Δοκιμάζοντας τη νέα HONDA AFRICA TWIN 1100

Δοκιμάζοντας τη νέα HONDA AFRICA TWIN 1100

4' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Η Honda για το 2020 προχώρησε σε ανανέωση της οικογένειας Africa Τwin τόσο στην απλή έκδοση όσο και στην έκδοση Adverture Sports η οποία έγινε ακόμα πιο τουριστική αλλά και πολύ πιο εύκολη σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Οι επεμβάσεις που έχει δεχθεί η έκδοση Adventure Sports της επιτρέπουν να κοντραριστεί με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της κατηγορίας και εδώ η καμπάνα χτυπάει για το “BMW 1200 GS ADVENTURE” έχοντας πλέον μια μοτοσυκλέτα έτοιμη να ταξιδέψει σε κάθε ήπειρο όχι απαραίτητα από άσφαλτο μόνο.
 
Η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει πολύ, με τις αλλαγές να είναι πολύ προσεκτικές ώστε να μην αλλοιωθεί η εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.
 
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα του νέου Africa 1100 έχουμε έναν βελτιωμένο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα euro 5, 1.084 κυβικών (από τα 1.000 που ήταν πριν) και αυξημένη ιπποδύναμη στους 100,5 ίππους (αύξηση 7%) και 10,7kgm ροπής (αύξηση και 6%) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ο οποιος έχει υποστεί καποιες αλλαγές σε χρονισμό βαλβίδων, ψεκασμό, κεφαλή και εξάτμιση.
 
Η πρώτη και πιο βασική αίσθηση που αποκομίζεις πάνω στην νέα Adventure Sports είναι ότι είναι πιο ελαφριά  και δεν είναι τόσο ψηλή όπως η προηγούμενη.
 
Εύκολα θα μπορούσε να πει κάποιος ότι έχασε 100 κυβικά παρά πήρε!
 
Η διαφορά αυτή ομως προκύπτει τόσο από το ύψος της σέλας όσο και από τις κοντυτερες διαδρομές των αναρτήσεων.
 
Το πλαίσιο είναι νέο στενότερο, οπως νέο είναι και το ψαλίδι το οποίο βασίζεται στο design του ψαλιδιού CRF 450 και γενικότερα η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο μαζεμένη σε διαστάσεις.
 
Η έκδοση Adventure Sports που οδηγήσαμε είναι εφοδιασμένη με νέο DCT κιβώτιο το οποίο είναι σαφώς πιο βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται σε περισσότερες στροφές πλέον και τα κατεβάσματα νωρίτερα, δυο στοιχεία που κάνουν το νέο Africa ακόμα πιο εκρηκτικό και άμεσο στην απόδοση του.

 
 
Η Honda Africa Twin Adventure Sports, έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ στα 24,8 λίτρα και αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με την εταιρία, πλατύτερο φέρινγκ, ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε 5 θέσεις, θερμαινόμενα γκριπς αλλά και tubeless ελαστικά σε αντίθεση με την απλή Africa που φοράει σαμπρέλες.
 
Η θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας και αυτό είναι ένα προνόμιο που έχουν όλα τα Africa Twin από τα προηγούμενα μοντέλα μεχρι και αυτό, μόνο μια ένσταση έχουμε στο ύψος της ζελατίνας το οποίο μας δυσκόλεψε λίγο την ορατότητα.
 
Παμε τώρα να δούμε το ηλεκτρονικό της οπλοστάσιο το οποίο θα εντυπωσιάσει μεν αλλά μπορεί και να δυσκολέψει μερικούς μέχρι να το καταλάβουν όχι λόγω δυσχρηστιας αλλά λόγω των πολλών ενδείξεων που παρέχει.
 
Έχουμε λοιπόν 4 riding modes, Το Tour, urban, gravel και off road καθώς και δυο τα οποία τα φτιάχνεις εσυ όπως ακριβώς θες.
 
Το καθένα από αυτά επιλέγεται ανάλογα με τις συνθηκες οδοστρώματος αλλά και την οδηγική διάθεση του αναβάτη και όρεξη να έχεις να παίζεις με τις παραμέτρους.
 
Συνεχίζοντας η νέα Adventure Sports είναι εφοδιασμένη με Traction control, wheelie control, cruise control, cornering ABS καθώς και Rear lift control.
 
Όλα τα παραπάνω δεν εμφανίζονται οπως είναι φυσικό στο φτωχό όργανο που υπήρχε πριν αλλά σε μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών touchscreen παρακαλώ!
 
Η νέα Africa Twin είναι εφοδιασμένη με μια μονάδα 6 αξόνων της Boch, μονάδα που αντιλαμβάνεται την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο δίνοντας όλα τα στοιχεία κίνησης που χρειάζονται με ακρίβεια και αξιοπιστία.
 
Τα φρένα είναι της Nissin με δυο δίσκους 310 χιλιοστών για μπροστά και έναν 256 χιλιοστών για πίσω, έχουν καλό αρχικό δάγκωμα και δεν είναι ούτε εντυπωσιακά αλλά ούτε και αδιάφορα.
 
Μπαίνοντας σε χωμάτινο τερέν επιλέγουμε το Gravel mode με απενεργοποιημένο το ABS.
 
Η χαλαρή βόλτα μπορεί να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και κει ακριβώς καταλαβαίνεις πόση δουλειά έχει πέσει ώστε η μοτοσυκλέτα παρόλα τα σχεδόν 250 κιλά της και τον όγκο της να οδηγείται τόσο εύκολα.
 
Τα ελαστικά που φόραγε δεν ήταν τα πρώτης τοποθέτηση Bridgestone Batlax αλλά τα αλλάξαμε με τα MICHELIN Anakee Adventure τα οποία δούλεψαν εκπληκτικά τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα ακόμα και αν είναι ένα ελαστικό το οποίο χαρακτηρίζεται ως 70-30.

Ένα ελαστικό ιδανικό για μεγάλες on off μοτοσυκλετες με τακουνατο σχεδιασμό που συμπεριφέρθηκε αψογα όμως και σε κάθε ασφάλτινη κλίση της μοτοσυκλέτας.
 
Προσωπικά με βολεύει περισσότερο η οδήγηση του απλού κιβωτίου στο χώμα και όχι του DCT, αν είστε όμως οδηγός που δεν τον ενδιαφέρει τόσο η επιθετική οδήγηση στο χώμα θα εκπλαγείτε από την ευκολία χειρισμού που σας προσφέρει το DCT κιβώτιο και βέβαια αν έχετε Africa με το παλιό DCT κιβώτιο θα καταλάβετε αμέσως την διαφορά στις αλλαγές σχέσεων ειδικά στα mode D & S.

 
Ουσιαστικά η HONDA AFRICA TWIN είναι η πρώτη φορά που εναντιώνεται απέναντι στον ανταγωνισμό παρουσιαζοντας μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα και στις δυο εκδόσεις της που στόχο έχει να τραβήξει το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών που ψάχνουν ενα ολοκληρωμένο σύνολο που θα τους συντροφέψει σε κάθε ταξίδι τους εντός ή εκτός συνόρων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή