ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μια «μαγική» μπαταρία θα μειώσει τις τιμές των οχημάτων της Tesla

Οι νέες μπαταρίες που δημιουργεί η εταιρεία του Ελον Μασκ βασίζονται σε καινοτομίες, όπως η χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, για να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια και για μεγαλύτερο διάστημα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο καινοτόμος επιχειρηματίας και ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla, Ελον Μασκ, υπόσχεται μια «μαγική» μπαταρία, η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα να καλύπτονται αποστάσεις έως και 1,6 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Συν τοις άλλοις, θα συμβάλει στο να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla και να φθάσουν επίπεδα ανάλογα με αυτά των συμβατικών αμαξιών.

Η μπαταρία αυτή θα μπορεί να έχει δύο και τρεις ζωές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ επιπλέον ο Μασκ ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μεγιστοποιήσει την απόδοση στα εργοστάσιά του (megafactories σε terafactories), ώστε να παράγουν 30 φορές περισσότερη ενέργεια. Και αυτό, διότι απώτερος στόχος του είναι να μετασχηματίσει τον όμιλό του σε έναν πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας και να ανταγωνιστεί με τους υπάρχοντες ομίλους κοινής ωφελείας, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του ο ιστότοπος popularmechanics.com.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η νέα αυτή πολυδύναμη μπαταρία της καλιφορνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Contemporary Amperex Technology, ενώ θα βασιστεί σε τεχνολογία που ανέπτυξαν για λογαριασμό του Μασκ πανεπιστημιακοί ειδικευμένοι στο εν λόγω αντικείμενο. Αυτά ανέφεραν στο Reuters καλά πληροφορημένες πηγές. Προσβλέποντας ότι τα επόμενα χρόνια θα έχει ένα στόλο με 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αμάξια σε όλον τον κόσμο, τα οποία θα μπορούν να συνδέονται με ένα κεντρικό δίκτυο και να μοιράζονται ενέργεια με αυτό, η Tesla αποσκοπεί να μετεξελιχθεί σε εταιρεία παραγωγής και παροχής ενέργειας. Αυτό σημαίνει πως θα κληθεί να ανταγωνιστεί συμβατικούς παρόχους ηλεκτροδότησης σε διεθνή κλίμακα, όπως είναι οι Pacific Gas & Electric και  Tokyo Electric Power.

Οπως εξηγεί στο δημοσίευμά του το Reuters, η νέα μπαταρία, που θα κοστίζει φθηνά και θα μπορεί να τροφοδοτήσει ένα αυτοκίνητο για να καλύπτει 1,6 εκατομμύριο χιλιόμετρα, ενώ αυτό το αυτοκίνητο θα μπορεί να πωλείται όσο ένα πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο, εντάσσεται στη γενικότερη ατζέντα του Ελον Μασκ. Πώς θα γίνει αυτό εφικτό; Ακόμη και αν διατηρηθεί επί μακρόν εντός ενός οχήματος η μπαταρία και καλύψει 322.000 χιλιόμετρα, που θεωρείται σημαντική επίδοση, αναλόγως κατασκευής, μοντέλου και άλλων παραγόντων, θεωρητικά θα μπορούσε να πουληθεί ξανά ή να ανακυκλωθεί από το εργοστάσιο μπαταριών της Tesla ή να χρησιμοποιηθεί στο σύστημα Powerwall.

Με το τελευταίο, η Τesla καλύπτει ανάγκες νοικοκυριών με τη χρήση της ηλιακής ενέργειας. Kαι αυτός ο σχεδιασμός μιας «επτάψυχης» μπαταρίας θα δώσει τη δυνατότητα στον Μασκ να περιορίσει το κόστος των αυτοκινήτων του. Σε παλιότερο φετινό δημοσίευμά του, το περιοδικό Forbes είχε επισημάνει ότι το κόστος των κυττάρων μπαταρίας στα αυτοκίνητα της Τesla έχει μειωθεί από 16.000 δολάρια το 2016 σε σχεδόν 9.000 δολάρια το 2019. Οι νέες μπαταρίες που δημιουργεί η εταιρεία του Ελον Μασκ βασίζονται σε καινοτομίες, όπως η χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε κοβάλτιο, καθώς και η χρήση χημικών προσθέτων, υλικών και επιστρώσεων, οι οποίες θα περιορίζουν τις έξωθεν πιέσεις και θα διευκολύνουν τις μπαταρίες να αποθηκεύουν και περισσότερη ενέργεια και για μεγαλύτερο διάστημα. Τέλος, επισημαίνεται ότι το κοβάλτιο ως υλικό είναι ακριβό και η εξόρυξή του συνδέεται με παραβιάσεις δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτήν, ενώ εάν δεν χρησιμοποιείται τόσο πολύ, και η ζήτηση θα μειωθεί και εξοικονόμηση χρημάτων θα επιτευχθεί.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ