Υπάρχει Πάσχα, αλλά μπορεί κάλλιστα και να μην υπάρχει. l Καλή ώρα. l Είναι το «εντυπωσιακό προφανές» όπως το λέει ο Μίλαν Κούντερα, το οποίο συνήθως αψηφά ο άνθρωπος μες στη βαβούρα του βίου του. l Οτι «καθετί που υπάρχει, μπορεί επίσης και να μην υπάρχει». l «Το έθνος, η σκέψη, η μουσική» αναφέρει ως παραδείγματα ο Κούντερα l – το Πάσχα, μπορούμε να προσθέσουμε σήμερα εμείς, l ή η «αυτονόητη» ατομική ελευθερία να πηγαίνεις όπου θέλεις l ή να συναντιέσαι με όποιον ή όποιους και όσους θες. l Μπορούμε σήμερα, στην εποχή του κορωνοϊού, να κατανοήσουμε εντελέστερα το «εντυπωσιακό προφανές» που έχει σφραγίσει εξαρχής και διά παντός τη ζωή επί της Γης. l Και το οποίο «ανακαλύπτουμε» όχι χωρίς έκπληξη κάθε φορά, l και πάντα με δυσφορία ή και οδύνη όποτε τυχαίνουν περιστάσεις σαν κι αυτή που ζούμε τώρα. l
Α, και η Πρωτομαγιά επίσης μπορεί να υπάρχει και να μην υπάρχει l – ιδίως όταν σχηματίζει Τρίγωνο με τον αστερισμό του Σαββάτου και το ζώδιο της Κυριακής. l
Διότι, σου λέει ο κ. Τσιόδρας, άμα θα διαπράξουμε Πρωτομαγιά εν είδει ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ, να τον προϋπαντήσουμε παιδιά όλοι μαζί, l είναι πολύ πιθανόν να μας έρθει ο κορωνοϊός ανάδρομος κι ο ουρανός σφοντύλι. l Και να μας ξαποστείλει ως τον Δεκαπενταύγουστο για να μπορέσουμε να κάνουμε κάνα μπανάκι στη θάλασσα, προσθέτει ο ακαταμάχητος κ. Χαρδαλιάς. l
Καιρό είχαμε στο πανελλήνιον να χαρούμε τόσο δημοφιλές ντουέτο. l Από τον καιρό του «Κορώνης – Φίλανδρος»; l Μάλλον. l
Ενας θεός γνωρίζει l –και σίγουρα όχι μια στήλη που κατατίθεται στην εφημερίδα Μεγάλη Τρίτη– l πώς θα εξελιχθεί η συμπεριφορά πιστών τε και απίστων τις άγιες και επικίνδυνες αυτές ημέρες, l ΑΛΛΑ προσδοκώμεν τη δέουσα εκείνη που θα επιτρέψει ανάσταση νεκροζώντανων εγκλείστων, l έστω και σταδιακώς, Μαΐου προϊόντος. l
Καλά, δεν φτάνει που ο θεριστής έχει βάλει στο μάτι τους «απόμαχους της ζωής», l έρχεται τώρα κι αυτό το κυοφορούμενο, και μάλλον ήδη αποφασισμένο, μέτρο να επιτραπεί μέσα στον Μάιο η πολυπόθητη ελευθερία κυκλοφορίας εις άπαντας, πλην Λακεδαιμονίων, που θα έλεγε κι ο Μεγαλέξανδρος l – δηλαδή πλην των ηλικιωμένων. l Να δούμε όμως, εκτός όλων των άλλων, πώς θα αντιδράσει επ’ αυτού και η ομάδα εκείνη του κλήρου που το ’χει δει «αντίσταση», l αφού οι ηλικιωμένοι είναι οι συνηθέστερον εκκλησιαζόμενοι. l Οπότε εγκλεισμός ηλικιωμένων, ερημία ναών. l «Πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες» ενόψει. l
Δύσκολα όλα και οδυνηρά, υπάρχουν όμως και ελπιδοφόρα μηνύματα για το ταλαίπωρο κράτος μας. l Αυτά που κατορθώνει κατ’ αυτάς η ξεχαρβαλωμένη κρατική μας μηχανή δημιουργούν προσδοκία μιας κάποιας ανασυγκρότησης, l ενός συμμαζέματος, αν μη τι άλλο, μιας αποτελεσματικότερης λειτουργίας της. l Με σημαιοφόρο του απροσδοκήτου το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό τον άξιο, καθώς φαίνεται, Κυριάκο Πιερρακάκη, l το οποίο εκσυγχρονίζει και οργανώνει ένα νέο Δημόσιο, εκπλήσσοντάς μας όλο και περισσότερο με το δημιουργικό έργο του. l Παράδειγμα διδακτικό τι μπορεί να καταφέρει ακόμα και με τις παρούσες συνθήκες, l μετά δεκαετή κρίση και μέσα σε μια σφοδρή άλλη, l ένας συγκροτημένος και χωρίς «αγκυλώσεις» υπουργός. l Και ας αφήσουμε τις συγκρίσεις με τα καζάντια τού περί πολλά και άσχετα με το καθαυτό έργο του τυρβάζοντος προκατόχου του. l Αλήστου Παππά ευαγγέλιο αυτό, μέρες που είναι.
Τα επ’ εμοί: l Φαίνεται πως και η δική μου αναγκαία «Φυγή εις Αίγυπτον» θα διαρκέσει έως ότου πεθάνει ο Ηρώδης ο Κορωνοϊός. l Οπότε, δεν μπορεί, θα (ξανα)επαληθευθεί, οψέποτε, το λεχθέν διά του προφήτου Ωσηέ: l «Εξ Αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου». l Ζήσε Μάη μου…