Σε «υπόγεια» τροχιά ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος στον Πειραιά

Σε «υπόγεια» τροχιά ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος στον Πειραιά

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα βήμα πιο κοντά στην υπογειοποίηση των γραμμών του μεταξύ Νέου Φαλήρου και Πειραιά βρίσκεται η γραμμή 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) καθώς φαίνεται ότι βρέθηκε η μέθοδος χρηματοδότησης του έργου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συζητείται έντονα η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Η ένταξη μάλιστα του έργου (προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ περίπου) στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο θεωρείται δεδομένη με αποτέλεσμα το έργο να φαίνεται ότι παίρνει σάρκα και οστά. Σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούν να τρέξουν ταυτόχρονα οι διαδικασίες ωρίμανσης του έργου και να ετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης για να εγκριθεί από την διαχειριστική αρχή ο διαγωνισμός.

Σε έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ αναφέρεται  πως «δύναται να διερευνηθεί πρόταση χρηματοδότησης της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από το Ν. Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, στη βάση των προτεραιοτήτων και προτάσεων του αρμόδιου φορέα πολιτικής, της διαθεσιμότητας πόρων και των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του έργου.».

Σημειώνεται ότι ο δήμος Πειραιά ζητά επιτακτικά την υλοποίηση του έργου θεωρώντας πως με την υπογειοποίηση των γραμμών του Μετρό θα απελευθερωθεί ικανός χώρος για τη δημιουργία μίας λεωφόρου που θα μπορεί να αντέχει τους κυκλοφοριακούς φόρτους, ειδικά το καλοκαίρι, από και προς το λιμάνι.

Κατά τους θερινούς μήνες, οι κεντρικοί οδικοί άξονες του Πειραιά είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι λόγω της έντονης ακτοπλοϊκής δραστηριότητας.

Ως προς την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού στο εν λόγω τμήμα αυτή περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό Φάληρο, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία Καμίνια (στη συμβολή των οδών Ηρ. Πολυτεχνείου και Ομ. Σκυλίτση) και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

Από το 2000 συζητείται το έργο

Το ενδεχόμενο υπογειοποίησης βρίσκεται υπό συζήτηση από το 2000 σαν έργο συνδυασμένο με το Τραμ. Λόγω αντιδράσεων το Τραμ άλλαξε χάραξη και δημοπρατήθηκε μόνο του. Τον Νοέμβριο του 2009 εγκρίνεται η προμελέτη και τον Νοέμβριο του 2012 εγκρίνεται η ΑΕΠΟ (οι περιβαλλοντικοί όροι) του έργου. Τον Μάρτιο υποβάλλεται αίτημα από τις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) για έγκριση της οριστικής μελέτης.

Η τότε διοίκηση των ΣΤΑΣΥ αποφασίζει να διαλυθεί η σύμβαση προμελέτης και το 2017 γίνεται ανάκληση της απόφασης και το έργο επανέρχεται στην ατζέντα. Οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι είναι το μεγάλο όπλο του έργου που θεωρητικά μπορούν σύντομα, μόλις ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, να στείλουν το έργο προς την υλοποίηση, ικανοποιώντας ένα αίτημα δεκαετιών για τον Πειραιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή