ως στελέχη σε εταιρείες πληροφορικής. «Εκείνη την περίοδο είχαμε ήδη δημιουργήσει το προϊόν μας. Αποφασίσαμε λοιπόν, εγώ με τον Λευτέρη, να αφήσουμε τις δουλειές μας αλλά και τις οικογένειές μας και να αναζητήσουμε χρηματοδότηση στην Αμερική. Αφού καταφέραμε να αντλήσουμε τα πρώτα χρήματα, δημιουργήσαμε στο Οστιν τα κεντρικά μας γραφεία, διατηρώντας παράλληλα παρουσία και στη Θεσσαλονίκη, όπου εκεί θα πραγματοποιούνταν η ανάπτυξη του προϊόντος μας», καταλήγει ο ίδιος.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ