Ζημία για προμηθευτές γερμανικών βιομηχανιών

Ζημία για προμηθευτές γερμανικών βιομηχανιών

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η επιβράδυνση της γερμανικής βιομηχανίας λόγω πανδημίας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις εφοδιαστικές αλυσίδες των χωρών της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μαζί της. Οπως ο ουγγρικός όμιλος Nemak Gyor, ο οποίος δραστηριοποιείται σε μια μικρή αλλά χρήσιμη αγορά, κατασκευάζοντας κεφαλές για κυλίνδρους με χρήση στα αυτοκίνητα. Αφότου, όμως, η παραγωγή στις κολοσσιαίες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώθηκε λόγω πανδημίας, η εταιρεία Nemak Gyor υποχρεώθηκε να απολύσει το 20% των εργαζομένων της, δηλαδή 180 άτομα. «Δεδομένου ότι είχαν κλείσει τα εργοστάσιά τους επί εβδομάδες και δεν έκαναν παραγγελίες σε εμάς, αναγκαστικά διακόψαμε την παραγωγή μας», αναφέρει στην εφημερίδα Financial Times ο Γκάμπος Μέρσιτς, γενικός οικονομικός διευθυντής της εταιρείας. Σε ανάλογη δυσχερή θέση βρίσκονται και άλλες μονάδες, δεδομένου ότι η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική εταίρο στην Κεντρική Ευρώπη.

Η εξασθένηση της βιομηχανίας της πλήττει τις προμηθευτικές αλυσίδες της περιφέρειας αυτής, που έχουν συνδεθεί μαζί της τα τελευταία 30 χρόνια. Οι οικονομολόγοι επισημαίνουν πως αυτό θα επιδεινώσει και τις επιπτώσεις της πανδημίας, η οποία υποχρέωσε τις οικονομίες σε προσωρινή διακοπή. Πιθανώς, ωστόσο, να λειτουργήσει και αντιστρόφως, αφ’ ης στιγμής η γερμανική οικονομία ανακτήσει τον βηματισμό της. Πάντως, ο Απρίλιος ήταν και ο ιστορικά χειρότερος μήνας για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Κατά το έγκριτο ερευνητικό ινστιτούτο Ifo του Μονάχου, χώρες και εταιρείες που διατηρούν στενούς δεσμούς με τον κλάδο του αυτοκινήτου στη Γερμανία, του οποίου η παραγωγική ικανότητα μειώθηκε σε μόλις 45% στη διάρκεια της καραντίνας, θα χτυπηθούν δραστικά. Η BMW ήδη ανέστειλε επενδύσεις 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην Ουγγαρία, ενώ η παραγωγή της σλοβακικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Απρίλιο ήταν μόλις στο 18% των επιπέδων του ιδίου μηνός το 2019, σύμφωνα με την οικονομολόγο Καταρίνα Μάτσοβα της Slovenska Sporitelna. Oπως υπογραμμίζει και ο συνάδελφός της Νταν Μπούσκα, οικονομολόγος της UniCredit στο τμήμα Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, «τίθενται μεγάλα ερωτήματα όσον αφορά την αποκατάσταση τόσο της παραγωγής όσο και της ζήτησης στον κλάδο του αυτοκινήτου».

Κι αυτό απασχολεί ιδιαιτέρως τη Σλοβακία, την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Πολωνία και τη Ρουμανία, μιας και οι δικές τους εταιρείες συναπαρτίζουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες εκείνες όπου οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες εξαρτημάτων παίζουν δεσπόζοντα ρόλο. Οι οικονομολόγοι στο Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών Σπουδών της Βιέννης αναμένουν συρρίκνωση 9% στο ΑΕΠ της Σλοβακίας, 7% στης Ρουμανίας και 5,5% στης Ουγγαρίας, όπως αναφέρουν σε σχετικό δημοσίευμα οι Financial Times.

Στη δε Πολωνία, η οποία διαθέτει πολύ μεγαλύτερη εγχώρια αγορά από την αντίστοιχη της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας και η ύφεση αναμένεται πιο περιορισμένη, οι προβλέψεις του ινστιτούτου μιλούν για περιστολή 4% φέτος. Βέβαια, όσες επιχειρήσεις της κάνουν δουλειές με τη Γερμανία βρίσκονται σε κατάσταση νευρικότητας. Ο Μάρεκ Γκόρσκι, πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της πολωνικής βιομηχανίας μετατροπής πλαστικών Ergis, που είδε τα έσοδα από τη Γερμανία να μειώνονται το προηγούμενο τρίμηνο 20% σε ετήσια βάση, αναμένει ότι θα υπάρξει αντίκτυπος. Επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Τα τελευταία 30 χρόνια η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εταίρος στις εξαγωγές για πολλούς κλάδους, οπότε, εάν κάτι αρνητικό συμβεί εκεί, θα επηρεαστούμε κι εμείς». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή