Δοκιμή KTM 790 Adventure

3' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Η ΚΤΜ έχει δυνατή παράδοση στις adventure μοτοσυκλέτες, αλλά και στους αγώνες rally όποτε από μόνα τους αυτά τα δυο στοιχεία είναι αρκετά ώστε η συνταγή της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας όχι απλά να είναι πετυχημένη αλλά κάτι παραπάνω!

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Μοτοσυκλέτες φτιαγμένες να αντέχουν σε σκληροτράχηλες διαδρομές, μοτοσυκλέτες που φέρνουν κάθε χρόνο νίκες στον πιο δύσκολο αγώνα του κόσμου (Rally Dakar), μοτοσυκλέτες που ο κόσμος ξερει ότι θα του προσφέρουν απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση ότι τερέν και αν επιλέξει.
Το 790 ουσιαστικά είναι ο απόγονος των 950 & 990, δυο εμβληματικά μοντέλα τα οποία ακόμα μέχρι και σήμερα είναι η πρώτη επιλογή αγοράς στις adventure πωλήσεις παγκοσμίως.
Η δημιουργία της νέας δικύλινδρης σειράς 790 Adventure συμπληρώνει την οικογένεια της περιπέτειας παρέχοντας μια φιλική και απόλυτα all round μοτοσυκλέτα.
 
Η εξωτερική του εμφάνιση είναι αυτή που ξενίζει και τους περισσότερους με την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ να βρίσκεται χαμηλά και με τα δυο δοχεία αριστερά και δεξιά να πετάγονται σαν εξογκώματα.
Οι Αυστριακοί όμως δεν το έβαλαν στην τύχη το ρεζερβουάρ χαμηλά.
Είναι γνωστό πως η συγκέντρωση μαζών χαμηλά βοηθά πολύ στην οδήγηση ειδικά αν πρόκειται για off road εξορμήσεις ενώ ένα δεύτερο στοιχείο είναι πως αυτά τα δυο εξογκώματα σε περιπτωση μικρής πτώσης γίνονται μοχλός της μοτοσυκλέτας ώστε πολύ εύκολα και γρήγορα να μπορέσουμε να την σηκώσουμε και να συνεχίσουμε την πορεία μας.

 
Ο δικυλιδρός κινητήρας των 799 κυβικών αποδίδει 95 άλογα στις 8.000 στροφές και η ροπή φθάνει τα 9 κιλά στις 6.600 στροφες.
Τα αγωνιστικά γονίδιά της εταιριας φαίνονται κατευθείαν στο πρώτο χούφτωμα του γκαζιού και μην ξεχνάτε ότι ο κινητήρας είναι από το 790 Duke, όποτε δικαιολογημένες οι δυνατότητες του, μόνο που εδώ είναι προσαρμοσμένος στην travel enduro φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας.
 
Αν και γενικά ο αστικός μύθος λέει ότι οι μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ απευθύνονται σε αναβάτες με περισσότερες οδηγικές ικανότητες εδώ θεωρώ ότι ακόμα και ένας αρχάριος θα μπορεί να σταθεί πάνω της και να την ευχαριστηθεί τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα.

Κάτι που δεν ισχύει στην έκδοση R η οποία πραγματικά απευθύνεται σε pro αναβάτες ή σε αναβάτες που θέλουν να δουλέψουν πάνω στην μοτοσυκλέτα κάνοντας κυριολεκτικά «παπάδες».
 
Απο τα πρώτα κιόλας μέτρα κουμπώνω ιδανικά πάνω του κάτι που η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα ενώ ο συνεπιβάτης που έχω μαζί μου κάθεται καλύτερα ακόμα και από 1290.
Ο συμπλέκτης είναι μαλακός προοδευτικός, δεν κουράζει καθόλου και γενικά η αυτοπεποίθηση που σε γεμίζει δεν συγκρίνεται με άλλη μοτοσυκλέτα!
Η απόκριση του γκαζιού άμεση, οι ταχύτητες στο κιβώτιο κουμπώνουν μαλακα και γενικά η διάθεση που κυριαρχεί  είναι να του πιεις το αίμα!
 
Ο κινητήρας συνοδεύεται από 3 riding modes, το street, το rain και το off-road με το καθένα να προσφέρει διαφορετικές αποκρίσεις στο γκαζι, στην παρεμβατικότητα του ABS και του traction control ενώ πέρα από αυτά το 790 συνοδεύεται και από cornering ABS!
 
Η έκδοση R έχει και το mode Rally το οποίο μεταμορφώνει την μοτοσυκλέτα σε πραγματικό κανίβαλο εκτός δρόμου.
 
Στον τομέα των αναρτήσεων το 790 εφοδιάζεται με WP APEX μπροστινό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 43 χιλιοστά και διαδρομή 200 χιλιοστών μη ρυθμιζόμενο ομως και για πίσω ένα αμορτισέρ WP APEX με διαδρομή 200 χιλιοστών και με προφορτιση ελατηρίου.

Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει τέτοια αυτοπεποίθηση να στρίψεις και να κινηθείς τόσο γρήγορα σαν να βρίσκεσαι πάνω σε Duke!
Εντυπωσιακά είναι και τα φρένα τα οποία σταματάνε με την σκέψη το 790 μέσα από δυο  δισκους 320 χιλιοστών για μπροστά με δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικης τοποθέτησης και από έναν δίσκο 260 χιλιοστών για πίσω.
 
 
Το 790 ζυγίζει περίπου 190 κιλά χωρίς καύσιμα και 210 με καύσιμα, κιλά τα οποία δεν φαίνονται σε καμία περίπτωση και εδώ θα ξανά πω για την συγκέντρωση των μαζών και ποσο σημαντικό είναι το χαμηλό κέντρο βάρους του ρεζερβουάρ.
Τα ελαστικά της δοκιμής μας ήταν τα MICHELIN ANAKEE ADVENTURE τα οποία αποδείχθηκαν εξαιρετικά τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα.
 
Η TFT οθόνη των πέντε ιντσών προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες φωτεινότητας του περιβάλλοντος, είναι εύκολη στην πλοήγηση της και ευδιάκριτη!
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ζελατίνα η οποία προστατεύει από τον αέρα παρά την λιγοστά πλαστικά που υπάρχουν γύρω της.
 
Η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμάνθηκε απο 5,5 μέχρι 6,5 ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης σας και το κόστος απόκτησης είναι τα 13.790€
 
Όχι δεν είναι λίγα τα 14.000€ για μια μοτοσυκλέτα 800 κυβικών την στιγμή που με αυτά τα λεφτά μπορείς να παίξεις σε μεγάλη κατηγορία.

Αναλογιστείτε όμως ότι έχετε επιδόσεις μιας ΚΤΜ, μπορείτε να κινηθείτε αξιοπρεπώς όπου θέλετε, να στρίψετε, να μπείτε χώμα και να οδηγήσετε χωρίς περιορισμούς, χωρίς να έχετε από κάτω σας τον κλασικό τεράστιο όγκο που έχουν οι μεγάλες on off και το πιο βασικό ότι σε αυτή την κατηγορία κανείς ανταγωνιστής δεν προσφέρει όλα τα παραπάνω!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή