ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Το μέλλον του τουρισμού: Υπερτουρισμός τέλος... μέχρι νεωτέρας

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Μανδράκου

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Veronica Villegas Baldwin*

H πανδημία διαμορφώνει σήμερα τις συνθήκες για αύξηση της ζήτησης σε boutique ξενοδοχεία και βίλες που βρίσκονται σε απομακρυσμένα μέρη του κόσμου. Όταν ο κόσμος αρχίσει να ταξιδεύει ξανά, θα στρέψει το ενδιαφέρον του σε προορισμούς που θα του προσφέρουν την ευκαιρία να απολαύσει τη φύση και την ύπαιθρο (δάση, βουνά, παραθαλάσσιες τοποθεσίες), καθώς και σε αραιοκατοικημένες περιοχές.

Το πιθανότερο είναι ότι ιδιωτικοί προορισμοί που εξασφαλίζουν κοινωνική απομάκρυνση θα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. Όταν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αρχίζουν να αίρονται σε εθνικό επίπεδο, θα δούμε επίσης αύξηση στη ζήτηση για προορισμούς στους οποίους μπορεί να μεταβεί κανείς οδικώς. Τα ταξίδια ευεξίας θα έρθουν δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι άνθρωποι θα θέλουν να βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που τους κάνουν να νιώθουν υγιείς.

Το πώς συμπεριφέρονται τα brands και οι επιχειρήσεις του τουρισμού σήμερα θα καθορίσει έως έναν βαθμό και το μέλλον τους. Εταιρείες που λειτουργούν σε συνθήκες κρίσης προνοώντας για το μέλλον και δουλεύοντας με τρόπο επωφελή για τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται θα βγουν κερδισμένες, είτε δημιουργώντας νέο κοινό είτε αποκτώντας πιστή πελατεία.

Τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, ο υπερτουρισμός θα πάψει να μας απασχολεί. Η πανδημία άλλαξε τους ανθρώπους – κανείς δεν θα θέλει να ταξιδέψει σε μέρη όπου συρρέουν τεράστια πλήθη, ούτε όμως οι προορισμοί ούτε οι τουριστικές επιχειρήσεις θα θέλουν να τους φιλοξενήσουν. Θα υπάρξουν νέοι περιορισμοί και πιο αυστηρά όρια χωρητικότητας. Αυτό που πιθανότατα θα δούμε περισσότερο είναι οι εξατομικευμένες υπηρεσίες και η μεγαλύτερη ζήτηση για ιδιωτικότητα. Επιπροσθέτως, αναμένεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές τιμών προς τα πάνω, καθώς αυτή τη στιγμή η βιομηχανία της φιλοξενίας οικοδομείται υγιής από το μηδέν.

* Η Veronica Villegas Baldwin είναι Aντιπρόεδρος της Kreps DeMaria PR & Marketing

Διαβάστε ακόμη: ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ