ΑΤΖΕΝΤΑ

Υψηλή ραπτική από τη βεράντα και την κουζίνα

ΜΑΡΩ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Το διάσημο μοντέλο Κάρλι Κλος σε κατ’ οίκον πασαρέλα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σαλόνια, κρεβατοκάμαρες, βεράντες και κουζίνες. Μερικά από τα πιο γνωστά μοντέλα της πασαρέλας διασχίζουν με το χαρακτηριστικό λικνιστικό βάδισμα το σπίτι τους, αφού προηγουμένως έχουν ανοίξει τις ντουλάπες τους για να διαλέξουν το αγαπημένο τους ρούχο για μια κατ’ οίκον επίδειξη. «Μείνε μέσα, μείνε ασφαλής» είναι βεβαίως το σύνθημα και δεν θα μπορούσε να απόσχει ο κόσμος της μόδας ούτε από την προσπάθεια συλλογής χρημάτων με σκοπό την ιατρική έρευνα του κορωνοϊού ούτε από την απόπειρα να βρεθεί ένας νέος τρόπος παρουσίασης των συλλογών των οίκων. Το μέλλον κι εδώ «κοιτάζει» προς το Διαδίκτυο.

Από τα τέλη του προηγούμενου μήνα, το βρετανικό συμβούλιο μόδας (British Fashion Council) ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δημιουργήσει τον Ιούνιο μια ψηφιακή «πλατφόρμα για την πολιτιστική εβδομάδα μόδας» που θα χρησιμοποιήσουν οι σχεδιαστές κατά βούληση. Επίσης, οι εβδομάδες μόδας τόσο στη Σαγκάη όσο και στη Μόσχα πραγματοποιήθηκαν ψηφιακά. Τέλος, ο Ermenegildo Zegna, η ισχυρή ιταλική «υπογραφή» στην ανδρική ένδυση, προανήγγειλε για τον Ιούλιο ένα δικής του έμπνευσης διαδικτυακό γεγονός που το ονομάζει «phygital», λέξη η οποία συνδυάζει τον φυσικό χώρο με την ψηφιακή τεχνολογία. Μια γεύση τού τι μπορεί να σημαίνει αυτό δίνει η εκδήλωση Fashion Unites, μια ειδική έκδοση του CR Runway που κυκλοφόρησε το YouTube. Πρόκειται για την πρώτη «ζωντανή» online επίδειξη υψηλής ραπτικής από το σπίτι, που οργάνωσε και υλοποίησε η Καρίν Ροϊτφέλντ, πρώην αρχισυντάκτρια της γαλλικής Vogue και μούσα του Τομ Φορντ, μαζί με τον γιο της Βλαντιμίρ, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της CR Fashion.

Σε αυτό το βίντεο διάρκειας μισής ώρας, ειδικοί του στάιλινγκ και του μακιγιάζ δίνουν οδηγίες ομορφιάς, fashion icons όπως η Κιμ Καρντάσιαν μάς εύχονται υγεία, και διάσημοι σχεδιαστές όπως ο Ολιβιέ Ρουστέιν του οίκου Balmain στέλνουν διαδικτυακά μηνύματα αγάπης και ελπίδας. Ωστόσο, σε τούτη την πρώτη ψηφιακή απόπειρα επίδειξης μόδας τα ρούχα παίζουν παραδόξως τον μικρότερο ρόλο, σε αντίθεση με τις πραγματικές επιδείξεις όπου πρωταγωνιστούν, και οι καλεσμένοι μπορούν να ελέγξουν από κοντά τα υφάσματα και τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού. Μένει να δούμε πού οδηγούν οι εξελίξεις και αν μπορεί το Διαδίκτυο να υποκαταστήσει τις πασαρέλες, που έχουν αντέξει χρόνια.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ