Τεστ αίματος δείχνει τη φυσική κατάσταση

Tη φυσική σας κατάσταση μπορεί να αποκαλύψει ένα αιματολογικό τεστ, με το οποίο οι ερευνητές φιλοδοξούν να συμπληρώσουν ή ακόμα και να υποκαταστήσουν άλλες συμβατικές δοκιμασίες, όπως είναι το τεστ κοπώσεως σε κυλιόμενο τάπητα, αλλά και να αποκαλύψουν περισσότερα στοιχεία για την αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού, σε μοριακό επίπεδο, στην έντονη σωματική άσκηση.

Το τεστ κατασκευάστηκε από τους επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, με επικεφαλής τον καθηγητή γενετικής Μάικλ Σνάιντερ. Τα συμπεράσματα της μελέτης τους δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Cell. Για τη δημιουργία της αιματολογικής εξέτασης χρειάστηκε να ληφθούν εκατοντάδες χιλιάδες μοριακές μετρήσεις σε 36 ανθρώπους, τόσο πριν όσο και μετά τη σωματική τους άσκηση.

Οι ερευνητές εντόπισαν μοριακούς βιοδείκτες για διάφορες διαδικασίες, όπως ο μεταβολισμός, η ανοσία, το οξειδωτικό στρες, η μυϊκή και η καρδιαγγειακή λειτουργία, οι οποίοι συνδυαστικά υποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο η έντονη άσκηση επηρεάζει το σώμα. Είναι η πρώτη φορά που καθίσταται εφικτή μια τόσο ολοκληρωμένη μοριακή εικόνα για τις βιοχημικές αλλαγές στο σώμα λόγω της άσκησης.

Οπως επισημαίνει ο δρ Σνάιντερ, «οι χιλιάδες μετρήσεις που κάναμε μας επιτρέπουν να περιγράψουμε μια χορογραφία μοριακών συμβάντων που λαμβάνουν χώρα μετά την ολοκλήρωση της σωματικής άσκησης. Σήμερα καταφέραμε να τις περιγράψουμε με υποδειγματική ακρίβεια». Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα πρώτα δύο λεπτά μετά την ολοκλήρωση της άσκησης είναι τα εντονότερα όσον αφορά τη μοριακή δραστηριότητα. Τα αιματολογικά τεστ που πραγματοποιήθηκαν σε αυτό το χρονικό διάστημα έδειξαν ότι ο οργανισμός μεταβόλιζε κάποια αμινοξέα, που είναι απαραίτητα για την ενέργεια, ενώ στα δεκαπέντε λεπτά μετά την ολοκλήρωση της άσκησης άρχιζε να μεταβολίζει γλυκόζη, ένα σάκχαρο.

«Η αεροβική ικανότητα είναι ένας από τους καλύτερους δείκτες της μακροζωίας, συνεπώς ένα απλό τεστ αίματος, που θα μπορεί να παρέχει αυτή την πληροφορία, θα αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για την παρακολούθηση της υγείας κάποιου», δήλωσε ο δρ Κέβιν Κοντρεπουά του τμήματος Γενετικής του Στάνφορντ.

Οι ερευνητές σήμερα εργάζονται, με τη βοήθεια αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να βελτιώσουν το τεστ, αλλά και να το κάνουν πιο γρήγορο και φθηνό.