Κορυφώνεται ο διάλογος στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Κορυφώνεται ο διάλογος στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αρκετές αρνητικές τοποθετήσεις και ορισμένες θετικές, από πλευράς εξωκοινοβουλευτικών φορέων, συνεχίστηκε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Για την αναβάθμιση του Σχολείου».

Χθες, ως γνωστόν, επί της αρχής του νομοσχεδίου υπέρ τάχθηκε μόνο η ΝΔ, ενώ η συζήτηση επί των άρθρων θα πραγματοποιηθεί αργότερα σήμερα το απόγευμα. Κλείνοντας την πρωινή συνεδρίαση η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε εκ νέου ότι αναμένει και γραπτά παρατηρήσεις και προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου.

Αρνητικά σχόλια για τις προωθούμενες διατάξεις ακούστηκαν από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των καθηγητών, των δασκάλων, των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων εκπαίδευσης, την ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, το ειδικό εργαστηριακό προσωπικό ΑΕΙ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού και την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος. Στον αντίποδα, θετικά σχόλια έκαναν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Φιλολόγων, των πέντε Πρότυπων Σχολείων, καθώς και της Συνόδου των Πρυτάνεων.

Πολλές επικρίσεις για το γεγονός ότι στο νομοθέτημα δεν υπάρχουν πρόνοιες για τα παιδιά με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καταγράφηκαν και στη σημερινή συνεδρίαση. «Δεν λάβαμε καμία πρόσκληση για διάλογο πριν βγει σε διαβούλευση. Είναι αντιεκπαιδευτικό το νομοσχέδιο. Διαπιστώνουμε μετά λύπης μας ότι δεν υπάρχουν διατάξεις για μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αποκλείονται για ακόμα μία φορά αυτοί οι μαθητές. Μπορεί να πείτε ότι θα προβλεφθεί σε άλλο νομοσχέδιο. Αυτό εκτιμούμε ότι θα μεγάλωνε το χάσμα», είπε μεταξύ άλλων η κυρία Γεωργία Μπουλμέτη, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής. Στην ανάγκη «άμεσης στελέχωσης γενικών σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς (να είναι αυτοί Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής), και με υποστηρικτικά προγράμματα», αναφέρθηκε ο κ. Π. Σταμάτης από την Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής. 

«Αποτελεί έκπληξη ότι παρά τις συστάσεις ΟΗΕ είναι ένα σχέδιο νόμου που δεν κάνει απολύτως αναφορά σε μαθητές με αναπηρία, λες και είναι αόρατοι. Είναι σημαντικό το ποσοστό μαθητικού πληθυσμού ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: πρόκειται για 90 χιλιάδες, 6,3% του συνολικού σχολικού πληθυσμού. Η Επιτροπή ΟΗΕ, έκανε σειρά συστάσεων οι οποίες αγνοούνται εντελώς. Καταθέσαμε παρατηρήσεις, να τις λάβει υπόψη της η υπουργός», υπογράμμισε ο κ. Ι. Λυμβαίος από την Εθνική Συνομοσπονδία ΑΜΕΑ.

Στις παρατηρήσεις αυτές, επαναλαμβάνοντας ότι έχουν δρομολογηθεί διορισμοί μονίμων στην ειδική αγωγή, η κυρία Κεραμέως απλώς παρέπεμψε στους σχεδιασμούς ειδικής επιτροπής που έχει συσταθεί στο πρωθυπουργικό γραφείο για ένα εθνικό σχέδιο για τους ανθρώπους με αναπηρία.

Η υπουργός Παιδείας, αφού επιπροσθέτως σημείωσε -όπως προαναφέρθηκε- ότι «ο διάλογος συνεχίζεται» και πως αναμένει «γραπτώς προτάσεις για βελτιώσεις συγκεκριμένων διατάξεων», αναφερόμενη στις επικρίσεις για απουσία διαβούλευσης, τόνισε πως έχουν γίνει συναντήσεις με τους φορείς, ακόμα και πριν από την δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή