Αρνητική η Περιφέρεια για Βαρυμπόμπη

Αρνητική η Περιφέρεια για Βαρυμπόμπη

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αρνητική ήταν τελικώς η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής στα σχέδια ανακατασκευής του κόμβου Βαρυμπόμπης με την προσθήκη πλευρικών διοδίων. Ο Δήμος Κηφισιάς, μάλιστα, προανήγγειλε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας εφόσον οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου εγκριθούν, έχοντας στο πλευρό του και τον Δήμο Διονύσου και άλλους έξι δήμους της ευρύτερης περιοχής.

Παρά τη θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής απέρριψε ομόφωνα την προτεινόμενη τροποποίηση στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, μάλιστα, ανακοίνωσε ότι ο δήμος θα προσφύγει στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο εφόσον εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Ο δε περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης δήλωσε πρόθυμος να συμβάλει σε δικαστικές προσφυγές και άλλες ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουν οι δήμοι της περιοχής, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη η βούληση των τοπικών κοινωνιών. Στο πλευρό του Δήμου Κηφισιάς τάχθηκε ο Δήμος Διονύσου, ενώ ψηφίσματα συμπαράστασης έστειλαν οι δήμοι Αμαρουσίου, Αχαρνών, Μεταμόρφωσης, Πεντέλης, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Χαλανδρίου.

Εκτός από το κόστος των διοδίων στις καθημερινές μετακινήσεις πολιτών και επαγγελματιών, ο Δήμος Κηφισιάς υποστήριξε ότι η δημιουργία διοδίων θα οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση της κυκλοφορίας στο εσωτερικό οδικό δίκτυο, την οποία ο συνεργαζόμενος με τον δήμο συγκοινωνιολόγος εκτίμησε από 160% έως 650%. Πώς εκτιμά, όμως, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην περιοχή; «Με βάση την κυκλοφοριακή ανάλυση προκύπτει ότι η υφιστάμενη κατάσταση (χωρίς το έργο) ήδη παρουσιάζει αδυναμία εξυπηρέτησης της κυκλοφοριακής ζήτησης, με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον της περιοχής και στην οδική ασφάλεια». Για τη φάση της κατασκευής, «θα αυξήσει το συνολικό μήκος των ταξιδιών κατά 5% περίπου, αφού θα αυξηθούν οι περιπορείες για την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα οδηγήσει σε μικρή αύξηση του συνόλου των χρόνων διαδρομής (λόγω επιβάρυνσης του λοιπού, τοπικού οδικού δικτύου) κατά 5% συνολικά». Τέλος, για τη φάση λειτουργίας εκτιμάται ότι θα βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος κόμβος Βαρυμπόμπης προωθείται με βάση τον σχεδιασμό που συμφώνησαν το υπουργείο Υποδομών με την κοινοπραξία Νέα Οδό το 2018. Ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε υποσχεθεί δωρεάν διελεύσεις στους κατοίκους των γύρω περιοχών (προφανώς καλύπτοντας το κόστος από τον προϋπολογισμό, καθώς δεν προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης), χωρίς κατάργηση των πλευρικών διοδίων. Σήμερα το Δημόσιο καταβάλλει περίπου 9 εκατ. ευρώ το εξάμηνο στη Νέα Οδό συνολικά για τη μη λειτουργία των πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγιο Στέφανο και μετωπικών διοδίων στη Χαλκίδα. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή