ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανακάλεσε την έκτακτη χρέωση η ACS

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Στις 30 Μαρτίου η ACS είχε ανακοινώσει ότι, από την 1η Απριλίου 2020 και μέχρι νεωτέρας, θα επιβάλλει «πρόσθετη χρέωση έκτακτης ανάγκης COVID-19» για όλες τις αποστολές εσωτερικού ύψους 0,45 ευρώ + ΦΠΑ ανά αποστολή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε ανάκληση της έκτακτης χρέωσης που είχε επιβάλει από την 1η Απριλίου σε όλες τις αποστολές εσωτερικού προχώρησε χθες η εταιρεία ταχυμεταφορών ACS, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που υπήρξε, αλλά και τον αιφνιδιαστικό έλεγχο στον οποίο προέβη χθες το πρωί κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και της οικονομικής αστυνομίας. Πάντως, στην ίδια ανακοίνωση-δήλωση του κ. Θεόδωρου Φέσσα, προέδρου του ΣΕΒ και της Quest Συμμετοχών, θυγατρική της οποίας είναι η ACS, αναφέρεται ότι «η εταιρεία θα αξιολογήσει κατά τη διάρκεια του Απριλίου τα επιπλέον κόστη λειτουργίας που της επιβάλλουν οι ιδιαίτερες συνθήκες και θα αναθεωρήσει στη συνέχεια την τιμολογιακή της πολιτική».

Υπενθυμίζεται ότι στις 30 Μαρτίου η ACS απέστειλε επιστολή στους πελάτες της, με την οποία τους ενημέρωνε ότι από την 1η Απριλίου 2020 και μέχρι νεωτέρας θα επιβάλλει «πρόσθετη χρέωση έκτακτης ανάγκης COVID-19» για όλες τις αποστολές εσωτερικού ύψους 0,45 ευρώ+ΦΠΑ ανά αποστολή. Η εταιρεία στην επιστολή της ουσιαστικά δήλωνε ότι προχωρεί στην επιβολή της πρόσθετης χρέωσης διότι λόγω κορωνοϊού έχει αυξηθεί το λειτουργικό της κόστος, καθώς έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια, έχει νοικιάσει επιπλέον οχήματα και χώρους διακίνησης, έχει προσλάβει προσωπικό και εφαρμόζει πρόσθετα μέτρα ασφαλείας. Ο κ. Φέσσας επανέλαβε χθες ότι «η ACS και τα καταστήματά της λειτουργούν τις τελευταίες ημέρες υπό εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες, που οφείλονται, εκτός από τη μεγάλη αύξηση της ζήτησης, σε απουσίες του προσωπικού και στην αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού στα καταστήματά της, συνθήκες που αυξάνουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας της». Ας σημειωθεί, πάντως, ότι όπως η ίδια η εταιρεία έχει αναφέρει πρόσφατα, η ζήτηση κάθε ημέρα για τις υπηρεσίες της έχει αυξηθεί κατά 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, κάτι που προφανώς συνεπάγεται την ίδια ώρα και αύξηση των εσόδων της.

Η διάσταση που πήρε το θέμα της έκτακτης χρέωσης, ειδικά μετά την επίσημη καταγγελία των Συλλόγων Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων για επιβάρυνση της τάξης του 22,5% από την έκτακτη χρέωση της ACS, προκάλεσε χθες την παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης. Κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και της οικονομικής αστυνομίας πραγματοποίησε έλεγχο στα κεντρικά γραφεία της ACS, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η εταιρεία έχει προχωρήσει σε υπερτιμολογήσεις που συνιστούν αισχροκέρδεια εν καιρώ κρίσης. Το ενδεχόμενο, πάντως, να επιβληθεί πρόστιμο στην εταιρεία θεωρείται απίθανο, ειδικά μετά την ανάκληση της επίμαχης χρέωσης.

Τα παράπονα των καταναλωτών, ωστόσο, για τις εταιρείες ταχυμεταφορών δεν περιορίζονται στις έκτακτες χρεώσεις. Σωρεία καταγγελιών έχει γίνει από καταναλωτές κατά πολύ γνωστών εταιρειών και όχι μόνο κατά της προαναφερθείσας, σχετικά με τη μη παραλαβή δεμάτων. Τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές; Οτι ενώ βρίσκονταν στο σπίτι τους ή σε όποιον χώρο επρόκειτο να γίνει η αποστολή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, λάμβαναν μήνυμα στο κινητό τους ότι η εταιρεία δεν τους βρήκε και ότι πρέπει να παραλάβουν από υποκατάστημά της το δέμα τους. Πρόκειται για πρακτική που, εάν ισχύει, εφαρμόζεται από τις εταιρείες για μείωση του λειτουργικού τους κόστους.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ