Νέες ταινίες: Ψηφιακός Πινόκιο, Κουβανοί πράκτορες

Νέες ταινίες: Ψηφιακός Πινόκιο, Κουβανοί πράκτορες

5' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πινόκιο ★★½

ΔΡΑΜΑ (2019)

Σκηνοθεσία: Ματέο Γκαρόνε

Ερμηνείες: Ρομπέρτο Μπενίνι, Φεντερίκο Ιελάπι, Ρόκο Παπαλέο

Το κλασικό παραμύθι, που έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο, μεταφέρεται σε μια live-action εκδοχή, διά χειρός του γνωστού για τα μαφιόζικα φιλμ του («Gommora», «Dogman») Ματέο Γκαρόνε. Σε κάποιο χωριό της ρημαγμένης μεταπολεμικής Ιταλίας, ο πάμπτωχος μαραγκός Τζεπέτο (Ρομπέρτο Μπενίνι) δημιουργεί ένα παιδί-κούκλα. Εκπληκτος, ωστόσο, διαπιστώνει πως ο Πινόκιο μπορεί να μιλάει, να κινείται και να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος. Οταν μια μέρα θα χαθεί σε κάποια περιπλάνηση, μια μεγάλη περιπέτεια θα ξεκινήσει και για τους δυο τους προκειμένου να σμίξουν ξανά.

Σε ένα αριστουργηματικό πρώτο εικοσάλεπτο, ο Γκαρόνε ξεκινά να φτιάξει έναν καινούργιο «Λαβύρινθο του Πάνα», παντρεύοντας τις ιστορικές αναφορές με το παραμυθικό στοιχείο. Ο Ρομπέρτο Μπενίνι, με τη μοναδική παρουσία του, δίνει εύθυμο και ταυτόχρονα συγκινητικό τόνο, όπως στο «Η ζωή είναι ωραία», η συνέχεια όμως δεν είναι ανάλογη. Από τη στιγμή που ο ψηφιακός Πινόκιο το σκάει και αρχίζει τις βόλτες του στην εξοχή, βυθιζόμαστε κι εμείς μαζί του σε έναν πολύχρωμο λαβύρινθο γεμάτο ψηφιακά εφέ αλλά ελάχιστη φαντασία· και πάντως σχεδόν τίποτα που να απευθύνεται σε κάποιον μεγαλύτερο από τα (μικρά) παιδιά.

Κατά τα λοιπά, η αρκετά μεγάλη διάρκεια του φιλμ (δύο ώρες) γεμίζει με αρκετές επαναλήψεις αλλά και άνισες σεκάνς· κάποιες είναι ενδιαφέρουσες και προσεγμένες στη λεπτομέρεια και άλλες ενοχλητικά αργόσυρτες και βαρετές. Τα πράγματα ζεσταίνονται ξανά όταν ο Μπενίνι επιστρέφει στην οθόνη, όμως το σενάριο δεν του δίνει αρκετό υλικό για να δείξει όλη του την τέχνη. Γενικώς, ο καινούργιος «Πινόκιο» μοιάζει με χαμένη ευκαιρία: ανά στιγμές εντυπωσιακός και πρωτότυπος, άνισος ωστόσο και στερημένος από λίγο περισσότερη αφηγηματική τόλμη.

Αβάνα, η πόλη των κατασκόπων ★★★

ΘΡΙΛΕΡ (2019)

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ασαγιάς

Ερμηνείες: Εντγκαρ Ραμίρεζ, Πενέλοπε Κρουζ, Βάγκνερ Μόουρα

Ο Γάλλος Ολιβιέ Ασαγιάς τίθεται επικεφαλής μιας διεθνούς συμπαραγωγής (Γαλλία, Βραζιλία, Ισπανία, Βέλγιο) και ταυτόχρονα ενός λαμπερού καστ Λατινοαμερικανών ηθοποιών, προκειμένου να αφηγηθεί μια αληθινή κατασκοπική ιστορία που εκτυλίσσεται ανάμεσα στην Αβάνα και στη Φλόριντα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, πολλοί Κουβανοί, άνδρες και γυναίκες, «αυτομολούν» (φαινομενικά) μεμονωμένα στην Αμερική και εγκαθίστανται στο Μαϊάμι. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για καλά κρυμμένους πράκτορες, οι οποίοι σταδιακά αναπτύσσουν το «Δίκτυο της Σφήκας», μια κατασκοπική ομάδα με σκοπό να διεισδύσουν σε τρομοκρατικές οργανώσεις, υπεύθυνες για φονικά χτυπήματα στην Κούβα, υπό την ανοχή των ΗΠΑ.

Εχοντας στη διάθεσή του μια αρκετά πλούσια παραγωγή, ο Ασαγιάς εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα μέσα του προκειμένου να ζωντανέψει τόσο την ίδια την ιστορία όσο και την εποχή: αεροπλάνα, ελικόπτερα, πλεούμενα, αυτοκίνητα, αλλά και ντοκουμέντα και πλάνα αρχείου κ.ο.κ. επιστρατεύονται σε ένα φιλμ όχι ακριβώς καταιγιστικής δράσης, αλλά με ενδιαφέρον, που στη μεγαλύτερη διάρκειά του παραμένει αμείωτο. Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο τρόπος που μεταχειρίζεται «πολιτικά» το θέμα του· ενώ το ξεκίνημα μοιάζει βγαλμένο από ταινίες αμερικανικής προπαγάνδας, η συνέχεια είναι αρκετά διαφορετική, συνοδεύοντας και τις ανατροπές της ίδιας της αφήγησης.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι όποιες ευθείες πολιτικές τοποθετήσεις εδώ αποφεύγονται και ο θεατής αφήνεται να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Οσο για τα αδύναμα σημεία του συνόλου, εκεί σίγουρα συγκαταλέγονται οι πολλοί χαρακτήρες, μερικοί από τους οποίους (φυσιολογικά) δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν επαρκώς, ενώ σε κάποια κομμάτια υπάρχει διάχυτη μια αίσθηση σύγχυσης, ειδικά για τον λιγότερο προσεκτικό θεατή.

Το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου ★★★★

Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ

Ερμηνείες: Φερνάντο Ρέι, Καρόλ Μπουκέ, Αντζελα Μολίνα

Ερωτας α λα Μπουνιουέλ

Ψηφιακή επανέκδοση για την τελευταία ταινία του μεγάλου Λουίς Μπουνιουέλ, με τον Ισπανό σκηνοθέτη να συνοψίζει ένα μεγάλο μέρος της έκφρασης και της θεματολογίας του σε μια ερωτική ιστορία. Ο πλούσιος μεσήλικας Ματιέ αφηγείται το χρονικό του μεγάλου πάθους του για την Κοντσίτα, μια δεκαεννιάχρονη καλλονή που λατρεύει να τον… ταλαιπωρεί. Ο Μπουνιουέλ αρχίζει από την ερωτική ιστορία, για να εισαγάγει στη συνέχεια τη χαρακτηριστική αιρετική ματιά του σε όλα τα επίπεδα. Οι κοινωνικές συμβάσεις, οι «κανόνες» και τελικά η ίδια η λογική ανατρέπονται εδώ απολαυστικά, ενώ η γυναίκα-αρχέτυπο λειτουργεί ως αλληγορία και για τους δύο πολιτισμούς (τον γαλλικό και τον ισπανικό), τους οποίους ο Μπουνιουέλ εμπλούτισε με τη συνεισφορά του.

Bloodshot ★½

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γουίλσον

Ερμηνείες: Βιν Ντίζελ, Ελίζα Γκονζάλες, Σαμ Χιούαν

Στρατός νανοτεχνολογίας

Σε ένα διάλειμμα από τα συνηθισμένα του «Fast and the Furious», ο Βιν Ντίζελ γυρίζει μία ακόμα περιπέτεια καταιγιστικής δράσης, αυτή τη φορά με άρωμα επιστημονικής φαντασίας. Ενας επίλεκτος στρατιώτης πεθαίνει στα χέρια ενός αδίστακτου κακοποιού, ωστόσο σύντομα επιστρέφει στη ζωή τεχνολογικά… αναβαθμισμένος. Χάρη σε μια στρατιά νανορομπότ που κυλούν πλέον στις φλέβες του, μετατρέπεται στον Bloodshot, έναν φαινομενικά ανίκητο εκδικητή, ο οποίος έχει την ικανότητα να επουλώνει τα τραύματά του ακαριαία. Κάτι από «Ρόμποκοπ», «Τιμωρός» και «Γούλβεριν», μαζί με μπόλικες «μάτσο» αγριάδες, σήμα κατατεθέν του Βιν Ντίζελ, συνθέτουν ένα σύνολο που απευθύνεται μάλλον μόνο στους φανατικούς θαυμαστές του.

Μη με λες κύριο ★★½

Σκηνοθεσία: Ροχίνα Γκέρα

Ερμηνείες: Τιλοτάμα Σόμε, Βίβεκ Γκόμπερ, Ραχούλ Βόρα

Δύσκολη αγάπη

Το ρομαντικό δράμα από την Ινδία αφηγείται την ιστορία μιας σύγχρονης Σταχτοπούτας. Η Ράτνα εργάζεται ως οικιακή βοηθός στο σπίτι του πλούσιου Ασβιν, ο οποίος αν και έχει τα πάντα, μοιάζει παραιτημένος από την πραγματική ζωή· αντιθέτως εκείνη είναι γεμάτη ελπίδες και όνειρα, τα οποία είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει. Αναμενόμενα οι δυο τους θα συνδεθούν ερωτικά, ταυτόχρονα ωστόσο οι τελείως διαφορετικοί κόσμοι τους συγκρούονται, με τα εμπόδια να ορθώνονται απροσπέλαστα μπροστά τους. Η ρομαντική ιστορία αποτελεί αφορμή για την προβολή των εξόφθαλμων προκαταλήψεων, των ανισοτήτων και των αυστηρών κοινωνικών διαχωρισμών που χαρακτηρίζουν τη μεγάλη ασιατική χώρα.

ΕΜΕΙΣ…

Στα ιδρυτικά μέλη ενός καινούργιου φεστιβαλικού δικτύου ανήκει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – «Νύχτες Πρεμιέρας». Στόχος της πρωτοβουλίας Europa Film Festivals, η οποία συνενώνει 12 κινηματογραφικές διοργανώσεις από διαφορετικές γωνιές της ηπείρου, είναι να επισημοποιήσει ένα δίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών, στρατηγικής και τρόπου σκέψης ανάμεσα στα μέλη, τα οποία έτσι θα εκπροσωπούν μια πιο ισχυρή φωνή στην Ευρώπη. Επιπλέον πόροι, επιχειρηματικά μοντέλα, θετικές πρακτικές και υποδομές μπορούν δυνητικά να εξασφαλιστούν μέσα από μια τέτοια συνεργασία, προκειμένου τα φεστιβάλ να εξελιχθούν και, ταυτόχρονα, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου περιβάλλοντος. Υπενθυμίζεται πως οι επόμενες «Νύχτες Πρεμιέρας» θα πραγματοποιηθούν 23/9 με 4/10.

…ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Το «καλογραμμένο σενάριο» και την «υπέροχη ιστορία» παρέθεσε ως λόγους για την επιστροφή του στο franchise του «Matrix» ο Κιάνου Ριβς, σε πρόσφατη συνέντευξή του. Ως γνωστόν ο Αμερικανός σταρ θα πρωταγωνιστήσει ξανά σε ένα καινούργιο φιλμ, το οποίο βρίσκεται ήδη στα σκαριά και φυσικά αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. «Η Λάνα Γουατσόφσκι έγραψε ένα εξαιρετικό σενάριο που έχει, νομίζω, κάποια πράγματα με ουσιαστικό νόημα να πει, ιδέες οι οποίες μπορούν να μας εμπνεύσουν» ανέφερε συγκεκριμένα ο Κιάνου Ριβς, ενώ παρόμοιες δηλώσεις έκανε και η συμπρωταγωνίστριά του, Κάρι-Αν Μος. Το «Matrix 4» είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει στις 21 Μαΐου του 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή